انواع روش های سئو در دنیای وب

انواع روش های سئو در دنیای وب

دو نوع روش معروف برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد که هر دو بسیار مهم می باشند

متخصصین سئو از هر دو روش برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو بهره می گیرند که در ادامه مقاله به تفصیل شرح خواهیم داد.

روش های سئو

1. روش های سئو : سئو درون صفحه (On Page SEO)


سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتوای وبسایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... مربوط می شود. به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید مربوط به سئو درون صفحه می شود. این روش، پایه تمام تلاش های بهینه سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. سئو بیرون صفحه مرحله بعدی در بهینه سازی سایت محسوب می شود و تنها زمانی موثر است که شما سئو درون صفحه را به خوبی به انجام رسانیده باشید.


2. روش های سئو: سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)


بر خلاف سئو درون صفحه که توسعه و بهینه سازی وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می شود، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود؛ (پیوند هایی که از سایت های دیگر به سایت شما اشاره می کنند)
تا این بخش از مقاله با مفاهیم سئو درون و بیرون صفحه به طور کلی آشنا شدید و در ادامه می خواهیم به بررسی جزییات و مراحل پیاده سازی سئو درون صفحه بیشتر بپردازیم. روش سئو خارجی و یا همان سئو بیرون صفحه را در مقاله ای مجزا به طور مفصل مورد بررسی قرار می دهیم.

روش های سئو

ویژگی های سئو درون صفحه مناسب چیست؟


1. مطلب شما کپی نباشد.
سعی کنید به هیچ عنوان مطلب کپی شده در وبسایت خود قرار ندهید؛ زیرا نمره منفی دریافت می کنید. تمام مطالبی که در سایت های دیگر می بینید درپایگاه داده و منابع ذخیره سازی گوگل ذخیره شده اند و اگر آن ها را کپی کنید، گوگل وبسایت شما را جریمه می کند و دیگر نمی توانید انتظار داشته باشید که وبسایت شما در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود.
برخی از کاربران به دنبال ربات و یا فزونه ای هستند که بتواند مطالب را از وبسایت های دیگر جمع آوری کند و در سایت آن ها نمایش دهد اما باید توجه داشته باشید که این کار اصلا به نفع رتبه وبسایت شما نیست. شاید تولید محتوای غیرکپی و باکیفیت از نظر شما بسیار مشکل و زمانبر باشد، اما این بهایی است که شما برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی می بایست بپردازید. هزینه موفقیت در تجارت الکترونیک، زمان، تلاش و پشتکار است.
افرادی که در مسیر موفقیت کسب و کارهای آنلاین از صبر و شکیبایی کافی برخوردار نیستندف محکوم به شکست خواهند شد. بنابراین سعی کنید برای تولید محتوای مناسب و بهبود رتبه وبسایت خود وقت بگذارید، سرعت تایپ تان را افزایش دهید و مطالب جذاب برای کاربرانتان بنویسید.
2. محتوا باید درگیر کننده باشد.
این بدان معناست که وقتی کاربر مطلبی را در سایت شما مطالعه می کند تا انتهای مطلب ادامه داده و آن را دنبال کند. با خواندن مطالب سایت شما کاربر علاقه مند شود که در سایت شما بماند. نکته حائز اهمیت این است که هر چه کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند، رتبه الکسای وبسایت شما و همچنین جایگاه سایت شما از نظر گوگل نیز بهبود می یابد. (پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به بهبود رتبه الکسای سایت را مطالعه نمایید)
3. محتوا باید ارزشمند و انحصاری باشد.
یعنی برای مثال اگر سایت دیگری در موضوعی که شما مایلید درباره آن مقاله ای بنویسید، قبلا مطلبی را با 500 کلمه و 2 عکس منتشر کرده است، شما می بایست مقاله ای با عنوانی جذابتر در حد 550 کلمه به همراه 3 عکس و لینک های بهتر تولید نمایید.
آنچه برای گوگل اهمیت دارد این است که کاربری که جستجو می کند به نتیجه بهتری برسد. بنابراین موتور جستجوی گوگل به کیفیت و چگونگی ارائه ی محتوای وبسایت شما بسیار اهمیت می دهد و ربات های هوش مصنوعی گوگل همواره به دنبال نمایش وبسایت با صفحات بهتر به کاربران هستند.
4. قرار گیری لینک ها به صورت صحیح باشد.
محل قرار گیری لینک ها در محتوای صفحه، تعداد لینک ها، وجود لینک های داخلی و خارجی از مواردی هست که در سئو درون صفحه باید مورد بررسی قرار گیرند.
لینک های خارجی را به صورت نو‌فالو (No Follow) درج نمایید. به صفحات مرتبط از داخل وبسایت خود لینک دهید اما حتما دقت نمایید که در استفاده از لینک ها زیاده روی نکنید.
درباره جزییات کامل شیوه صحیح لینک دهی در محتوا به طور مجزا در مقاله ای دیگر به آن می پردازیم.
5. عناوین محتوای شما بهینه باشد.
اگر شما محتوایی برای سئوی درون صفحه آماده کرده اید، عنوانی بسیار مناسب برای آن در نظر بگیرید. عنوان انتخابی می بایست جذاب باشد تا خواننده را به مطالعه مقاله ترغیب کند و همچنین عنوان مقاله باید دربرگیرنده محتوای مطلب باشد.
6. از کلمات کلیدی مناسب استفاده شود.
کلمه کلیدی کلمه ای هست که به دفعات در محتوای شما تکرار شده باشد و نشان می دهد که محتوای شما بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر بنا شده است، البته در بکارگیری کلمه کلیدی نباید زیاده روی شود. ابزارها و افزونه های مفیدی وجود دارند که میزان و چگالی کلمات کلیدی در متن را محاسبه می کنند و در صورت زیاده روی به شما اخطار خواهند داد. در مقاله ای به طور مجزا به معرفی و استفاده از این ابزار ها خواهیم پرداخت.

روش های سئو

موارد بالا  ویژگی های عمومی سئو درون صفحه بود که در آغاز کار سئو درون صفحه، می بایست به آن ها توجه نمایید و تک تک موارد را به دقت در وبسایت خود لحاظ کنید. در مقاله بعدی ویژگی های تخصصی سئو درون صفحه را مورد بررسی قرار می دهیم. پس با مهرارقام همراه باشید تا با تمامی ویژگی های سئو درون صفحه به خوبی آشنا شوید.

خواندن 1577 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا