چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم

 پیشتر در بخش نخست این مطلب در مورد موانعی که بر سر راه تبلیغات موثر وجود دارد صحبت کردیم و سه مورد از آن را بررسی کردیم. در بخش دوم این مطلب با مهرارقام همراه باشید تا در ادامه از دشواریهایی که مانع تبلیغات موثر می‌شود سخن بگوییم.

 

خلاقیت و ابتکار مختص شما نیست

مانع چهارم خودخلاق‌ پنداری است. باور به این که ما خلاقترین افراد برای تولید تبلیغات هستیم و خلاقیت و ابتکار ویژگی منحصر به ‌فرد ماست، یک مانع بزرگ است. بهترین تبلیغها در گذر زمان با تلاش فراوان و بهبود و اصلاح بر اساس بازخوردهای دریافتی از مشتریان هدف شکل می‌گیرند. باور به این که فقط خودمان خلاقیت داریم مانع پیشرفت و بهبود تدریجی می‌شود.چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم

کمپینهای تبلیغاتی زیادی به دلیل خودداری شرکت تبلیغاتی از اعمال تغییرات به فراموشی سپرده شده‌اند. البته این مسئله به شرکتهای تبلیغاتی محدود نمی‌شود و مشتریان این شرکتها هم دچار این مشکل هستند. غرور و باور بی‌جا درباره‌ میزان خلاقیت باعث می‌شود تصمیمهای کلیدی به جای منطق و بازخورد عینی مشتریان هدف، بر مبنای احساس اتخاذ شوند. این وضعیت به خلق تبلیغهای بد و بی‌کیفیت منجر می‌شود.

کپی‌برداری جواب نمی‌دهد

باور فراگیر به شناسایی و کپی‌برداری از رویکرد تبلیغاتی رقیب مانع اصلی است. تقلید از رویکرد تبلیغاتی رقیب باعث موفقیت نمی‌شود. پیش از کپی‌برداری برای اطمینان باید تبلیغات مهم همه‌ رقبا را آزمایش کنید. هیچ بعید نیست که با آزمایش تبلیغات رقبا مشخص شود رقیب پیشرو که بیشترین سهم بازار را دارد تنها به دلیل پیشرو بودن در صنعت، سهم بازار بزرگی دارد نه به خاطر تبلیغاتش؛ در مقابل رقیب دیگری با وجود برخورداری از سهم کوچکی از بازار تبلیغات موثر بیشتری دارد.

داشتن استراتژی

نداشتن استراتژی یا تدوین استراتژی ناکارآمد مانع دیگر بر سر تبلیغات موثر است. این مشکل بیشتر وقتها متوجه مشتریان شرکتهای تبلیغاتی است. آنها به خوبی تحقیق نکرده‌اند، درباره‌ برند و ویژگیهایش فکر نکرده‌اند و استراتژیهای جایگزین را تدوین و آزمایش نکرده‌اند. نمی‌توان بدون ارائه رهنمودهای استراتژیک از شرکتهای تبلیغاتی انتظار خلق تبلیغات موثر داشت، زیرا شرکت مجبور است بر اساس حدس و گمان اقدام کند. بدون استراتژی به ‌ندرت تبلیغات موثر خلق می‌شود و مشکل نبود یا ضعف استراتژی به سفارش‌دهنده برمی‌گردد.

در مسائلی که صلاحیت ندارید دخالت نکنید

چگونه تبلیغات موثر داشته باشیممانع هفتم صلاحیت نداشتن مشتری است. فرایندها، سیاستها و کارکنان برخی شرکتها (مشتری) مانع خلاقیت در تولید تبلیغات موثر می‌شوند. غرور بی‌جا، ناشکیبایی، بی‌توجهی، ریسک‌گریزی و بی‌ثباتی برخی از ویژگیهای منفی این مشتریهاست. مشتری بد معمولا انگیزه‌ای برای خلق تبلیغات موثر ایجاد نمی‌کند.

به کار نگرفتن روشهای ناکارآمد

آخرین و هشتمین مانع آزمایش ناکارآمد تبلیغ به وسیله شرکتهای تحقیقاتی است. روشهای تست تبلیغات معمولا به بازارهای اندکی محدود می‌شوند؛ بنابراین امکان ارائه‌ نمونه‌ کارآمد را ندارند. برخی روشهای دیگر هزینه بالایی دارند. مؤسسه‌های تحقیقاتی تنها از یک یا دو روش ساده استفاده می‌کنند که بسیاری از متغیرهای مهم را در بر نمی‌گیرند. مثلا سالها بر سر این که شاخصهای متقاعدسازی مهمتر هستند یا شاخصهای یادآوری بحث می‌شد؛ اما حقیقت این است که با این که هر دو شاخص مهم هستند هیچ یک به تنهایی یا ترکیبشان با یکدیگر برای سنجش اثرگذاری تبلیغات کافی نیستند. برای سنجش اثرگذاری تبلیغات باید متغیرهای متعدد و گوناگونی همزمان ارزیابی شوند.

یکی از روشهای کارآمد تبلیغات موثر که بیشتر کسب و کارها برای شناساندن نوع کار و محصولات تولیدی خود از آن استفاده می‌کنند دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی آنلاین است. دیجیتال مارکتینگ روشی کارآمد، نسبتا ارزان و دردسترس است. برای انجام تبلیغات موثر و استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با ما در مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 672 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا