رنگها در فروش به چه میزان نقش دارند

رنگها به دلیل زیبایی بصری و چشم‌نوازی همیشه نقش موثر در زندگی داشته‌اند. تاثیر روانی رنگها سالهاست که اثبات و کاربردی شده است. طراحان نیز قدرت رنگها را می‌دانند و برای بازاریابی و فروش از آنها به وفور و بجا استفاده می‌کنند. هر کدام از رنگها حاوی پیامی هستند که آن را به ذهن بیننده متبادر می‌کنند.

 

رنگها نه تنها ظاهر کالا را زیباتر می‌سازند بلکه بر نوع عملکرد ما به عنوان مشتری هم تاثیر می‌گذارد. رنگ جزء مهمی در بازاریابی نیست اما می‌تواند اثری طولانی مدت در ذهن ببیننده بگذارد.

روانشناسی رنگ از قابل توجه‌ترین و بحث برانگیزترین جنبه‌های بازاریابی است. رنگ نقش مهمی در ارائه رفتار مطلوب از سوی مخاطبان که همان متقاعد شدن به خرید است ایفا می‌کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، تفاوت فرهنگی، محیط و... نیز بر تاثیر رنگها روی مشتری تاثیرگذار است.

البته نباید فراموش کرد رنگ باید با محصولی که برای فروش ارائه می‌شود تناسب داشته باشد. برای استفاده از رنگها در بازار مورد نظرتان باید پیش از همه باید با خصوصیات روانی هر رنگ آشنایی داشته و از تاثیرات هر کدام از رنگها در فروش و بر مشتری آگاه باشید. برخی از ویژگیها برای رنگها ساخته دست بشر است مثل این که رنگی خاص دختر، پسر یا گروه سنی خاصی باشد اما خود رنگها در ذاتشان تاثیرگذاری خاصی بر روان انسانها دارند.

برای این که بتوانید پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشید و با رنگ‌آمیزی محصول یا بسته‌بندی آن مشتری را تحت تاثیر قرار دهید بهتر است بیشتر با تاثیر روانی رنگها آشنا شوید. در این مطلب همراه با مهرارقام باشید تا تاثیر روانی برخی از رنگها در فروش را شرح دهیم.

قرمز

قرمز رنگ قدرت و جلب توجه است. قرمز به خوبی توجهات را به خود جلب می‌کند به همین دلیل قرمز پرکاربردترین رنگ در فرآیند بازاریابی محسوب می‌شود. از این رنگ برای به هیجان آوردن استفاده می‌شود. قرمز برای ایجاد احساس فوریت استفاده می‌شود و ضربان قلب بیننده را بالا می برد.

رنگها در فروش به چه میزان نقش دارند

قرمز رنگ اولیه دیده شدۀ اعصاب چشم انسان و از تأثیر بسیار بالایی داراست. به همین دلیل رنگ قرمز را در چراغ راهنمایی استفاده می‌کنند. قرمز رنگی است که با احساسات انسانی همراه است. رنگ قلب قرمز است و در کسب و کارها نیز قلب همیشه از منطق پیشی می‌گیرد. ترجیح بر این است که در استفاده از رنگ قرمز زیاده‌روی نشود.

آبی

اگر می‌خواهید قابل اعتماد به نظر برسید آبی انتخاب مناسبی خواهد بود. آبی از آن رنگها در فروش است که بیشتر مردم می‌پسندند، پس در انتخاب آن کمتر خطر کرده‌اید. معمولا ترکیب آبی با رنگهای مکمل نتیجه بهتری دارد. بازار هدف را در انتخاب رنگ فراموش نکنید.

صورتی

رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کم می‌کند. صورتی رنگی سرگرم کننده و شادی‌آور است. انتخاب این رنگها در فروش تا حد زیادی بسته به بازار هدف شما متفاوت است. معمولا از این رنگ برای جلت توجه خانمها استفاده می‌شود.

زرد

زرد رنگ قدرت است و حس خوش‌بینی و جوانی را منتقل می‌کند. این رنگ تمرکز و خلاقیت را بالا برده و روشنفکران را جذب می‌کند. زرد انتخاب بجایی برای محصولات ویترینی است. زرد از آن رنگها در فروش است که می‌توانید از آن برای هدایت و توجه مخاطب بهره ببرید.

سبز

سبز رنگی گرم و در عین حال پذیرنده است و احساسی خوشایند در مخاطب ایجاد می‌کند. از این رو از رنگ سبز به عنوان سایه طراوت، تجدید قوا و نمادی برای آغازی نو استفاده می‌شود. همچنین از سبز به عنوان نماد پول و دارایی هم نام می‌برند از این رو رنگ برخی از اسکناسهای درشت سبز است. همچنین این رنگ از آن رنگها در فروش است که حس ثروت و دارایی را به ذهن مخاطب متبادر می‌کند.

بنفش

بنفش رنگی فاخر و سلطنتی است می‌تواند حس لوکسی و مرغوبیت را از محصولات به مشتری منتقل کند. این رنگ فعایلتهای مغزی مرتبط با حل مشکل را فعال می‌کند. رنگ بنفش راز، خرد و احترام را به همراه دارد و بیشتر مورد پسند خانمهاست.

طلایی

رنگ طلایی همیشه از دیرباز نشانی از تجمل بوده است اما برخلاف رنگ بنفش می‌تواند المان قدرت را نیز به فرآیند بازاریابی شما اضافه کند. طلایی از جمله رنگها در فروش است که در ترکیب با بنفش یا سبز قدرتمند و پرانرژی و سمبل ثروت و اصل و نسب است.

نارنجی

نارنجی رنگی پرانرژی است و خاصیت بالایی در جلب توجه دارد. این رنگ با انرژی زیادی که دارد شادی‌آور است و این احساس را به مشتری منتقل می‌کند که او در حال همکاری با یک شرکت پیشرو و روزآمد است. رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می‌کند.

قهوه‌ای

قهوه‌ای رنگی آرامش‌بخش از دل طبیعت است که آرامش را به مخاطبان هدیه می‌کند. همچنین این رنگ نشان دهنده پایداری، تجربه و راحتی است.

سیاه

سیاه رنگی چند بعدی است که هم سنتی می‌نمایاند هم مدرن. در عین حال هم هیجان بخش و هم آرامش بخش است. این رنگ را نه به طور خالص بلکه به عنوان مکمل و متضاد رنگهای دیگر به کار می‌برند. مشکی موجی از احساس تفاخر، رسمیت و احساسات دراماتیک را منتقل می‌کند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که زمینه کاری شما مهمترین نقش را بازی می‌کند. احساس و تصویر ذهنی که برند شما در متقاعد کردن مصرف کننده می‌گذارد، بسیار مهم است. رنگ انتخابی حتما باید با برند متناسب باشد.

حال که می‌دانید برای جذب مشتری از چه رنگهایی در فروش استفاده کنید وقت آن است که محصولات خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. مهرارقام اینجاست تا در کسب و کار شما یاری‌رسانتان باشد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین روشی است که مهرارقام از آن استفاده می‌کند تا انواع کسب و کار یا کالا و خدمات را به مشتران بشناساند. برای آشنایی بیشتر و استفاده بهینه از دیجیتال مارکتینگ با ما در مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 1630 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا