اشتباهات تاثیرگذار طراحی سایت بر سئو

همه ما بر این موضوع توافق نظر داریم که معمولا بهترین وبسایتها هم برای کاربران و هم برای موتورهای جست‌وجو طراحی شده‌اند.

این یعنی شما هیچ گاه نباید زیبایی و ظاهر سایتتان را فدای کارکردش کنید یا برعکس. هنگام طراحی سایت در نظر نگرفتن برخی از نکات مرتبط با سئو و بهینه‌سازی آن می‌تواند کارایی آن سایت را پایین بیاورد. دانستن اصول و کارکرد گوگل در بهینه‌سازی سایتها کمک می‌کند طراحی سایت اصولی انجام شود. اگر شما سایتی داشته باشید که دیگران نتوانند به راحتی به مطالب آن دسترسی داشته باشند آن وبسایت فایده‌ای نخواهد داشت. برای همین منظور پیش از هر چیز باید سایت به گونه‌ای طراحی شود که برای موتورهای جست‌وجو بهینه شده باشد.

در ادامه مطلب با مهرارقام همراه شوید تا اشتباهات تاثیرگذار طراحی سایت بر سئو را در چند نکته بیان کنیم. در نظر گرفتن این اشتباهات و برطرف کردن آنها هنگام طراحی باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را برای ماندن در سایت شما صرف کنند. همین کار ساده می‌تواند وبسایت شما را کاربرپسند کرده و رنک آن را در موتورهای جست‌وجو افزایش دهد.

اشتباهات تاثیرگذار طراحی سایت بر سئو

 

استفاده از تگهای H1

فرض کنید وبسایتی با ظاهر و رنگ‌بندی فوق‌العاده خلق کرده‌اید که چرخیدن در آن مثل چرخیدن در یک باغ زیباست اما متأسفانه در هیچ موتور جست‌وجویی به راحتی پیدا نمی‌شود. چرا که اکثر طراحان وبسایت و توسعه دهندگان آن عناصر اساسی SEO را فراموش می‌کنند. یکی از بدترین اشتباهات این است که به خاطر نبود فضا، تگهای H1 را فاکتور می‌گیرند. تگهای H1 از اولین فاکتورهایی است که سرورها و عنکبوتهای موتورهای جست‌وجو برای بررسی و مرور صفحات وب از آنها استفاده می‌کنند، به خصوص در صفحه اصلی.

فایلهای رسانه‌ای و تصاویر بزرگ

استفاده از تصاویر زیبا وبسایت شما را زیبا می‌کند ولی لازم است که درباره سایز تصاویر و سایر مطالب ویدئویی خود محتاط باشید. عکسها و تصاویر بزرگ می‌توانند سرعت بارگذاری سایت شما را به شدت کاهش دهند که این نیز به نوبه خود در رتبه‌بندی سایتتان اثر خواهد گذاشت.

اکنون این سوال مطرح است که چطور متوجه شوید عکس یا ویدئوی بارگذاری شده زیادی بزرگ است و چگونه می‌توان آن را اصلاح کرد؟ برای یک اسکن سریع می‌توانید از ابزار گوگل به نام تست بینش سرعت چیدمان صفحه گوگلGoogle Page Speed Insights Test استفاده کنید که دقیقاً به شما نشان می‌دهد کدام تصاویر صفحه‌تان زیادی بزرگند.

پاپاپها

گوگل در زمینه پاپاپها و صفحات جانبی سرزده این طور هشدار داده است که نمایش آنها پیش از این که محتوای اصلی سایتتان درک شود می‌تواند اثرات سوء بسیاری روی UX و سئو بگذارد.

متن در تصاویراشتباهات تاثیرگذار طراحی سایت بر سئو

از اشتباهات نسبتاً فراگیر استفاده متن در تصویر می‌توان به این مورد اشاره کرد که موتورهای جست‌وجو مثل انسانها به تصویر نگاه نمی‌کنند پس قادر به خواندن متن روی آن را نیز نیستند. مشکل دیگر واکنشگرا نبودن این طراحیهاست. برای مثال روی یک دستگاه موبایل، متن و دکمه‌های تعریف شده روی تصویر بسیار کوچک به نظر رسیده و تجربه کاربری ضعیفی را برای کاربران می‌سازد.

پیمایش (اسکرول) تا بی‌نهایت

این تکنیک طراحی وبسایت می‌تواند به شدت روی عملکرد سئوی شما تاثیر منفی بگذارد. اگر صفحه‌بندی وبسایت مناسب نباشد، موتورهای جست‌وجو نمی‌توانند صفحات شما را پیمایش یا اسکرول کنند.

فرض کنید تکنیک اسکرول تا بی‌نهایت را برای بلاگی 100 صفحه‌ای فعال کرده باشید. اگر به طور پیش فرض 10 پست آخرتان نمایش داده شود، این کل چیزی خواهد بود که رباتهای موتور جست‌وجو خواهند دید و هیچ راهی نیست تا بتوانند بقیه محتوایتان را درک کنند.

محتوای ضعیفاشتباهات تاثیرگذار طراحی سایت بر سئو

معمولاً صفحات خدمات و محصولات، مهمترین صفحات وبسایت شما هستند. رتبه‌بندیهای بالاتری که می‌توانید از طریق کلمات کلیدی بدست آورید به شما کمک می‌کند کسب و کار بهتری داشته باشید. پس مهم است محتوایی تولید کنید که مرتبط به محصولات و خدمات شما بوده و به گونه‌ای که مخاطبانتان آنها را جست‌وجو می‌کنند نوشته شده باشد.

اشتباهات مربوط به محتوای ضعیف

  • نداشتن صفحات محصولات و خدمات در وبسایت: اگر چنین صفحه‌ای در وبسایت خود نداشته باشید بدون شک فرصتها را از کسب و کارخود دریغ می‌کنید.
  • داشتن یک صفحه برای لیست کردن چندین محصول و خدمت: بهترین حالت سئو این است که برای هر صفحه یک کلمه کلیدی تعریف کنید تا موتورهای جست‌وجو به وضوح و به راحتی بتوانند آن را تشخیص دهند.
  • داشتن محتوای کم در صفحات محصولات یا خدمات: در هر صفحه محصول یا خدمتی که تعریف می‌کنید محتوای توصیفی داشته باشید که به بازدیدکنندگان مزایای همکاری با شما یا خرید از شما را نشان دهد. این کار باعث شود صفحه‌تان رتبه‌بندی بهتری داشته و فرصت بهتری را برای تبدیل بازدیدکنندگان تبدیل به مشتریان فراهم کند. انجام این کار در هر حالت برای شما و وبسایتتان رابطه‌ای برد ـ برد است.
خواندن 970 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا