افراد موفق چگونه رفتار نمی‌کنند

پیشتر موفقیت را مسیری دانستیم که شخص برای رسیدن به هدف خود آن را می‌پیمود. در این مطلب بر آن شدیم تا افراد موفق را تعریف کنیم و ببینیم آنها در مسیر موفقیت چه کارهایی انجام نمی‌دهد تا به هدف مورد نظر خود دست یابند.

در حالی که در مطلبی دیگر از افراد موفق چگونه عمل می‌کنند سخن گفتیم و به شرح آن پرداختیم. در ادامه این مطلب با مهرارقام همراه شوید.

 اصولا افراد موفق آنهایی هستند که مسیر موفقیت را برای رسیدن به هدف و خواست خود طی می‌کنند، آنها در این راه ترس به خود راه نمی‌دهند، تلاش می‌کنند و نتیجه برایشان مهمتر از آن چیزی است که دیگران می‌گویند یا قضاوت می‌کنند. افراد موفق هدف دارند و آن را اولویت زندگی خود قرار می‌دهند.

هرگز هیچ کس نمی‌تواند در مورد کسی دیگر بگوید موفق است یا خیر. موفقیت حس درونی هر فرد است که باید خود از آن برخوردار باشد. پس به گفته‌های دیگران در این زمینه توجه نکنید چون آنها نه چیزی از شما می‌دانند نه از مسیری که قرار است یا در حال طی کردن آن هستید خبر دارند. هنگامی افراد موفق هستند که جدا از خودبینی و خودخواهی در خود این حس را درک کرده باشند.

با ما در مهرارقام همراه شوید تا بگوییم برای آن که جزو افراد موفق باشید چه نباید بکنید. البته فراموش نکنید آنچه گفته می‌شود کاملا نسبی است زیرا انسان دارای پیچیدگیهای مختلفی است؛ ریاضی نیست که بتواند از فرمول خاصی پیروی کند. رفتن مسیر موفقیت در افراد با توجه به فکر، برداشت و نگرششان متفاوت است.

افراد موفق چگونه رفتار نمی‌کنندزودباوری

زودباوری نشانه بی‌تجربگی است. سعی کنید با تمام بی‌تجربگیهای خود زودباور نباشید. پرس‌وجو کنید، تحقیق کنید سپس باور کنید. سعی کنید هر چه می‌شنوید یا می‌خوانید با دید شک و تردید بنگرید. منبع خبر مهم است همیشه آن را جست‌وجو و بررسی کنید. ببینید آنچه خوانده‌اید یا شنیده‌اید را چه کسی از کجا گفته است. این را بدانید که ساده‌لوحها هرگز پیروز نخواهند شد و افراد موفق از آنها نیستند.

وحشت‌زدگی

از قوانین طبیعت است که کارها و برنامه‌ها معمولا آن طور که پیش‌بینی می‌کنیم پیش نرود و خراب از آب دربیاید. افراد در چنین موقعیتهایی است که وحشت‌زده می‌شوند. بدانید که در دنیای کسب و کار یا در مسیر موفقیت وجود موقعیتهای پرتنش امری عادی محسوب می‌شود. این به شما به عنوان افراد موفق بستگی دارد که در چنین موقعیتی چگونه آرامش خود را حفظ می‌کنید، خود را کنترل می‌کنید و چگونه رفتار می‌کنید. اگر نتوانید این کارها را انجام دهید بی‌شک از مسیر موفقیت فاصله می‌گیرید.

تعصب

وقتی بیش از حد تلاش کنید در حالی که هدفتان را فراموش کرده‌اید بی‌شک دچار تعصب شده‌اید. تعصب درک شما را از واقعیت منحرف می‌کند و این انحراف می‌تواند برای تصمیم‌گیری شما بد و تمام برنامه‌هایتان را مخدوش و شما را از مسیر موفقیت دور می‌کند.

افراد موفق چگونه رفتار نمی‌کنندتنبلی

تنبلی عامل بازدارنده در تمام امور است. هنگامی که هدفی را مقابل خود قرار داده‌اید باید بدانید کامیابی نیازمند تلاش در زمان است. نتیجه با جهد جدی شما حاصل می‌شود زود مایوس نشوید و خود را به دست تنبلی نسپارید. افراد موفق همیشه متمرکز بر هدف پیوسته و منظم پیش می‌روند. افراد تنبل تعدادشان زیاد است، همین تعداد افراد موفق را محدود کرده است.

فکر کردن به راه‌حل‌های موقتی و آسان

دنبال راهکاری آسان بودن به گزینه قبلی برمی‌گردد. هیچ لذتی به آسانی به دست نمی‌آید حتما پشت آن پشتکار و تلاش فراوان بوده است. این پشتکار است که باعث می‌شود حس موفقیت در شما برانگیخته شده و رضایت از خود داشته باشید. برای راه رفتن در مسیر موفقیت میانبری وجود ندارد. شما باید سعی کنید تا سختیهای مسیر آسان شود نه این که راهی پیدا کنید که سهولت موقتی به همراه داشته باشد.

برون‌ریزی

این خوب است که احساساتتان را در محیط کار با همکارانتان به اشتراک بگذارید اما دقت کنید چگونه آنها را برون‌ریزی می‌کنید. اگر بروز احساساتتان همراه با خشم و عصبانیت باشد اطرافیانتان را رنجیده و شما را تنها می‌کند. گاه ممکن است کارتان را هم از دست بدهید. افراد موفق حواسشان به ابراز احساساتشان هست.

خودخواهی

انسانهای خودخواه معمولا تنها هستند. شما برای رسیدن به هدف در مسیر موفقیت به دیگران هم نیاز دارید. انسان موجود اجتماعی است و باید در تعامل با دیگران باشد. خودبینی و خودبرتربینی شما را از کسانی که به معاشرت با آنها محتاجید دور کرده و هرگز به یکی از آن افراد موفق تبدیل نمی‌کند.افراد موفق چگونه رفتار نمی‌کنند

زندگی در گذشته یا آینده

آنچه در گذشته بر شما گذشته باید پلی باشد برای موفقیت شما در آینده. خود را در گذشته غرق نکنید و بیش از اندازه برای آینده رویاپردازی نکنید. شما در زمان حال زندگی می‌کنید از گذشته درس بگیرید، اکنون بر هدف خود متمرکز شوید و مسیر موفقیت را برای رسیدن به هدفتان در آینده طی کنید.

بی‌خیالی سرخوشانه

اگر می‌خواهید یکی از افراد موفق باشید نباید خودتان را به بی‌خیالی بزنید. لازم نیست استرس داشته باشید اما این که فکر کنید بنشینید تا هر چه پیش آمد برای شما خوش باشد سخت اشتباه کرده‌اید. بی‌تفاوتی راه شما را کج خواهد کرد. تلاش کنید که همه چی در گرو تلاش درست و منطقی شماست.

زودرنجی

مورد انتقاد قرار گرفتن کمی سخت و سنگین است اما باید برای شما که مسیر موفقیت را برای تبدیل شدن به یکی از افراد موفق طی می‌کنید، سازنده باشد. اگر بخواهید با هر انتقاد برنجید و نارحت شوید بدانید که مسیر را برای خود سختتر کرده‌اید. خودتان را مقابل انتقادها جدی نگیرید. اگر ناراحت شدید به خودتان بگویید من برای رسیدن به هدفم در مسیر موفقیت نیاز به این آگاهی داشتم پس به کار می‌بندم.

بی‌شک تمام موارد گفته شده مشمول همه نمی‌شوند اما اگر مواردی را یافتید که برای شما صادق بود برای تبدیل شدن به یکی از افراد موفق سعی بر برطرف کردن آن داشته باشید. مواردی که مسیر موفقیت شما را کند می‌کند بیابید و روی آنها بیشتر انرژی بگذارید. در مسیر درست سعی کنید تا موفقیت از آنتان شود.

 اگر به عنوان یکی از افراد موفق می‌دانید که مسیر موفقیت را برای رسیدن به هدف درست و منطقی طی می‌کنید، اگر به عنوان یکی از افراد موفق می‌خواهید کسب و کار خود را بیشتر و بهتر به مخاطبانتان معرفی کنید ما در مهرارقام به شما توصیه می‌کنیم از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 566 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا