چرا نباید کارآفرین شوید؟

چرا نباید کارآفرین شوید؟

حق انتخاب درزمان کارکردن، داشتن این شانس که در هر مکانی از ساحل دریا گرفته یا مبل راحتی منزل به شغل خود رسیدگی کنید، ارائه محصولات یا خدمات مورد نظر دقیقاً همان طوری که همیشه در ذهن داشته اید، نداشتن رئیسی که مدام بالای سرتان باشد، عدم نیاز به سازش و مصالحه و نبود وظیفه ای که مجبور به انجام آن شوید، همگی ازجذابیت های کارآفرین بودن است.
کارآفرین بودن فوق العاده به نظر می رسد به جز مواردی که فوق العاده نیست!

من از شغل هایم، چیزهای بسیاری آموختم، کسب و کارهایی به راه انداختم و به همکاران کارآفرین مختلفی کمک کرده ام. چیزی که از آموزش کارآفرینی یاد گرفته ام، این است که: کارآفرینی برای همه مناسب نیست! در حقیقت اگر چه کارآفرینی می تواند فوق العاده و فریبنده باشد، اما همیشه هم این جور نیست. در حقیقت این مناسب تر است که ابتدا کشف کنید که کارآفرینی برایتان بهتر است یا کارمندی؟ با مهرارقام رایانه همراه باشید تا شما را با 5 دلیلی که نباید کارآفرین شوید، آشنا کنیم.

1. هدف خود رابیابید و کارهایی که در راستای آنست انجام دهید.

یکی از تصورات غلط درباره هدف این است که بنشینیم و منتظر بمانیم تا هدف به طور اتفاقی و جادویی از آسمان برایمان به زمین بیفتد! تجربه به من می گوید که این طور نیست. هدف پر از ابهام است. من زمانی که تلاش کردم تا هدفم را بیابم، صدها فعالیت مختلف را رها کردم تا به هدفم فکر کنم.هدف
بعد از هزاران آزمون و خطا، متوجه شدم که عاشق تست کردن ایده های جدید هستم. علاقه من به خلق ایده های جدید به من کمک کرد تا هدفم را بهتر بشناسم و دوباره برروی مسیر شغلی ام تمرکز کنم. من از اینتل استعفا دادم و به فیسبوک پیوستم، جایی که مسئول تولید محصولاتی حاصل از ایده های جدید بودم. بعد از اینکه از فیسبوک اخراج شدم، روی انجام کاری که بیشتر در راستای اهدافم باشد، تمرکز کردم. مدیر بازاریابی mint.com شدم و به توسعه کمپانی از صفر کاربر تا 100،000 کاربر(در مدت 6 ماه) کمک کردم.
شاید صدها و حتی هزاران شرکت وجود داشته باشد که شما بتوانید از هدفتان در راستای توسعه شان استفاده کنید. حتی شاید بهتر باشد که مجبور نشوید میان تمامی فراز و نشیب های کارآفرینی بپرید تا هدفتان را به دنیا عرضه کنید.
-اگر می خواهید برای یک استارت آپ کارکنید، آیا درباره یک مجموعه خدمات رسانی کوچک و چگونگی اش جستجویی داشته اید؟
-اگر درباره ایده های محصولات جدید به شدت مشتاقید، آیا product hunt را بررسی کرده اید؟
-اگر می خواهید از راه دور کار کرده و به دور دنیا سفرکنید، آیا Remote Ok را چک کرده اید؟
و اگر نمی دانید هدف شما چیست،بلند شوید و چیزهای مختلف را امتحان کنید. کارآفرین شدن تنها مسیر پیش رو نیست. کارروی یک پروژه و یا کار در شرکتی که در راستای هدفتان باشد نیز، از مسیرهای محتمل پیش روست.

2. به محصولی که تولید می کنید، باور داشته باشید!

تیم های کاری بی شماری هستند که روی محصولاتی که به آنها علاقه دارند، کار می کنند. طراحان نرم افزار و محصول در Apple دستگاه های بی نظیری می سازند که شامل آیفون و مک بوکی که اکنون در دست دارید نیز می شود.ایمان به محصول واقعیت این است که مدیرعامل بودن، کارهای مدیریتی کسل کننده بسیاری مثل جلسات، استخدام و هماهنگی بین تیم ها را به دنبال می آورد. اگر شما فردی هستید که از ساخت محصولات لذت می برید، احتمالاً برای شما بسیار مطلوب تر خواهد بود که برای شرکتی کارکنید که وظایف مدیریتی کم تری را به شما محول کند.
از خودتان بپرسید که:
- محصولاتی که هر روز استفاده می کنید، چیستند ؟
- ایده های جدیدی که دوست دارید به خلق و پیاده سازیشان کمک کنید، چیستند؟
به جای خلق محصولات خودتان، با تخصصتان در کسب و کارهای موجودی که محصول مورد علاقه تان را تولید میکنند، همکاری کنید. مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید؟ Kick starter را چک کنید و به افرادی که پشت صحنه تولید محصولات مورد علاقه تان هستند، دسترسی پیدا کنید.

 

 



3. با افرادی که باهوش تر از شما هستند، کار کنید

رویای کارآفرینِ یکه تاز بودن (کارآفرینی که همه کارهای کسب و کارش را خودش انجام می دهد) بسیار کمتر از آنچه در رسانه ها به تصویر کشیده شده است، فرح بخش است.افراد باهوش

اگر دور خودمان را با افراد زیرک احاطه کنیم، به ارتفاعاتی دست خواهیم یافت که به تنهایی نمی توانستیم، مثلاً:
-مافیای Pay Pal گروهی از کارکنان اولیه Pay Pal هستند که هر روز همدیگر را به جلو هل می دادند. چهارعضو گروه، پیترتیس، ماسک، ریدهافمن و کن هوری اکنون میلیاردر هستند!
-پیش از اینکه مالکوم گلدول اولین کتابش را بنویسد، روزنامه نگاری در واشینگتون بود که درباره عناوین تجاری و علمی مطلب می نوشت. به کلام خودش، سابقه 15 ساله اش در نویسندگی، او را به سمت موفقیت کنونی اش هدایت کرد.
-برخی از کارکنان ابتدایی فیسبوک از تجربه شان برای خلق استارت آپ ها استفاده کرده اند. استیو چن از بنیان گذاران یوتیوب شد، آدام دی آنجلو، بنیان گذار Quaro.

4. نیاز دارید که به شما حقوق داده شود


حقوقاینکه درباره پول صحبت کنید، منطقی است و فراموش نکنید که به حقوق و پرداخت نیاز دارید! این چیزی است که بسیاری از مردم نمی دانند. در ادامه فهرستی از برخی کارآفرینان مشهوررا ارائه می دهم که نشان می دهد سال های اولیه کسب و کارشان را چطور می گذراندند:
هنگامی که Musk اولین استارت آپ خودش یعنی zip2 را به راه انداخت، 28،000 دلار از پدرش قرض کرده بود و در سه ماه اولیه در اداره می خوابید.
هنگامی که Jeff Bezos کتابفروشی آمازون را به راه انداخت، صدها کتاب را به صورت دستی، بسته بندی می کرد.
Arianna Huffington بنیان گذارHuffington ،با 36 بار امتناع از چاپ اولین کتابش مواجه شد ودر ابتدا Huffpo را تأسیس کرد.
این تنها فهرستی از چند کارآفرین موفق است، اما در نظر داشته باشید چه می شود اگر شما تلاش بسیاری کنید تا استارت آپتان را به راه بیندازید، اما با شکست مواجه شوید؟ اگر قدرت ریسک پذیری کمتری دارید، بهتر است که به یک شرکت بپیوندید و یک کار و حقوق ثابت داشته باشید و همزمان تلاش کنید تا کسب و کار خودتان را به راه بیندازید.

 


5. مشکلات!

چه کسی گفته که زندگی کارآفرینی آسان است؟
بیل گیتس،شرکت تولید نرم افزارش را افتتاح کرد و ثروتمندترین مرد روی زمین شد! مارک زوکربرگ یک وبسایت با تصاویر کاربرانش ساخت و تبدیل به بزرگترین شبکه اجتماعی همیشگی شد. ماسک با Space X چشم هایش را روی مریخ ثابت نگه داشت!
از یک نظر، این ماجرای کارافرینی بی نظیر به نظر می رسد. اما از سوی دیگر کارآفرینان باید با مسائل متنوع دیگری نیز درگیر چالش باشند، مثل:مشکلات کاری
-مالیات
-استعفای افراد
-مشکلات فنی
-ایمیل ها،تماس ها و پیام های بی پایان
- حداقل 20ساعت جلسه هر هفته
-و...
نهایتاً، اینکه کارآفرینی اگرچه از دور، بسیار جذاب به نظر می رسد، اما پر از سختی و چالش است. قبل از کارآفرین شدن، عمیق تر تمامی جوانب را بسنجید...
مهرارقام رایانه بعنوان شرکتی فعال در زمینه توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، در راستای افزایش دانش فنی و عمومی فعالان اقتصادی ایران مقالات متعددی را در زمینه های گوناگون مورد نیاز اقشار مختلف تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقمندان منتشر خواهد کرد. با مهرارقام همراه باشید.

 

* ترجمه ای از مقاله چرا نباید کارآفرین شوید، نوشته نوح کاگان ( Noah Kagan) بنیان گذار Sumo.com و مدیرTEA (Taco Eating Association)

 

 

خواندن 980 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا