آیا هنوز شغل مورد علاقه خود را پیدا نکرده اید

چند نفر از ما می توانیم با قاطعیت بگوییم شغلی که داریم دقیقا همانی است که انتظارش را داشته ایم؟ ما اغلب در حال انجام کارهایی هستیم که زمانی وجود خارجی نداشته اند.

از معماری اطلاعات گرفته تا توسعه برنامه های موبایلی، هزاران شغل وجود دارد. سوال اینجاست که فرصت های شغلی بعد از این چه شکلی خواهند شد؟شغل مورد علاقه
آنچه غیرقابل انکار است، این است که مهارت های اساسی در سال های پیش رو همچنان ضروری باقی می مانند، اما در دنیای در حال تغییر تکنولوژی، همواره راهی تازه یافت می شود تا تخصص ها و مهارت های جدید توسعه یابند و فرصت هایی نوین خلق شوند. با این حال، با وجود چنین آینده نامعلومی و هزاران شغلی که وجود دارد، راه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید، خودتان را برای شغل های آینده آماده کنید.
در این جا برخی نکات کلیدی که می توانند به شما کمک کنند تا شغل مورد علاقه تان را بیابید ( حتی شغلی که تا کنون چیزی درباره اش نشنیدید!) را ارائه می کنیم:


روی مهارت های قابل انتقال تمرکز کنید


مهارتدر ابتدای کار، عموم مردم روی یک بخش تخصصی خاص تمرکز می کنند و به دنبال یافتن مسیر (نقشه ای) هستند تا در یک صنعت و زمینه خاص رشد کنند. اما، وقتی چند سالی تجربه کاری کسب کرده باشید، توسعه کسب و کارتان عموماً به معنای استفاده هوشمندانه تر از مهارت های قابل انتقالتان می باشد. به جای اینکه تنها یک کارشناسی باشید که فقط در یک بخش مشخص درک و مهارت دارد، مهارت های جدیدی برای داشتن توانایی تحلیل داده ها، درک احتیاجات کاربران، انگیزش تیم ها و یا حفظ پروژه ها مطابق با برنامه زمانی کسب کنید.

 


همیشه نگاهتان به جلو باشد!

نگاه به جلو
درکی از ظهور تکنولوژی و اینکه چطور می تواند روی حیطه تخصص افراد اثر بگذارد، برای تمامی مردم از هر سطحی که باشند، مهم است. اینکه دقت نظر داشته باشید تا از آخرین دستاوردهای تکنولوژی در زمینه کاری تان باخبر شوید، باید به یک عادت همیشگی وضروری تبدیل شود تا بتوانید با کسب فرصت ها ، بر رقیباتان پیروز شوید. شغل شما می تواند جهت گیری بسیار متفاوتی پیدا کند اگر که زمینه هایی جدید را امتحان کنید. به ویژه در دنیای تکنولوژی، این بسیار مهم است که با دقت هرچه بیشتر، به دنبال درک مسیری باشید که تکنولوژی می پیماید و به این ترتیب فرصت های مناسب به وجود آمده را بقاپید.


و البته ، به دنبال اشتیاق و علاقه مندی خود باشید!


این که گفته می شود باید به دنبال اشتیاق و علاقه مندی خود باشید، ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما از نظر من کلیشه نیست! به دنبال علایق خود رفتن (دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از آن و یا به دنبال چیزهایی بودن که نقاط قوتتان را به شدت تحکیم می کند) به شما امکان خواهد داد تا یک شغل را به یک کار راهه برای زندگی تان بدل کنید.بهترین شغل همیشه دقیقاً جلوی رویتان قرار نمی گیرد، اما تمرکز روی علاقمندی هایتان می تواند فرصت های جذابی برایتان بیافریند.
نویسنده علمی – تخیلی ماکس گلدستون (max Gladstone) ایده های جالبی درباره اینکه برخی از شغل های آینده چه می تواند باشد، دارد که در مورد برخی حتی تصورشان هم خنده دار به نظر می رسد. تصور کنید که در آینده ممکن است شغلی ایجاد شود تحت عنوان پاک کننده فضای ابری (cloud cleaner)که به شما کمک می کند تا از شر حجم دیجیتالی که در طول زمان برایتان ایجاد شده است، خلاص شوید. یا باستان شناسی دیجیتال که اطلاعات دیجیتال را از زبان های برنامه ریزی قدیمی استخراج می کند و یا حتی یک نرم افزار پارچه ای که می تواند پرینت های سه بعدی از بهترین لباس ها و پارچه ها بگیرد.
تا زمانی که این شغل ها به حقیقت بپیوندند و یا حتی شغل های کاملا جدید، جایگزین قبلی شوند، کارکنان همچنان می توانند از آمادگی های خویش، اطمینان حاصل کنند. چشمان خود را کاملا باز نگه دارید و حواستان باشد تا فرصت های نو ظهور را بقاپید، مهارت های خود را بشناسید، علاقه هایتان را دنبال کنید تا در جایگاه مناسبی قرار گیرید که به راحتی بتوانید شغل مورد علاقه خود را بیابید، حتی اگر هنوز هم به وجود نیامده است.

 اشتیاق و علاقه مندی

خواندن 1268 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا