۳ نکته حائز اهمیت برای کارآفرینان جهت استخدام کارکنان

۳ نکته حائز اهمیت برای کارآفرینان جهت استخدام کارکنان

کارآفرین می تواند با ایجاد یک کسب و کار کوچک و انفرادی از خلاقیت و ایده‌های خویش برای درآمدزائی استفاده نماید و در چرخه اقتصادی کشور سهیم باشد. معمولا مترجمان، نویسندگان، عکاسان، نقاشان، گرافیست‌ها، تولیدکنندگان محتوا و یا مشاغل خانگی که با بهره مندی از ابزارهای فناوری مانند یوتیوپ، آپارات، اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی برای عرضه آثار و محصولاتشان اقدام می‌کنند بعنوان کارآفرینان با کسب و کارهای کوچک و انفرادی شناخته می شوند.

 

 

استخدام کارکنان

براساس آمارهای جهانی منتشره از سوی سازمان‌های اقتصادی تعداد کارآفرینانی که هیچ پرسنلی ندارند حدوداً دو برابرتعداد کارآفرینانی می‌باشند که دارای پرسنل هستند، همچنین کارآفرینان انفرادی در مقایسه با کسب و کارهای بزرگ فرصت‌های شغلی بیشتری بصورت سالیانه ایجاد می‌نمایند.

با این مقدمه در صورتیکه به فکر استخدام نیروی انسانی برای توسعه کسب و کارتان هستید، قبل از استخدام جهت افزایش بهره‌وری به سوالات اولیه زیر توجه داشته باشید

آیا می‌بایست یکی از اعضای خانواده را بعنوان کارمند استخدام کرد؟
آیا می‌بایست کارمند را بصورت تمام وقت، نیمه وقت، ساعتی، قراردادی و یا دائم استخدام نمود؟
آیا می‌بایست کارمند دور کار باشد و یا در محل کار حضور داشته باشد؟
آیا می‌بایست کارمند در شهر محل کسب و کار اقامت داشته باشد؟
این سوالات بعنوان پیش شرط‌های اولیه جهت تعیین سیاست‌های کلی شما برای توسعه کسب و کارتان بسیار مهم هستند ولی فاکتورهای دیگری برای استخدام اولین نیروهای کاری‌تان می‌بایست مد نظر قرار گیرد.

 

استخدام نیروی انسانی با روحیه کارکرد تیمی
ایجاد یک تیم کوشا، پویا و مثبت اندیش از مهمترین اقدامات یک کارآفرین بوده و بسیار مهم و ارزشمند است، بهمین دلیل درهنگام استخدام می‌بایست فردی را انتخاب نمائید که خصوصیتش با فرهنگ درون سازمانی‌تان منطبق باشد و با عملکردش باعث افزایش روحیه وانرژی تیم شود. استخدام شخصی که به تنهایی بسیار خوب و موفق عمل می‌کند ولی نمی تواند با بقیه ی اعضای تیم به خوبی ارتباط برقرار نماید و به راحتی جو مثبت و پویای تیم را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش کارایی و کارکرد تیم می‌شود، موجب رشد منفی کسب و کارتان خواهد شد.

استخدام نیروی انسانی با مهارت‌های فزاینده
شخصی را استخدام نمائید که دارای تخصص، مهارت و تجربه‌ی بیشتری از سایر پرسنل حاضر در تیم کاری‌تان باشد چون باعث ایجاد انگیزه و تحرک در سازمان‌ و در نهایت بهبود فضای کسب و کارتان می‌شود. هرگز افراد فاقد مهارت را استخدام نکنید چون همیشه مهارت با اموزش توسعه نمی یابد و برخی مهارت‌ها ذاتی هستند.

 

هرگز از استخدام بهترین‌ها نترسید
حتما تلاش کنید بهترین فرد کوشا، خلاق و با استعداد را برای انجام امور کسب و کارتان از میان کاندیداهای موجود استخدام کنید و انهایی که خلاقیت و استعداد کمتری دارند را حذف نمائید.

بسیاری از کارآفرینان بدلیل ترس از حقوق و دستمزد بالا، تلاش می‌کنند تا کسانی که فاقد مهارت و تجربه هستند را استخدام نمایند و اینگونه می گویند:" خوب، بهترین نیست ولی من می توانم کاری کنم که بهترین بشود یا کارها رو دقیقا جوری که من می خواهم انجام دهد."

ولی متاسفانه تجربه نشان داده که این روش صحیحی نبوده و در بلند مدت بدلیل کاهش بهره وری، صرف زمان و هزینه های مضاعف خسارتهای فراوانی به کسب و کارتان وارد می نماید.

مهرارقام رایانه بعنوان شرکتی فعال در زمینه توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، در راستای افزایش دانش فنی و عمومی فعالان اقتصادی ایران مقالات متعددی را در زمینه های گوناگون مورد نیاز اقشار مختلف تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقمندان منتشر خواهد کرد. با مهرارقام همراه باشید.

 

خواندن 997 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا