ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

آنهایی که در دنیای کسب و کار آنلاین حضور دارند و از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند بی‌شک نام ایمیل مارکتنیگ یا بازاریابی ایمیلی را شنیده‌اند. بازاریابی ایمیلی نوعی از بازاریابی است که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ارسال پیام مرتبط با کسب و کار استفاده می‌شود.

این پیام ارسالی می‌تواند برای معرفی کسب وکار یا محصول مورد نظر باشد. در ادامه این مطلب با مهراقام همراه شوید تا با بازاریابی ایمیلی، یکی از بخشهای مهم و ارزان دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

هدف اصلی در بازاریابی ایمیلی ایجاد ارتباط با بازار هدف است. یعنی با ارسال پیامی خاص سعی به برقراری ارتباط با مخاطبانی است که از پیش انتخاب کرده‌اید. در بازاریابی ایمیلی مقصود استفاده از ابزار ایمیل به عنوان خط ارتباطی شما و مخاطب برای رسیدن به آن رویداد مورد نظر چون فروش یا شناخت است که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودید.

لیست آدرس ایمیل

نخستین گام برای ورود به دنیای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ جمع‌آوری لیست آدرس ایمیل افرادی است که به خدمات شما علاقه‌مند یا نیازمند هستند. بهترین روش برای جمع‌آوری این فهرست استفاده از فرمی در سایت است که در موارد مختلف می‌توانید از مخاطبانتان بخواهید اطلاعات خود را وارد کنند. برای مثال هنگامی که سایت مورد نظر خود را طراحی و راه‌اندازی می‌کنید بهتر است در آن قسمتی برای عضویت در خبرنامه قرار دهید. مخاطبانتان با پر کردن این بخش داوطلبانه از شما می‌خواهند که پیامهای خود را در قالب ایمیل برایشان ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

اهمیت کاربر یا مخاطب

در بازاریابی ایمیلی یک نامه را به صورت الکترونیکی برای تعداد زیادی از کاربران که علاقه‌مندی آنها به نوع کسب و کار شما نزدیک است ارسال می‌کنید. این مهم است که نامه را برای افرادی ارسال کنید که می‌دانید خواهان دریافت نامه شما هستند زیرا غیر این اقدام به ارسال هرزنامه کرده‌اید. دقت به علاقه‌مندی مخاطبانتان در هر بار ارسال نامه شما را در برقراری ارتباطی قویتر کمک می‌کند. ارسال ایمیل ارتباط شما را با مشتریان پیشینتان مستحکمتر خواهد کرد.

بهترین کار برای این که به مخاطبان خود ثابت کنید برای آنها ارزش قائلید و نظر آنها برای دریافت ایمیل برایتان مهم است گذاشتن لینکی برای حذف اشتراک است. برخی از مشترکان شما که ایمیل شما را دریافت می‌کنند شاید دیگر علاقه‌ای به دریافت مجدد نامه‌ها نداشته باشند. این کار شما به آنها می‌گوید که خواست آنها برایتان مهم است و می‌توانند به شما اعتماد کنند. ارسال توده‌ای و اجباری نامه ممکن است برند یا نام تجاری شما را بدنام و مخاطب را منزجر کند و نهایت کمکی به فروش شما نکند. وقتی فرم ثبت‌نام در طراحی سایت خود داشته باشید کاربر با پر کردن آن به شما اجازه ارسال ایمیل را می‌دهد.

توجه به مخاطب یکی از ارکان مهم در بازاریابی ایمیلی است. شما باید در گام نخست مخاطب را علاقه‌مند به کلیک روی ایمیلتان کنید. باید با دیدن عنوان نامه یا فرستنده نامه در او اشتیاق ایجاد کنید. مرحله بعد متن یا پیام ارسالی است که باید نظر او را جلب کند تا شما را به مقصودتان نزدکتر کند.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی برای هر کسب و کاری مهم است. در این بخش برخی از دلایل مهم که نشان از قوت این بازاریابی است را بیان می‌کنیم.ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

  • زمان و انرژی کم: با صرف کمترین زمان و انرژی در استفاده از بازاریابی ایمیلی می‌توانید به سودی باورنکردنی دست یابید. ارسال نامه زمانی از شما نخواهد گرفت اما نتیجه‌ای باورنکردنی برایتان به همراه خواهد داشت. 
  • شخصی‌سازی: برخلاف دیگر انواع تبلیغات رسانه‌ای در بازاریابی ایمیلی می‌توانید اندازه، شکل، رنگ و نوع نامه را خودتان تعیین کنید بدون هیچ محدودیتی.
  • تفکیک مخاطبان: با توجه به پیام ارسالی یا برنامه‌ای که طرح آن را ریخته‌اید می‌تواند لیست مخاطبانتان را به به مشتریان کنونی، مشتریان بالقوه یا غیره تفکیک کنید. این تفکیک کمک می‌کند مشتریان کنونی خود را وفادار کرده و مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید کنید. 
  • ارتباط متناوب: سرعت بالای ارتباط در ایمیل مارکتینگ، سهولت و کم هزینه بودن آن می‌تواند ارتباط مدوام شما را با مخاطبتان حفظ کند. با این روش می‌توانید هر زمان که اراده کردید برای مخاطبانتان پیام مورد نظر را ارسال کنید. 
  • اطلاع‌رسانی: در هر مرحله از کارتان که هستید می‌توانید مخاطبتان را از کار یا خدمات خود آگاه کنید. 
  • پشتیبانی مشتری: ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند وفاداری خود را به مشتری نشان دهید. با ارسال هر نامه در بازاریابی ایمیلی خود می‌تواندی خدمات پشتیبانی را به مشتری ارائه کنید.

بهترین زمان ارسال نامه در بازاریابی ایمیلی

هنگامی که در بازاریابی ایمیلی تمام تلاش خود را برای ارسال پیام می‌کنید باید بهترین زمان ارسال را هم بدانید. برخی از زمانها مناسب برای ارسال پیامتان است تا خودی نشان داده و به مخاطب اعلام حضور کنید. برخی از مهمترین زمان ارسال نامه در بازاریابی ایمیلی را در ادامه برشمردیم.ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

  • استفاده از مناسبتها: این مناسبتها می‌تواند جشن، سالگرد، عید، روز مهم یا برخی موارد زادروز مشتریتان باشد. بی‌شک این کار برند شما را در ذهن مشتری حک خواهد کرد.
  • زمان تخفیف: اگر محصولی را برای تخفیف درنظر گرفته‌اید حتما با ارسال نامه مخاطب را از آن تخفیف آگاه و کد آن را در اختیارش قرار دهید.
  • محصول یا امکانات جدید: وقتی محصول جدیدی در بازار خود تولید یا برای ارائه آماده دارید حتما با ارسال ایمیل او را آگاه کنید.
  • درج مقاله جدید: اگر مطلب جدیدی در سایت بارگذاری کرده‌اید حتما به مشتری خبررسانی کنید.
  • آموزش به مخاطب: اگر احساس می‌کنید در مورد خاصی باید به مخاطبانتان آموزشهای لازم بدهید برایشان متن pdf یا ویدئوی آموزش را ایمیل کنید.
  • زمان پرداخت مشتری: اگر مشتری باید قسط ماهیانه خود را پرداخت کند یا باید مبلغ کالای خریداری شده را بپردازد به او اطلاع‌رسانی کنید. 
  • اطلاع‌رسانی مراسم: اگر برنامه یا مراسم خاصی چون سمینار، نمایشگاه یا همایشی دارید برای حضور یا دعوت از مخاطبانتان به آنها ایمیل ارسال کنید.
خواندن 690 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا