دیجیتال مارکتینگ و چالش های آن

امروزه مردم بیشترین زمان خود را پای رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند (رسانه های دیجیتال) می گذرانند و کمتر زمانی را صرف مطالعه روزنامه و یا دیدن تلویزیون می کنند.بنابراین اگر میخواهید ارتباطی پررنگ تر و موثرتر با مشتریان و مخاطبانتان داشته باشید باید حضوری قوی در دنیای دیجیتال داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به روشهایی از بازاریابی که توسط ابزارهای الکترونیکی همانند تلفن هوشمند ، رایانه ، کنسول های بازی و دیگر لوازم الکترونیکی منتشر گردد و از این طریق به جذب و ایجاد مشتری و مخاطب می پردازند را دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیک میگویند.این نوع بازاریابی را می توانید در وب سایت ها و پست های الکترونیک و همچنین شبکه های اجتماعی توسعه بدهید.

چالش های پیشرو در دیجیتال مارکتینگ

اولین و بزرگترین چالش ، تنوع و فراوانی رسانه های دیجیتال فعالیت را برای صاحبان برندهای تجاری تبدیل به امری مشکل و دشوار کرده است . ده ها شبکه اجتماعی، خدمات بازاریابی ایمیل ، وب سایت های پر بازدید تنها بخشی ازرسانه های آنلاین می باشند.

دومین چالش، هزینه پایین این امر و باور اشتباه به عدم نیاز تخصص کافی در رسانه های دیجیتال نسبت به سایر رسانه ها باعث هجوم برندها با رویکردهای حرفه ای و غیرحرفه ای با هدف تبلیغ در رسانه های دیجیتال شده است و این خودش باعث تشدید فضای رقابتی بین برندهای تجاری میگردد.

و اما سومین چالش ، با توجه به فعالیت زیاد شرکت ها و برندهای تجاری فراوان در رسانه های دیجیتال طبیعتا مخاطب و مشتری شما با حجم زیادی از تبلیغاتی روبرو شود که تبلیغات متناقضی را نسبت به یک کالا یا خدمات داشته باشند و ممکن است بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمات آشنایی زیادی نداشته باشند و این امر باعث کم شدن اعتماد مصرف مخاطب به تبلیغات در رسانه های دیجیتال بشود.

برای عبور از سطح این چالش‌ها چه باید کرد؟

از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که شما در یک بستر ارسال و دریافت اطلاعات فعالیت میکنید و این امکان را برای شما مهیا میکند تا بتوانید انتظارات و سوالات مشتریانتان را برطرف کنید. از دیگر مزایای رسانه های دیجیتال این است که این امکان برای شما فراهم شده تا با استفاده از اعداد دقیق بدانید چه مطالبی برای مشتریان شما جذاب تر بوده است.  

خواندن 1069 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا