استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه برند

ورود اینترنت به دنیای دیجیتال زندگی روزمره انسانها را تحت تاثیر قرار داده و آن را متحول کرده است. دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که روزانه با اینترنت سر و کار نداشته باشد.

شبکه‌های اجتماعی از آن جمله ابزارهای قدرتمند که می‌تواند دنیای ارتباط افراد را کوچکتر کند و صدای هر کسی را به همگان برساند. زمانی که کسب و کارها بتوانند از این محیط بهترین استفاده را کنند بی‌شک می‌توانند به افزایش درآمد برسند.

حتما شما هم برندهای بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید که صفحات و کانالهای مرتبط به خود را دارند. اگر شما هم به عنوان صاحب کسب و کار می‌خواهید نام تجاری یا برندتان را در شبکه‌های اجتماعی توسعه داده و به دیگران معرفی کنید در این مطلب با مهرارقام همراه شوید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه برند

شفاف کار کنید

سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی خودِ واقعیتان را نشان دهید در غیر این صورت با دستان خودتان رو به نابودی رفته‌اید. دروغگویی می‌تواند اعتبار و هویت شما را زیر سوال ببرد.

از بازاریابی مستقیم برای کاربران نترسید

فکر نکنید اگر در کار خود مستقیم به بازاریابی کالا و خدمات خود بپردازید مشتریان یا کاربران ناراحت شده و به آن توجه نمی‌کنند. همیشه بدانید اگر محتوای پیام شما مناسب باشد و مشکلی از دیگران برطرف کند حتما مورد استقبال قرار گرفته و کاربرانتان تبدیل به مشتریان برند شما خواهند شد.

مخالفان خود را بشناسید

شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای ارتباط کاربران شما با یکدیگر است. اگر بتوانید منتقدان خود را پیش از این که بخواهند به برند یا نام تجاری شما لطمه وارد کنند بشناسید و مشکل را برطرف کنید برنده خواهید شد.

استفاده از اینفلونسرها

اینفلونسرها با فالورهای زیادی که دارند به شما کمک می‌کنند در بین اقشار و بخشهای مختلف بازار عرض‌اندام و خودنمایی کنید. اگر بتوانید ارتباط خوبی با این افراد برقرار کنید آنها به بهبود جایگاه شما در شبکه‌های اجتماعی کمک شایانی خواهند کرد. این کار برای گسترش شبکه اجتماعی ضروری نیست اما می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. مهم این است که بتوانید اینفلونسر مناسب که با کار شما در ارتباط هست را پیدا کنید و از این طریق بتوانید مشتری درست را برای کسب و کارتان جذب کنید. برای انجام این کار باید به خوبی تحقیق کرده و کمی سرمایه‌گذاری کنید.

توجه به رفتار رقیبان

معمولا نگاه به حرکات رقیبان به شما کمک می‌کند تا مرتکب خطاهای احتمالی آنها نشده و از کمپینهای موفق آنها برای کارهای بازاریابی خود ایده استخراج کنید. همچنین این کار شما را در کسب دید درست و به روز در اجرای برنامه‌های بازاریابی یاری داده و کمک می‌کند موفقتر عمل کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه برند

حال اگر از سرعت رشد شبکه اجتماعی‌ برندتان راضی نیستید زمان آن رسیده است که از تاکتیکهای جدید استفاده کنید.

استفاده از محتوای ویدئویی

این روزها استفاده کردن از ویدئو تبدیل به بحث داغ شبکه‌های اجتماعی شده است. معمولا ویدئوها بیشتر از عکسها دیده می‌شوند بنابراین استفاده از آنها می‌تواند برند شما را شناخته‌تر کند. استفاده از ویدئوهای زنده چالشی است که هر برندی باید از آن استفاده کند، ویدیوئی زنده فیسبوک، پریسکوپ، یوتیوب و اینستاگرام باعث می‌شوند توجه کاربران زیادی را به سمت شما جذب شود. ویدئوهای زنده امکان پخش اتفاقات در حال وقوع در هر لحظه و در هر جای جهان را دارند بنابراین شما را در مرکز توجه مردم قرار خواهند داد.

شناخت فالورها از تیم شما

همیشه برای دنبال کنندگان یک برند دیدن فضای داخلی و کارمندان یک شرکت هیجان‌انگیز خواهد بود چه بهتر که فضای داخلی شرکت شما را با استفاده از یک مراسم که پویایی محیط کاری شرکت شما را نشان می‌دهد بشناسد. استفاده از استوری اینستاگرام می‌تواند گزینه مناسبی برای انتشار اینگونه محتواها باشد.

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی

تمام هدف شبکه‌های اجتماعی این است که شما را در اجتماع قرار دهد. شاید این کار به نظرتان اتلاف وقت باشد اما سعی کنید هر هفته مقداری زمان گذاشته و روی این موضوع کار کنید. اول از همه داخل شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید سپس دیگران را در بحثها شرکت داده و اعتماد سازی کنید. و در نهایت می‌توانید محتوای مربوط به برند یا صنعت کسب و کار خود را با آنها به اشتراک بگذارید. دقت داشته باشید تنها در صورتی باید این کار را انجام دهید که این محتوا برای افراد داخل شبکه اجتماعی شما مفید باشد. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که فعال بودن چقدر شما را در مرکز توجه قرار داده و دیگران را با کسب و کار شما درگیر می‌کند.

استفاده صحیح از هشتگها

کاربر از طریق هشتگ شما را پیدا می‌کند، بنابراین با استفاده صحیح از آنها می‌توانید افراد علاقه‌مند به کسب و کار خود را جذب کنید. اگر در حال حاضر از هشتگ استفاده می‌کنید اما واکنشی از طرف مخاطبانتان نمی‌بینید باید روی این موضوع کار کرده و ببینید کدامیک از آنها تاثیرگذار هستند و کدامیک تاثیر کمتری دارند و سپس استراتژی خود را عوض کنید.

استفاده از تبلیغات

قرار گرفتن در مرکز توجه شبکه‌های اجتماعی بدون صرف هزینه امکان‌پذیر نیست. مشخص کردن هدف و شناخت مشتری کلید اصلی انجام این کار هستند و راههای متنوع زیادی برای انجام تبلیغات در این زمینه وجود دارد.

خواندن 1032 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا