تجربه‌ی واقعیت افزوده با کاراکترهای دیزنی

نیمکت جادویی دیزنی که به کاربر اجازه می‌دهد بدون هدفن یا تلفن هوشمند با کاراکترهای واقعیت افزوده بازی کند.

آخرین یافته‌های دیزنی به روشی دست یافته که به چند نفر اجازه‌ی تجربه‌ی یک واقعیت افزوده را در یک اتاق و بدون هدفن یا گوشی هوشمند می‌دهد.

این نوآوری در هفته‌ی گذشته با عنوان میز جادویی معرفی شد. اما سیستم مذکور چیزی بیش از یک نیمکت است و اتاقی کامل را شامل می‌شود که برای غرق شدن در واقعیت مجازی تعبیه شده است.

تیم با استفاده از سنسورهای عمق و رنگِ دستگاه کینکت مایکروسافت، توانست صحنه‌ای سه بعدی از اتاق را بازسازی کند و به مردم واقعی و کاراکترهای مجازی اجازه‌ی تعامل بدهد.

مردم با نشستن روی نیمکت می‌توانند تعامل خود را با کاراکترهای مجازی در یک صفحه‌ی نمایش بزرگ در مقابل نیمکت مشاهده کنند.

اما این غرق شدن در دنیای مجازی از محدوده‌ی بینایی و دیدن فراتر می‌رود و به قلمرو تماس و لمس کردن وارد می‌شود. زیر نیمکت مجموعه‌ای از محرک‌های لمسی وجود دارد که به تحرک کاراکتر مجازی حساس است و به فرد اجازه می‌دهد که حضور یک موجود زنده را با وزن و اثری واقعی حس کند. در این تجربه افراد حس می‌کنند که با کاراکترهای مجازی روی نیکمت نشسته‌اند.

از این تاثیر لمسی همچنین برای شبیه‌سازی حس ریزش قطرات باران استفاده می‌شود. بلندگوهایی با محرک‌های لمسی زیر نیمکت تعبیه شده‌اند که صداهای کاراکترها و افکت‌ها را تقلید می‌کنند و به این ترتیب دنیای واقعی را برای فرد تداعی می‌کنند.

نتیجه‌ی نهایی این مجموعه‌ی نرم‌افزاری و فیزیکی تجربه‌ی AR منحصر به فرد روی این نیمکت است. بی شک این تجربه که اکنون تنها یک آزمایش است، بی نقص‌ترین فعالیت دیزنی در پارک‌هایش خواهد بود.

خواندن 2420 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا