4 راهکار برای بهبود برنامه ریزی در شبکه های اجتماعی در سال 2018

سال 2017 رو به پایان است و زمان زیادی تا آغاز سال 2018 باقی نمانده است، سالی که در آن شبکه های اجتماعی حرف اول را در بازاریابی برای برندها می زنند. شبکه های اجتماعی می توانند فرصت های خارق العاده ای ایجاد کنند تا توجه مشتریان به سمت برندها جلب شود

و اکنون زمان آن رسیده که شما روی استراتژی بازاریابی رسانه ای اجتماعی خودتان، برای سال پیش رو، تجدید نظر کنید. برای موفقیت در این راه، باید با آخرین راه کارها آشنا شوید.

 

1- یاد بگیرید چطورچت بوت ها را فرماندهی کنید


اگر با چت بوت ها آشنایی ندارید، بیاموزید که چطور این تکنولوژی می تواند به طور شگفت آوری برای بازاریابی برندتان سودمند باشد. امروزه، خدمت رسانی به مشتریان از طریق پاسخ به تماس های تلفنی و پیام ها در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا کرده است. مشتریان تقاضای توجه، تعامل و پاسخ ازراه دور را دارند تا بتوانند درهر زمان به سهولت به پاسخ سوالات خود از طریق شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشند.
هر چه سریع تربه این تقاضا پاسخ دهید، بیشتررضایت مصرف کنندگانتان را جلب می کنید. چت بوت ها به شما کمک می کنند تا از راه دور با مشتریانتان تعامل داشته باشید. دلیل اصلی این که بوت های پیام رسان فیسبوک تا این حد محبوب شده اند ، نصب و راه اندازی آسان و رایگان آن است ضمن اینکه راهکار خوبی برای تعامل محسوب می شوند.
شبکه های اجتماعی در واقع، مرکزی برای تعامل با مصرف کنندگان هستند و برای هر کسب و کاری، دانستن این مسأله یک ضرورت است. جذاب ترین جنبه استفاده از چت بوت ها، توانایی ایجاد تعامل از راه دور می باشد که احساس شخصی بودن پیام و تعاملات را به کاربران منتقل می کند.


2- شبکه های اجتماعی باید متمرکز باشند


اسنپ چت و اینستاگرام، پلتفرم هایی کاملاً موبایل محورند در حالی که تلگرام روی دسکتاپ هم کار می کند، با این حال تعداد بسیار کمی از کاربران، استفاده از تلگرام را بر روی دسکتاپ کامپیوترشخصی شان به استفاده از روی موبایل ترجیح می دهند. اکنون فیسبوک 84% درآمد تبلیغاتی اش را از طریق موبایل ها به دست می آورد و این نشان می دهد که عموم کاربران، شبکه های اجتماعی را از روی موبایلشان چک می کنند، پس باید این نکته مهم را در به کار گیری از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی برندتان همواره مدنظر داشته باشید.


3- به خاطر اینکه پلتفرم های مختلف ویژگی های مشابهی دارند، آنها را نادیده نگیرید


اگر چه شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت، ویژگی های مشابهی دارند، اما این بدین معنا نیست که یکسان هستند. وقتی از خارج از گود به قضیه نگاه کنید ، ممکن است آنقدر مشابه دیده شوند که تصمیم بگیرید از یکی از آنها چشم پوشی کنید، اما در نظربگیرید که هر پلتفرمی ویژگی ها، پتانسیل ها و البته مخاطبین خاص خود را دارد. برای مثال، اسنپ چت دربین مخاطبین جوان تر، محبوب تر است و فیسبوک، محبوب ترین گزینه برای گروه سنی بالاتر است.


4- ویدئوها باید بخشی از استراتژی محتوایی شما باشند


همه می دانند که در حال حاضر محتوای ویدئویی بسیار جذاب است وتبلیغات فیسبوکی که ویژگی های ویدئویی دارند، مخاطبین بیشتری را جذب و تعامل و درگیری بیشتری ایجاد می کنند. اگر ویدئوهای شما به درستی تهیه شوند، می توانند روی بازاریابی شبکه اجتماعی تان بشدت اثرگذار باشند. به طورکلی، برندهای تجاری و کارآفرینان متعددی به لطف شبکه های اجتماعی مختلف، روز به روز بیشتر و فراگیرتر می شوند.

خواندن 1658 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا