لینک بیلدینگ چیست؟

ویژگی های سئو بیرون صفحه مناسب چیست؟


هر فاکتوری که به طور مستقیم به آن دسترسی ندارید و نمی توانید کاملا آن را کنترل کنید از عوامل سئوی بیرون صفحه یا همان سئوی خارجی محسوب می شود. سئوی بیرون صفحه بسیار اهمیت دارد اما شما می بایست به صورت بلندمدت روی آن سرمایه گذرای نمایید. دو مبحث کلیدی در ارتباط با سئوی خارجی، لینک بیلدینگ و شبکه های اجتماعی می باشند که در ادامه به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

لینک بیلدینگ


لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ به معنای ارائه ی راهکارهایی جهت دریافت لینک از سایت های دیگر به سایت شماست. یکی از بهترین روش های دریافت لینک به صورت طبیعی، تولید محتوای باکیفیت، ارزشمند و منحصر بفرد است.

سئو بیرون صفحه

چرا داشتن لینک در وبسایت های دیگر مهم است؟ جواب این سوال بسیار ساده است زیرا؛ لینک های باکیفیت از سایت های دیگر موجب بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو می شود. سوال مهم دیگری که پیش می آید این است که چطور می توانیم سایت هایی را با موضوع مرتبط با وبسایت خود پیدا کنیم و از آن ها بخواهیم به سایت ما لینک بدهند. آیا برای این کار لازم است هزینه بپردازیم؟ برای پاسخ به سوالات شما باید بدانید که خیر؛ شما نیازی به پرداخت هزینه در سایت های دیگر ندارید و خرید بک لینک به شما توصیه نمی شود بلکه شما باید با تولید محتوای باکیفیت، ارزشمند و متمایز برای وبسایت تان، وبسایت های دیگر را ترغیب نمایید تا به شما لینک بدهند و مطالب شما را در وبسایت های شان منتشر کنند. با این شیوه سایت های دیگر به طور اتوماتیک برای شما تبلیغ می کنند.


انواع روش های لینک بیلدینگ در سئو بیرون صفحه

روش های متعددی برای پیاده سازی لینک بیلدینگ وجود دارند که برخی از آن ها منسوخ شده اند و دیگر تاثیر مثبتی در بهبود رتبه سئوی سایت شما نخواهند داشت. برخی روش ها هنوز معتبر هستند و بعضی روش ها نیز تا حدود زیادی بستگی به حوزه ی کاری وبسایت مورد نظر دارند و هیچکدام از روش ها به طور قطعی و ثابت در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، پیشنهاد می کنیم ترکیبی از روش های ارائه شده را برای وبسایت خود بکار گیرید. در ادامه ی مطلب تعدادی از روش های متداول لینک بیلدینگ را که همچنان دارای ارزش و اعتبار می باشند شرح خواهیم داد.
1. وبلاگ نویسی
اولین روشی که شما می توانید برای گرفتن بک لینک استفاده نمایید، وبلاگ نویسی است. یعنی شما در کنار وب سایت اصلی تان، یک وبلاگ ایجاد نمایید و محتوای قوی در آن قرار دهید و از امطالب ایجاد شده به وبسایت خود لینک دهید. پیاده سازی این روش بستگی به توان و سیاست کاری شما دارد که تا چه اندازه قادر باشید برای این کار سرمایه گذاری کنید و زمان اختصاص دهید.سئو بیرون صفحه
2. کامنت گذاری در سایت ها
کامنت های ارسال شده در سایت ها جزو کدهای سایت محسوب شده و توسط ربات های گوگل ایندکس می شوند. بنابراین، اگر شما آدرس وبسایت خود را در کامنت های سایت های دیگر قرار دهید به عنوان بک لینک به سایت شما محسوب می شود. توجه داشته باشید که با زیاده روی در این کار به ارزش سایت خود لطمه نزنید. نکته مهم دیگر این است که بسیاری از سایت ها بخش ارسال نظرات را در وبسایت خود به گونه ای طراحی کرده اند که لینک ها به صورت nofollow باشد و در نتیجه علیرغم نمایش آدرس سایت، هیچ امتیازی برای شما محسوب نمی شود.
بنابراین کماکان ارزش و کارایی روش اول به مراتب بسیار بیشتر از کامنت گذاری در سایت های دیگر است.
3. ارسال پست در انجمن ها
با ارسال پست در بخش های مختلف انجمن ها به ویژه بخش های آموزشی به خوبی می توانید برای سایت خود بک لینک رایگان و معتبر ایجاد کنید. سعی کنید پست های مفیدی در انجمن ها ایجاد کنید و لینک وب سایت تان را درون پست قرار دهید.
4. ثبت سایت در دایرکتوری ها
سایت های زیادی هستند که در هر رسته ای به صورت دایرکتوری وجود دارند. به عنوان مثال اگر عبارت "دایرکتوری وردپرس" را در گوگل جستجو نمایید، با وب سایت دایرکتوری متخصصان ایرانی وردپرس آشنا خواهید شد که به بسیاری از سایت های وردپرسی لینک داده است. چنانچه شما محتوای باکیفیت ارائه نمایید بسیاری از سایت ها به طور اتوماتیک به شما لینک می دهند و وبسایت شما را معرفی می کنند. در بسیاری از دایرکتوری ها می توانید کسب و کار خود را معرفی کرده و آدرس وبسایت تان را درج نمایید.
5. شرکت در سایت های پرسش و پاسخ
فعالیت در سایت های پرسش و پاسخ نیز مشابه ارسال پست در انجمن هاست با این تفاوت که در این روش شما می توانید مستقیما با افرادی که به دنبال حل مسئله و دریافت پاسخ سوال خود هستند، ارتباط برقرار کنید. سعی کنید در صورت داشتن دانش و تجربه لازم، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و برای برقراری ارتباط بیشتر با شما، لینک وب سایت تان را در متن پاسخ درج نمایید.
با استفاده از روش های توضیح داده شده می توانید لینک سایت خود را در سایت های دیگر قرار دهید و برای وبسایت تان بک لینگ رایگان دریافت کنید. در بخش بعدی مقاله به معرفی و بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در سئوی خارجی می پردازیم.


تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو بیرون صفحه

فعالیت شما در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است زیرا؛ اولا شما می توانید با کاربران خود تعامل خیلی بهتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید و از سازوکار سایت خود به مشتریانتان بیشتر اطلاع دهید تا بازخوردهای بهتری دریافت کنید. دومین علت مهم استفاده از شبکه های اجتماعی این است که گوگل برای جایگاه شبکه های اجتماعی در سایت شما اهمیت ویژه ای قائل است. این یک امتیاز محسوب می شود که شما در شبکه های اجتماعی فعالیت نمایید و محتوای وبسایت تان را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.
شبکه های اجتماعی می توانند بخش مهمی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار روند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که تمامی شبکه های اجتماعی در مبحث سئو از ارزش و اعتبار یکسانی برخوردار نیستند زیرا؛ برخی از شبکه های اجتماعی لینک ها را به صورت نوفالو (nofollow) ایجاد می کنند و به ربات های گوگل اجازه نمی دهند تا لینک ها را دنبال کنند.
فرآیند به اشتراک گذاری مطالب جدید وبسایت در شبکه های اجتماعی را می توانید به صورت مکانیزه انجام دهید و با استفاده از ابزارهای موجود به طور اتوماتیک با فشردن یک دکمه توسط شما و یا کاربرانتان مطالب وبسایت تان در شبکه های اجتماعی منتشر شود.
مطمئنا زمانی که شما وارد دنیای تجارت الکترونیک می شوید با درخواست های زیادی مبنی بر تبادل بک لینک روبرو خواهید شد اما این روش ها را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم و پیشنهاد می کنیم هر کاری را به روش اصولی و استاندارد انجام دهید و برای نتیجه گرفتن در سئو صبور باشید تا به موفقیت دست یابید.

خواندن 1220 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا