چگونه كسب و كار آنلاين راه‌اندازى كنيد

در دنياى امروز فناورى نفوذ زيادى در جوامع پیدا کرده و ما شاهد بروز و ظهور روشهاى نوين زندگى و كسب و كار در اقصى نقاط دنيا هستيم.

 

نتيجه این نفوذ ايجاد ارتباط بين ملتها در فضاى مجازى و حذف هر گونه مرز و محدوديت است. بشر امروزى تصور دنياى بدون ارتباطات و تكنولوژى را غيرممكن و دشوار مى‌داند زیرا پيشرفت فناورى اطلاعات زمينه تحول در عرصه‌هاى مختلف فرهنگى، اطلاع‌رسانى و تجارت را فراهم کرده است. همچنين دولتهاى متعددى با تدوين برنامه‌هاى راهبردى از اين فرصت براى توسعه كشورشان بهره گرفتند و زندگى نوينى را با روشهاى نوين فناورى در جامعه خود ايجاد کردند.

در این بین كشور ما از اين امر مستثنى نبوده و در حال جايگزينى روشهاى فناورانه در تمامى عرصه‌ها به جاى روشهاى سنتى است. ایران طى سالهاى اخير با افزايش سرعت اينترنت از يكسو و فراگيرتر شدن استفاده از فضاى مجازى در جامعه از سوى ديگر به سمت بهره‌گيرى از مزاياى فناوريهاى نوين گام بر‌داشته است. يكى از بخشهاي تحت تاثير قرار گرفته در این سالها که قابليت لمس بيشترى در اجتماع داشته ايجاد كسب و كارهاى آنلاين در ايران است. با مهرارقام در ادامه این مطلب همراه شوید تا بیشتر در مورد چگونگی راه‌اندازی کسب و کار آنلاین صحبت کنیم.

 

راه‌اندازی کسب و کار آنلاین در ایران

کسب و کار آنلاین در ایرانايران به عنوان كشورى داراى نيروى انسانى جوان و متخصص كه براى ايجاد فرصت شغلى با محدوديتهاى مالى رو به رو است بايد بیش از پیش اين فرصت را مغتنم بشمارد. ایران باید با تدوين برنامه‌هاى بلند مدت كسب و كار آنلاين، با تشويق جوانان فضاى مناسب و رقابتى براى ورود به اين عرصه را ایجاد كند. نيروى جوان جوياى شغل و علاقه‌مند به دنياى فناورى اطلاعات با توجه به محدوديتهاى سرمايه‌اى براى ايجاد شغل مي‌تواند گرايش فراوانى به راه‌اندازى يك كسب و كار اينترنتى داشته باشد به شرط آن كه با قوانين دست و پا گير و زائد، سدى در مسير فعاليت و كسب و كارشان به وجود نياورند.

کسب و کار آنلاین در ایران

با فرض بر اين كه كشور داراى نقشه راه براى توسعه كسب و كارهاى آنلاين است برای جلوگيرى از شكست اين نوع تجارت بايد راهنمایي‌هايى به علاقه‌مندان صورت پذيرد. در ادامه مطلب با نکات مهم پیشگیری کننده از شکست کسب و کار آنلاین آشنا شوید.

 

  • براى اين كه شانس موفقيت در يك بازار تقويت شود پیش از توليد محصول يا ارائه خدمت بايد آن بازار به صورت دقيق مطالعه شده و بر اساس نيازهاى شناسایى شده جامعه به سمت توليد محصول گام برداشت.

اينترنت فضاى مناسبى براى تحقيقات بازار و دستيابى به اطلاعات به وجود آورده و به سادگى مي‌توان ضمن شناسایى پتانسيل رقبا از نظرات مردم در خصوص محصولات موجود در بازار، كيفيت و موارد استفاده آنها مطلع شد.

  • يكى از روشهاى ايجاد تقاضا در بازار ارائه كامل اطلاعاتِ محصول است. این کار براى معرفى امكانات مفيد و منحصر به فرد محصول و نحوه كاربرى و مزاياى كالاى توليدى از طريق توليد محتوا در قالبهاى مختلف چون متن، صدا، تصوير، انيميشن و فيلم در اختيار مخاطب قرار می‌گيرد.

شايان ذكر است در محتواى توليدى كه يكى از كليدى‌ترين روشهاى جذب مشترى محسوب مي‌شود بايد انگيزه توليد كننده كه همانا رفع يكى از مشکلات زندگى و ايجاد راحتى و آرامش جامعه است به صورت شفاف توصيف شود.

  • تدوين نقشه راه فروش محصول با يك عنوان و شعار مناسب برای ايجاد انگيزه به مخاطب و تبديل آن به مشترى مهمترين بخش راه اندازى كسب و كار آنلاين است. از این رو نخست مي‌بايست شبيه به مشترى فكر كرد و به سوالات مورد نظر مشترى در ارتباط با محصول پاسخ داد.
  • پس از مطالعه بازار، توليد محصول، توليد محتوا و تدوين برنامه و فرآيند فروش، كسب و كار تازه تأسيس نياز به طراحى و پياده‌سازى یک وبسايت دارد. طراحی سایت با هدف انتشار محتواى توليده شده و انتقال پيام بنگاه اقتصادى انجام می‌شود كه در عين سادگى و كاربرى آسان باید بتواند در پنج ثانيه نخست توجه يك فرد را به عنوان مخاسب شما جذب كند. وبسايت کسب و کار شما به عنوان فروشگاه اينترنتى سرآغاز كسب و كار آنلاين است که با ساده‌سازى مسير خريد، مخاطبان را به مشترى تبديل می‌کند..
  • موتورهاى جست‌وجو به عنوان عامل اصلى هدايت مشتريان به سمت وبسايت عمل می‌کنند. استفاده صحيح و برنامه‌ريزى شده از آنها ترافيك بازديد سایت را بالا خواهد برد. از اين رو با تعريف كلمات كليدى و توليد محتوا بر اساس حوزه فعاليت مي‌توانيد نسبت به بهينه‌سازى موتورهاى جست‌وجو اقدام کرده رتبه سايتتان را در صفحات جست‌وجو افزايش دهيد.

اين نكته حائز اهميت است شبكه‌هاى اجتماعى در بهينه‌سازى موتورهاى جست‌وجو نقش مهمى ايفا مي‌كنند و صرف زمان مناسب و برنامه‌ريزى دقيق مسير بهترى راشبکه های اجتماعی در کسب و کار آنلاین براى دستيابى به اهدافتان به شما ارائه مى‌كند. البته تبليغات كليكى در موتورهاى جست‌وجو ساده‌ترين مسير براى ايجاد ترافيك بازديد كننده برای وبسايتهاى جديد است. تبلیغات کلیکی به شما اجازه مي‌دهد كلمات كليدى مختلف را آزمايش كرده و بلافاصله وبسايتتان را در صفحات جست‌وجو قرار دهيد.       

  • در ادامه مسیر براى ماندگارى در بازار آنلاین و افزايش درآمد بايد از طريق ايجاد باشگاه مشتريان نسبت به ارائه خدمات متنوع از جمله كوپنهاى تخفيف براى خريدهاى بعدى، خدمات پس از فروش، پشتيبانى و ساير ايده‌ها در راستاى رضايتمندى مشترى اقدام کنید.

  

کسب و کار آنلاین و مهرارقام

شرکت مهرارقام رايانه به پشتوانه پتانسيل جوانان و متخصصان فناورى اطلاعات افتخار دارد با بهره‌مندى از فناوريهاى نوين فعالیتهای خدماتی چون طراحى وبسايت، توليد محتوا، ديجيتال ماركتينگ، ايجاد شبكه‌هاى اجتماعى و تبليغات اينترنتى را انجام دهد. مهرارقام با روشهاى موجود براى معرفى محصولات و خدمات، راه‌حلهاى فناورانه بازاريابى و كسب و كار آنلاين را به علاقه‌مندان تاسيس بنگاه اقتصادى ارائه می‌کند. این شرکت با بهره‌مندى از ابزارهاى ديجيتال، تجربه‌اى ماندگار و پايدار براى حضور در بازارهاى داخلى و خارجى را در اختيار صاحبان مشاغل قرار خواهد داد.

 

میتوانید پادکست این مقاله را در زیر بشنوید

 

خواندن 1567 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا