برخی از عادتهای اشتباه در نخستین ملاقات را بشناسید

همیشه نخستینها بیشتر در ذهن ماندگار می‌شوند، نخستین ملاقات نیز از این دسته خارج نیست. آنچه در دیدار نخست از خود نشان می‌دهید به شما می‌گوید که آیا این ملاقات به بعدی می‌انجامد یا خیر. شما مجموعه‌ای از رفتار، پوشش و گویش هستید پس مهم است که خود را چگونه به دیگران معرفی می‌کنید.

پیش از هر چیزی شما بیشتر از روی ظاهرتان قضاوت می‌شوید. برای آن که درست قضاوت شوید باید به ظاهرتان توجه و خود را از نقص احتمالی دور کنید. در بخش نخست این مطلب مهرارقام نکاتی را یادآوری می‌کند که ممکن است برای نخستین ملاقات اشتباه به نظر بیاید.

تاثیر لباس چروکیده در نخستین ملاقات

می‌دانید اگر با لباسی چروک وارد یک جلسه رسمی شوید چه تاثیری منفی بر افراد آن جلسه می‌گذارد. همیشه خود را جای طرف مقابل قرار دهید. بی‌شک اگر کسی با وضعیت نامناسب این چنینی بر شما وارد شود می‌گویید او اصلا برای من اهمیتی قائل نشده است. تمیز لباس پوشیدن شما در نخستین ملاقات به طرف مقابل این پیام را می‌دهد شما به او اهمیت می‌دهید. پیام لباس چروکیده جز تنبلی و شلختگی نیست.برخی از عادتهای اشتباه در نخستین ملاقات را بشناسید

تاثیر جویدن آدامس در نخستین ملاقات

دلیل جویدن آدامس در افراد متفاوت است. برخی از آدامس برای از بین بردن بوی بد دهانشان، هضم غذا و از بین بردن استرس استفاده می‌کنند. جویدن آدامس هیچ اشکالی ندارد اما در برخی موارد بی‌ادبی محسوب می‌شود؛ از همه بدتر جویدن با صدای بلند، باد کردن و هنگام صحبت کردن است. وقتی با کسی صحبت می‌کنید ادب حکم می‌کند آدامس نجوید پس پیش از ورود نخستین ملاقات آدامس خود را در سطل زباله بیاندازید.

آرایش غلیظ

سادگی همیشه زیبا بوده و هست. آرایش باید به شما کمک کند در عین سادگی زیبا به نظر برسید. غلظت بیش از حد آرایش پیش از این که طرف را جذب شما کند توجه او را به آرایش جلب خواهد کرد. طرف به جای این که به شما و حرفهایتان توجه کند در آرایشتان جست‌وجو می‌کند. نه برای نخستین ملاقات کاری بلکه سعی کنید همیشه خود واقعیتان باشید.

کفشهای کهنه

همان طور که پیشتر گفته شد لباس هم بخشی از شخصیت ظاهری شما را نشان می‌دهد. لباس می‌تواند در نخستین ملاقات شما را سریع مورد قضاوت قرار دهد. کهنه و نو بودن لباس خیلی مهم نیست اما پیش از همه تمیز و مرتب بودن آن مهم است. کفش شما می‌تواند در یک نگاه اثر خود را به جا بگذارد. برای برخی کفش معیار مهمی برای قضاوت افراد است. پس اگر کفشهایتان کهنه است برای ملاقات نخست خود یا کفش نو دست و پا کنید یا کفشهای کهنه‌تان را در ظاهر تمیز کنید.

برخی از عادتهای اشتباه در نخستین ملاقات را بشناسیدتاثیر زبان بدن در نخستین ملاقات

بدون آن که در جریان باشید با حرکات و رفتارتان پیامهای غیرکلامی برای طرف مقابلتان می‌فرستید. اکنون می‌داند باید مواظب حرکات دست، چشم و ابرو، طرز حرف زدن، نوع نشستن، نوع ایستادن و راه رفتن خود باشید. پس شانه‌هایتان را صاف و رو به عقب نگه دارید، سرتان خمیده و پایین نباشد و موقع نشستن قوز نکنید. با این کار هیکلتان بهتر جلوه می‌کند، لباستان زیباتر به نظر می‌رسد و در نتیجه اعتماد به نفستان نیز بالاتر خواهد رفت. نگذارید نخستین ملاقات شما تاثیر منفی بر طرف مقابل بگذارد.

آنچه پیشتر گفته شد اشتباهاتی است که معمولا در نخستین ملاقات برای ایجاد کسب و کار و همکاری اتفاق می‌افتد. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوریهای جدید دیگر گسترش کسب و کارها کمتر از پیش با حضور فیزیکی صورت می‌گیرد. اما این دلیل بر آن نیست که نکات مهم رعایت نشود. یکی از روشهایی که امروزه برای معرفی کسب و کار و ایجاد همکاریهای جدید انجام می‌شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. مهرارقام نیز در این زمینه فعالیت داشته و می‌تواند همراه شما یاریگرتان در گسترش کسب و کارتان باشد.

خواندن 600 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا