برخی از عادتهای اشتباه در نخستین ملاقات را بشناسید

برای همه مهم است که ظاهری آراسته و معقول داشته باشند. این موضوع در نگاه نخست یا نخستین ملاقات بیشتر جلوه می‌کند. برای شروع یک رابطه چه کاری چه عاطفی نوع رفتار و پوششی که ظاهر را تشکیل می‌دهد از اهمیت برخوردار است.

فکر نکنید اگر نخستین ملاقات شما به کسب و کارتان مربوط می‌شود دیگر مهم نیست شما در ظاهر یا رفتارتان چگونه دیده می‌شوید. پیشتر همین جا در مهراقام و در بخش نخست این مطلب به نکاتی اشاره شده که ممکن است نخستین ملاقات شما را با شکست مواجه کند. در بخش نهایی مطلب همراه ما باشید.

عطر زدن بیش از حد

همان طور که بوی بد سیگار و عرق مشام را آزار می‌دهد بوی بیش از حد عطر هم می‌تواند اذیت‌کننده باشد. ممکن است طرف مقابل شما به بوی عطر حساس باشد و تمام مدت ملاقات با سردرد شما را همراهی کند. عطر ملایم و لطیف برای نخستین ملاقات تاثیرگذارتر است.

ارتباط چشمی در نخستین ملاقات

چشم شما یکی از ابزار برقرار کننده ارتباط غیرکلامی است. شما با نوع و سمت نگاهتان می‌توانید به طرف مقابل بگویید که چقدر به برقراری ارتباط و ادامه ارتباط در ملاقاتتان علاقه‌مندید. نگاه نکردن شما به چشمان طرف می‌تواند این پیام را برساند که شما خجالت می‌کشید یا چرخاندان سرتان موقع صحبت کردن طرف به این طرف و آن طرف می‌گوید که علاقه‌ای به حرفهای او ندارید. نگذارید نگاهتان پیام از بی‌تفاوتی یا تکبر شما بدهد.

برخی از عادتهای اشتباه در نخستین ملاقات کاری را بشناسید

استفاده بی‌جا از هندزفری

اگر عادت دارید هنگام راه رفتن یا در طول مسیر هندزفری در گوشتان به موسیقی یا هر چیز صوتی دیگر گوش دهید فراموش نکنید پیش از ملاقات آن را از گوش خارج کنید. حتی اگر به چیزی گوش نمی‌کنید بودن هندزفری در گوش می‌تواند این تصور بی‌جا را در طرف مقابل به وجود آورد که تمایلی به گوش کردن حرفهای او ندارید یا توجه کمی می‌کنید. اگر این نخستین ملاقات شما باشد و طرف مقابل هیچ پیش‌زمینه‌ای از شما نداشته باشد همین کار کوچک می‌تواند ملاقات شما را با شکست مواجه کند.

توجه زیادی به ظاهر خود

توجه به ظاهر امر پسندیده‌ای است اما هر کاری که از حد بگذرد آن را بی‌ارج و قرب می‌کند. توجه بیش از حد به خود این تصور را در فرد ایجاد می‌کند که شما فردی متکبر و مغرور و دنبال جلب توجه هستید. در نخستین ملاقات و هنگام مکالمه شما باید به فرد مقابلتان توجه کنید؛ هنگامی که این توجه را برای خود صرف می‌کنید یعنی شخص مقابل برایتان ارزش چندانی ندارد. بهتر است در هر کاری دست از زیاده‌روی بردارید.

شل دست دادن

در بیشتر کشورهای دنیا دست دادن یکی از روشهای احوال‌پرسی پیش از شروع مکالمه است. نوع دست دادن شما که پیامی غیرکلامی به طرف مقابلتان می‌دهد بخشی از شخصیت شما را فاش می‌کند. دست دادن محکم و قوی نشان می‌دهد شما فردی استوار و برای برقراری ارتباط مصمم هستید. نوع دست دادن می‌تواند میزان اشتیاق شما به این ارتباط را در نخستین ملاقات نشان دهد. اگر شل و بی‌روح دست دهید غیرمستقیم به فرد گفته‌اید من تمایل به دست دادن ندارم، تمایلی چندانی به صمیمیت با شما ندارم یا من مقابل شما احساس ضعف و تسلیم می‌کنم.

تاثیر وقت شناسی در نخستین ملاقات

حتی اگر کار چندانی نداشته باشید وقتتان برایتان ارزشمند است. زمان برای هر کسی مهم است و از همه بدتر و سختتر انتظار کشیدن است. سعی کنید حداقل در نخستین ملاقات سر زمان مقرر حضور پیدا کنید. وقتی به موقع سر قرار حاضر می‌شوید به طرف مقابل می‌گویید من آدم وقت شناسی هستم، شما و ملاقاتمان برای من مهم است و شما هم باید برای من و وقتم ارزش قائل شوید.

برخی از عادتهای اشتباه در نخستین ملاقات را بشناسیدقطع نکردن مکالمه طرف ـ قطع کردن صدای موبایل

بدترین کار هنگام مکالمه این است که یکی از دو طرف مکالمه را قطع کند. این کار به صراحت می‌گوید من، کارم و حرفم از شما مهمتریم. این انقطاع مکالمه می‌تواند با بی‌توجهی ناگهانی هنگام صحبت طرف، قطع کردن مکالمه برای صبحت خودتان، نگاه کردن به گوشی موبایل، صحبت کردن با موبایل و... باشد. تاثیر مثبت گذاشتن در نخستین ملاقات کار دشواری است اما باید برایش تلاش کرد.

آنچه پیشتر گفته شد اشتباهاتی است که معمولا در نخستین ملاقات برای ایجاد کسب و کار و همکاری اتفاق می‌افتد. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوریهای جدید دیگر گسترش کسب و کارها کمتر از پیش با حضور فیزیکی صورت می‌گیرد. اما این دلیل بر آن نیست که نکات مهم رعایت نشود. یکی از روشهایی که امروزه برای معرفی کسب و کار و ایجاد همکاریهای جدید انجامم می‌شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. مهرارقام نیز در این زمینه فعالیت داشته وو می‌تواند همراه شما یاریگرتان در گسترش کسب و کارتان باشد.

خواندن 1789 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا