تکنولوژی

به‌جای دست با چشمان‌تان با ویندوز 10 کار کنید.

فرد مبتلا به بیماری ALS یا نوروماسکولار در استفاده از پی‌سی مشکلات زیادی دارد چون نمی‌تواند از دستان خود استفاده کند. شاید بتوان این کار را با ردگیری چشم‌ها انجام داد. اما چنین چیزی مستلزم در اختیار داشتن یک نزم‌افزار خاص و تخصصی است در حالی‌که تجربه کافی برای آن وجود ندارد.
ولی مایکروسافت معتقد است که می‌تواند در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد. قرار است غول نرم‌افزاری دنیا قابلیت ردیابی چشم را با نام "آی کنترل" (Eye Control) به ویندوز 10 اضافه کند. با تجهیز آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت به این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود با نگاه کردن کارهای‌شان را انجام دهند. یعنی هر چیزی مانند بازکردن اپ‌ها و برنامه‌ها، تایپ و انجام کارهای عمومی تنها با تمرکز چشم‌ها به نقطه‌های خاصی از صفحه امکان‌پذیر می‌شود.

مایکروسافت برای توسعه آی کنترل با شرکت Tobii همکاری کرده است. جای تعجب ندارید که بدانید ردیاب‌های "توبی" بیشترین سازگاری را با امکان جدید ویندوز 10 خواهند داشت. اگر می‌خواهید هرچه زودتر از این قابلیت استفاده کنید، به‌روزرسانی این سیستم‌عامل به‌عنوان نسخه بتای پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر در دسترس قرار دارد. ولی هنوز معلوم نیست که چه زمانی به نسخه‌های اصلی و باثبات ویندوز اضافه می‌شود.

خواندن 434 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « نمونه کار بدانیم »

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا