فعال کردن GZIP

فعال کردن GZIP


امروز به بررسی یک نکته مهم در سئو سایت میپردازیم، این نکته مهم سئو سایت میتواند نقش مهمی را به بهبود وضعیت سایت شما در موتور های جستجو ایفا کند.

از این نکته مهم سئو سایت که برای شما میگم میتوانید در همه سایت ها و در بخشی از این آموزش مخصوص سیستم مدیریت محتوای جوملا هست استفاده کنید .

شما میتوانید تمامی صفحات داخلی سایت خودتان را سئو کنید، اما سئو صفحات داخلی با سئو صفحه اصلی یا کل سایت کمی متفاوت است و در برخی موارد هم مشابهت هایی باهم دارند. اما این نکته ای که امروز به آنها اشاره میکنیم مربوط به سئو کل سایت است.


فعال کردن قابلیت GZIP


GZIP یکی از قابلیت های بسیار مهمی است که باید حتما در سایت خود فعال کنید این قابلیت این کمک را به شما میکند که سرور قبل از ارسال اطلاعات به سمت کاربر و مرورگر فایل های حجیم را فشرده کرده و در قسمت کاربر آنها را نمایش میدهد . خب همانطور که میدانید سرعت لود شدن سایت خیلی موضوع مهمی محسوب شده و ممکن است اگر سایت شما دیر لود شود کاربر صفحه سایت شما را ببندد.

چند روش برای فعال کردن این قابیلت وجود دارد:


1.فعال کردن GZIP در جوملا


شما میتوانید با ورود به بخش مدیریت سایت خود و از منوی سایت بر روی تنظیمات کلی رفته و از تب سرور قابیلت GZIP را فعال کنید.

فعال کردن GZIP

 

2.فعال کردن GZIP در هاست


برای این منظور وارد کنترل پنل cPanel هاست خود شوید و از تب Software/Services گزینه ی Optimize Website را انتخاب نمایید، سپس گزینه ی Compress all content را فعال کنید و تنظیمات را ذخیره نمایید.

فعال کردن GZIP در جوملا


3.فعال کردن GZIP در htaccess.


راه دیگری هم وجود دارد که شما میتوانید کد زیر را در فایل .htaccess سرور و سایت خود کپی کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

<ifModule mod_gzip.c>
mod_gzip_on Yes
mod_gzip_dechunk Yes
mod_gzip_item_include file .(html?|txt|css|js|php|pl)$
mod_gzip_item_include handler ^cgi-script$
mod_gzip_item_include mime ^text/.*
mod_gzip_item_include mime ^application/x-javascript.*
mod_gzip_item_exclude mime ^image/.*
mod_gzip_item_exclude rspheader ^Content-Encoding:.*gzip.*
</ifModule>

 

 

 

خواندن 1259 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا