چاپ کردن این صفحه
تنظیمات ایمیل در جوملا

تنظیم ایمیل در جوملا

گاها با مشکل تنظیم ایمیل در سایت های جوملایی برخورد کردید و این بار در مطالب آموزشی به تنظیم ایمیل در جوملا میپردازیم.

تنظیمات ایمیل در جوملا کار پیچیده ای نیست اما نیاز به دقت و تست ایمیل دارد.

گاها بر روی سایت های جوملایی فرم های ثبت نامی وجود دارد که لینک فعالسازی را برای کاربر بر روی ایمیل شخصی کاربر ارسال میکند که با کلیک بر روی آن لینک حساب کاربری در سایت تنظیم میشود. ایمیل تاییدیه توسط ایمیل که در در تنظیمات ایمیل مدیریت جوملا تعریف کردید ارسال میشود.

مراحل تنظیم ایمیل در جوملا 3

ابتدا وارد مدیریت سایت جوملایی خود شوید و از منوی سایت وارد تنظیمات کلی شوید و بر روی تب سرور کلیک نمایید.
در بخش تنظیمات ایمیل چند گزینه وجود دارد که بررسی تک تک آنها میپردازیم

ارسال ایمیل: انتخاب بلی ارسال ایمیل را روشن می کند و انتخاب خیر ارسال ایمیل را خاموش می کند. هشدار: توصیه می شود زمانیکه سایت آفلاین است تابع ایمیل غیر فعال باشد

ارسال ایمیل غیرفعال شد: انتخاب بلی تابع ارسال ایمیل کاربران را غیر فعال و انتخاب خیر آن را فعال می کند.تنظیم ایمیل در جوملا

ایمیل فرستنده: ایمیل استفاده شده به عنوان فرستنده ایمیل.

نام فرستنده: متن نمایش داده شده در عنوان در بخش "از:" فیلد ایمیل زمانی که ایمیل از طرف سایت ارسال می شود. معمولا نام سایت ذکر می گردد.

پاسخ به نام: متن نمایش داده شده در عنوان;به فیلد زمانیکه کاربر نهایی به ایمیل دریافت شده پاسخ می دهد

سیستم ایمیل: متن نمایش داده شده در عنوان به فیلد زمانیکه کاربر نهایی به ایلیمل دریافت شده پاسخ می دهد در این زبانه تنظیمات را بر روی smtp قرار دهید.

هاست smtp : میتوانید این گزینه را از تنظیمات و مسیری که در هاست معرفی شده است استفاده کنید و هم از localhost استفاده نمایید.

پورت smtp : شماره پورت سرور SMTP که جوملا برای ارسال ایمیل استفاده می کند را وارد کنید. معمولا: 25 برای سرورهای ایمیل رمزنگاری نشده استفاده می شود 465 برای سرورهای ایمیل که رمزنگاری شده اند استفاده می شودیا 587 وقتی که سرورهای رمزنگاری شده با SMTP شروع می شوند کاربرد دارد.

امنیت smtp : یک مدل امنیتی برای سرور SMTP ایمیل انتخاب کنید تا جوملا برای ارسال ایمیل استفاده کند. هیچی برای بدون رمزنگاریSSL/TLS برای SMTPS (معمولا روی پورت 465) STARTTLS برای SMTP با افزونه STARTTLS (معمولا روی پورت 25 یا پورت 587)

تشخیص هویت smtp : با انتخاب بله تشخیص هویت از طریق SMTP انجام می شود.

نام کاربری smtp : انتخاب نام کاربری جهت دسترسی به SMTP.

رمز عبور smtp : انتخاب نام کاربری جهت دسترسی به SMTP

مراحل تنظیم ایمیل در جوملا 2


همین مواردی که در بالا به آن اشاره شد در جوملا 2.5 نیز وجود دارد با این تفاوت که یک بخش دیگر به نام هاست SMTP وجود دارد که شما باید آدرس هاست خود را بر روی ان تنظیم نمایید.

تنظیم ایمیل در جوملا

خواندن 2201 دفعه
برچسب‌ها