تگ متادسکریپشن

تگ متادسکریپشن


متادسکریپشن ها که معمولا در صفحات نتایج موتورهای جست وجو توضیحات کوتاهی را در مورد سایت شما به بازدیدکنندگان نشان میدهد تگ های HTML ای هستند که در هر صفحه ای از سایت باید نوشته شوند.


متادسکریپشن چیست؟

متادسکریپشن در جمع آوری کاربران کلیک محور از روی موتورهای جست و جو به شدت حائز اهمیت است ولی در رتبه بندی موتورهای جست و جو کاملا بی ارزش است. این متن یا پرارگراف کوچک فرصتی را به وبمستر ها میدهد تا به تبلیغ محتوای خود در جست و جو بپردازد و کاربران مطلع کند که آیا چیزی که مدنظر داشته و سرچ کرده است در این محتوا یافت می شود یا نه؟

کد نمونه:

<meta name="description" content=" شرکت مهرارقام رايانه پس از 19 سال تجربه کاری موفق در صنعت فناورى اطلاعات و دیجیتال يكى از پرچمداران به کارگیری تکنولوژی هوشمند دیجیتالی بر بستر تجارت الکترونیک است. " />

در متن متادسکریپشن باید کلیدواژه‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید، همینطور باید توضیحی قانع کننده برای جستجوگر بسازید که او را به کلیک کردن تشویق کند. رابطه مستقیم با صفحه و یگانگی هر متادسکریپشن در هر صفحه رمز موفقیت است یک متن مناسب باید بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد.
متن مناسب برای هر متادسکریپشن باید بین 150 تا 160 کاراکتر باشد باید نحوه نوشتن شما طوری باشد که کاربر را تشویق به کلیک کردن بر روی سایت شما کند در نوشتن تگ متادسکریپشن باید کلیدواژه ها را هوشمندانه انتخاب کنید.


بهترین نحوه انجام کار

در متن متادسکریپشن که عملی مشابه تبلیغات را در موتورهای جست و جو برای شما انجام میدهد متن قانع کننده ای بنویسید از نوشتن متن هایی که محتوای شما مربوط نیست بپرهیزید، این متن خوانندگان را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما میکند. این موضوع بخش بسیار مهمی از بازاریابی بر اساس جستجو در موتورهای جست و جو می باشد.

نوشتن یک متن خواندنی با استفاده از کلمات کلیدی مهم ، میتواند به بهبود میزان کلیک و ورودی سایت شما کمک کند. کلمات کلیدی به بالابردن میزان کلیک شما کمک میکند و در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جست وجو برای شما بسیار حائز اهمیت باید باشد. همانظور که در تصویر زیر مشاهده میکنید گوگل کلیدواژه ای که توسط شما سرچ شده است را در توضیحات متادسکریپشن به صورت برجسته یا Bold نمایش میدهد.

متادسکریپشن



طول توصیه شده متادسکریپشن

متادسکریپشن میتواند مقداری زیادی از کاراکتر ها را درخود جای دهد اما چیزی بسیار مهمه این است که موتورهای جست و جو تا 160 کاراکتر از متن شما را نمایش مدهند پس بهتر که در طول 160 کاراکتر پیام خود را به کاربران موتورهای جست و جو برسانید.



از تگ‌های متادسکریپشن تکراری خودداری کنید

 تگ متادسکریپشن همانند تگ های عنوان بسیار مهم است و نباید تکراری باشد در صورتی که سایت شما به صورت داینامیک طراحی شده است میتوانید برای هر کدام از مطالب خود متادسکریپشن مختص همان مطلب را قرار دهید، همچنین پس از انتشار مطلب در سایت از طریق مرورگر خود چک کنید که متادسکریپشن این متن برای صفحه های دیگر نباشد.

متادسکریپشن


متادسکریپشن ملاکی برای رتبه دهی گوگل نیست

گوگل در سال 2009 رسما اعلام کرد که تگ متادسکریپشن هیچ تاثیری در الگوریتم رتبه دهی گوگل ندارد و فقط و فقط برای برگداندن نتایج جست و جو مورد استفاده قرا میگیرد و همینطور به منظور پیش نمایش و مختصری از محتای نوشته شده توسط شما در نتایج جست و جو می باشد.

خواندن 1456 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « ایجاد سایت مپ فایل robots.txt »

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا