چاپ کردن این صفحه
استفاده از تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG در طراحی سایت

تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

بخش اول- معرفی تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

SVG یک زبان XML و فرمت فایل است و از حروف اول Scalable Vector Graphics گرفته شده است.

SVG به شما اجازه می دهد که تصاویر گرافیکی دو بعدی را به صورت کد تبدیل کنید و میتواند به وسیله هر ویرایشگر متنی ویرایش شود.

تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG کاملا مقیاس پذیر بوده و با تغییر اندازه تصویر و بزرگنمایی کیفیت خود را حفظ می کنند، بنابراین برای استفاده در سایت ها مناسب می باشد که با تغییر دستگاه نمایش سایت مثل گوشی و تبلت، کیفیت عکس ها نیز حفظ شود. کدهای SVG سازگار با کد های سی اس اس و جاواسکریپت می باشند و این شما را قادر می سازد تا به بخش های مختلف تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG برای اعمال کدهای سی اس اس و جاوا اسکریپت دسترسی داشته باشید و بتوانید به هر بخش از یک تصویر افکت های مختلفی را اعمال کنید.  علاوه بر آن میتوانید به جای فایل GIF از فایل ایجاد شده با فرمت SVG متحرک استفاده کرد که کیفیت بالاتر و حجم کمتری نیز نسبت به GIF دارد.

نمونه ای از تصویر متحرک ایجاد شده با فرمت SVG

 تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

نمونه ای از تصویر ایجاد شده با فرمت SVG

تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG

از دیگر ویژگی های تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG میتوان به قابلیت جستجو و ایندکس شدن متون استفاده شده در تصاویر، توسط موتوهای جستجو اشاره کرد. همانطور که گفته شد تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG را می توان با هر ویرایشگر متنی ایجاد کرد، اما استفاده کردن از یک برنامه طراحی مانند Inkscape ایجاد تصاویر با فرمت SVG را برای شما ساده تر میکند.

برای دیدن موارد بیشتری از تصاویر ایجاد شده با فرمت SVG اینجا کلیک نمایید.

 

خواندن 2121 دفعه