اپلیکیشن گوگل فوتوز از مرز یک میلیارد دانلود گذشت

اپلیکیشن اندروید گوگل فوتوز از مرز یک میلیارد بار دانلود در گوگل پلی عبور کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده اپلیکیشن اندروید گوگل فوتوز از مرز یک میلیارد بار دانلود در گوگل پلی عبور کرده است.

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش که هفته‌ی پیش برگزار شد، اعلام کرد سرویس گوگل فوتوز ماهانه میزبان بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال است که در مقایسه با اواسط سال ۲۰۱۶، نشان از افزایش ۲۰۰ میلیون نفری داشت.


چرا گوگل فوتوز را باید جدی گرفت
گوگل فوتوز را باید یکی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی خواند که گوگل به‌صورت مرتب اقدام به به‌روزرسانی آن می‌کند؛ به‌طوری‌که این اپلیکیشن به‌صورت ماهیانه به‌روزرسانی می‌شود. این سرویس از سال ۲۰۱۵ توسط گوگل عرضه شده است. گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان از قابلیت‌های جدید سرویس گوگل فوتوز رونمایی کرد که شامل امکان آرشیو کردن شماری از تصاویر به انتخاب کاربران است. برای مثال در صورتی که کاربران درصدد حذف شماری از تصاویر از حالت نمایش باشند، می‌توانند آن‌ها را در عین اینکه هنوز در گوگل فوتوز ذخیره شده‌اند، به حالت آرشیو درآورند. همچنین باید به قابلیت‌های هوشمند این سرویس اشاره کرد که امکان اشتراک‌گذاری تصاویر را با سایر کاربران فراهم می‌آورد. برای مثال در صورتی که کاربر گوگل فوتوز دارای تصویری باشد که چهره‌ی سایر کاربران نیز در آن مشخص است، با پیشنهاد اشتراک‌گذاری تصاویر با همان کاربران روبه‌رو می‌شود که ماحصل به‌کارگیری هوش مصنوعی در سرویس‌های گوگل است.

با وجود اینکه گوگل اندروید را به‌عنوان گسترده‌ترین سیستم‌عامل جهان در اختیار دارد؛ اما تلاش‌های خود در زمینه‌ی توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی را نیز افزایش داده است تا تجربه‌ی استفاده از اندروید را بیش از پیش بهبود بخشد. هرچند این تلاش‌ها از نظر شماری از نهادهای مجری قوانین آنتی‌تراست مخصوصا در اروپا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند؛ با این حال نگرش گوگل با استقبال کاربران روبه‌رو شده و بسیار هم پرطرفدار شده است. نهادهای مورد نظر معتقدند که گوگل با بهره‌گیری از نفوذ اندروید، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود را اشاعه می‌دهد و کار را برای اپلیکیشن‌های رقیب سخت می‌کند.

باید دید غول جستجو در آینده برای بهبود کیفیت سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود چه خواهد کرد؟

خواندن 416 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا