روزمرگیهای کمک کننده به تقویت ذهن

بشر هر روز برای تقویت حافظه خود کارهای جدیدی انجام می‌دهد و دانشمندان نیز مرتب در پی اطلاعات تازه‌ای در رابطه با عملیاتی بودن این روشها هستند. حافظه پروسه پیچیده‌ای از فعالیتهای متفاوت در مغز است. مغز نیز همچون رایانه پیچیده و سخت است از این رو برای رسیدن به هدف در مسیر موفقیت لازم است تواناییهای ذهنی خود را تقویت کنید. مغز مرکز فرماندهی بدن شماست و آن را کنترل می‌کند. تقویت ذهن کمک می‌کند شما بتوانید بر رفتار و کردار خود کنترل داشته باشید.

سلامت ذهن و روان از جمله مواردی است که همچنان برای مردم ناشناخته و از آن ناآگاهند. اما راههای ساده و روزمره است که به توقیت ذهن کمک شایانی می‌کند. شاید ندانید که همین کارهای بسیار ساده و روتین همان چیزی است که ذهن شما همیشه به آن احتیاج داشته و شما از آن بی‌اطلاع بودید.

خوردن صبحانه

صبحانه منجر به بهبود عملکرد شناختی، حافظه و تمرکز بهتر می‌شود. شکی نیست که صبحانه بهترین غذا برای مغز است. از این رو برای تقویت ذهن خود خوردن صبحانه را هرگز فراموش نکنید.

نوشیدن چای سبز

یکی از سالمترین نوشیدنیها که سرشار از آنتی اکسیدان و آلکالوئیدها است و به عملکرد مغز کمک می‌کند، چای سبز است. این نوع چای به کاهش سطح افسردگی و استرس نیز کمک می‌کند.

تقویت ذهن

حل پازل

حل کردن پازل به صورت مرتب و همیشگی به شما کمک می‌کند ذهنتان فعال بماند. حل کردن پازل یا جدول ذهن را درگیر خود کرده و قدرت حافظه را بهبود می‌بخشد.

مصرف آنتی اکسیدانها

آووکادو، اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه، چغندر و... سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان می‌تواند به بهبود تمرکز، حل توانایی مسئله و حافظه کمک کنند. آنتی اکسیدان به کند کردن روند پیری مغز معروفند.

خواب کافی

خوب خوابیدن رابطه مستقیمی با ذهن سالم دارد. مقابل این موضوع نیز کمبود خوال توانایی فکری شما را کاهش می‌دهد.

یادداشت وقایع روز

این اثبات شده است که نوشتن هر روزه خاطران می‌تواند ذهن شما را تحریک و درگیر کند. این درگیری تعادلی بین ذهن و بدن شما ایجاد می‌کند.

دوری از مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر آسیب مستقیم به مغز می‌رساند که می‌تواند تاثیری مدام بر آن بگذارد. دوری کردن از مواد مخدر میتواند قابلیتهای قدرتی و فکری مغز را افزایش دهد.

کاهش استرس

داشتن استرس از آن مواردی است که می‌تواند هم به جسم شما آسیب برساند هم به روحتان. استرس شغلی و استرس در روابط اجتماعی می‌تواند تأثیر منفی بر عملکرد مغز داشته باشد. مهار کردن استرس و در میان گذاشتن مشکلات با خانواده و دوستان از این تأثیر منفی به میزان قابل توجهی می‌کاهد و به تقویت ذهن و سلامتی آن کمک می‌کند.

خواندن 425 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا