چاپ کردن این صفحه
اپلیکیشنی که کم بینایان را بینا می‌کند

شرکت سامسونگ یک برنامه همراه به نام Relúmĭno طراحی کرده که با هدست واقعیت مجازی Gear VR هم سازگاری دارد و به افراد کم بینا کمک می‌کند تا دوربین گوشی را به ابزار دید تبدیل کنند.
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، افرادی که از گوشی های هوشمند جدید گالکسی مانند Galaxy S7، S7 Edge، S8 و S8+استفاده می کنند می توانند این برنامه را به رایگان از فروشگاه آنلاین Oculus Store بارگذاری کنند.
برنامه یاد شده از دو زبان کره ای و انگلیسی پشتیبانی می کند. Relúmĭno تنها برای استفاده افراد کم بینا مناسب است و افراد نابینا نمی توانند با استفاده از آن محیط اطراف را ببینند.
برنامه Relúmĭno با پردازش تصاویر دریافتی از طریق دوربین جلویی گوشی هوشمند کیفیت و دقت آن را به گونه ای افزایش می دهد که برای افراد کم بینا قابل مشاهده و درک باشد. البته کارکرد اصلی این برنامه بزرگ و کوچک کردن تصاویر،برجسته سازی تصاویر، بهبود کنتراست رنگ و نور، استفاده از فیلترهای رنگی برای ارتقای رنگ و غیره است.
افرادی که از برخی اختلالهای بینایی مانند نقطه ای کور در چشم یا دید تونلی و از دست دادن حاشیه تصاویر رنج می برند، هم می توانند از این برنامه برای ارتقای دید خود استفاده کنند. نمونه اولیه این برنامه در سال 2015 در کنگره جهانی تلفن همراه در شهر بارسلونای اسپانیا عرضه شده بود و در همان زمان با استقبال گسترده ای مواجه شده بود.

خواندن 1127 دفعه