بازار 150 میلیارد دلاری محصولات واقعیت افزوده تا سال 2020

به نقل ازونچربیت ، تحقیقات Digi-Capital نشان می‌دهد که افزودن تصاویر و اشیای مجازی سه بعدی به آنچه که افراد در محیط اطراف می‌بینند از طریق استفاده از عینک، هدست و ... در سال‌های آینده کاربردهای گسترده تجاری و تحقیقاتی، تفریحی، نظامی و علمی و ... پیدا خواهد کرد.

شرکت‌های بزرگ فناوری هم با درک این مساله در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های قابل توجهی را در این زمینه به عمل آورده‌اند و از جمله گوگل بعد از شکست اولین عینک هوشمندش به دنبال طراحی مدل تازه آن است.

فیس بوک با پرداخت دو میلیارد دلار شرکت Oculus سازنده هدست‌های واقعیت مجازی را خریداری کرده و گوگل هم 542 میلیون دلار صرف خرید Magic Leap کرد. مایکروسافت هم HoloLens را با همین هدف ابداع کرده تا کاربران بتوانند اشیای سه بعدی را به محیط اطراف اضافه کنند و خود را در درون فیلم های سه بعدی احساس کنند.

کارشناسان وضعیت این بازار را در حال حاضر مانند وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند قبل از عرضه آیفون می‌دانند و معتقدند هنوز یک محصول نهایی و دارای قابلیت های کافی در این زمینه برای تسلط بر بازار و تغییر روند آن از راه نرسیده و البته چنین روزی فرا خواهد رسید.

 
 
خواندن 1121 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا