چاپ کردن این صفحه
ارتباط بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک واژه وسیع از کل فرآیندهای بازاریابی از جمله بازاریابی اینترنتی می باشد.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

اصلا شکی نیست که جهان در راه دیجیتالی شدن قرار گرفته است. دنیای تبلیغ کردن به شیوه سنتی و قدیمی به پایان رسیده است. تاکتیک های بازاریابی دیجیتال با بوجود آوردن داده های با ارزش و دقیق در رابطه با میزان جوابدهی و طرز رفتار مخاطبان، باعث تحول در جهان تبلیغات شده است که انواع استراتژی های متفاوت بازاریابی و تبلیغات با امکانات و اهداف مختلف را در بر می گیرد.
بازاریابی دیجیتال تا حدودی با بازاریابی اینترنتی و راهکارهای ویژه مثل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بنرهای اینترنتی، بازاریابی و تبلیغات با موبایل، سئو، کمپین های پرداخت فقط با کلیک کردن، پیام و یا هر برنامه ای که از طریق اینترنت تهیه شده باشد، هم معنی می باشد.

بازاریابی اینترنتی:

بازاریابی اینترنتی، از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در اصل همه قسمت های با اهمیتی که بیشترین فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را می سازند، داخل مرزهای تبلیغات اینترنتی قرار دارند. در این مقاله ما قصد داریم رابطه بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتالی را بیان کنیم.

کانال های تبلیغات اینترنتی


وب سایت ها:

وب سایت ممکن است متعلق به یک فرد، شرکت یا وبلاگ ها باشد.

بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه کردن موتور های جستجو(SEM و SEO)
بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو شالوده و بنیاد بازاریابی از طریق اینترنت می باشند. این بهبود و بازاریابی، شامل افزایش رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو (افزایش رتبه) بر اساس کلمات کلیدی که به آنها ربط دارند و همچنین معماری سایت می باشد. اگر وب سایت برای موتورهای جستجو، بهینه سازی شود، تعداد افراد بازدید کننده از سایت افزایش می یابد.

بازاریابی در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی):

تبلیغ کردن در شبکه های اجتماعی حاوی عکس ها، ویدئوها، به روز کردن محتوای فرستاده شده در شبکه های اجتماعی و هزینه های به کار برده شده در شبکه های اجتماعی به نیت افزایش مشتریان، قسمتی از بازاریابی اینترنتی می باشد. بسیاری از سایت های بزرگ بخش کاری جدا برای مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوا، بازاریابی و تحلیل مشتری دارند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، زیر ساختی برای سئو می باشد. محتوایی که با کارتان ارتباط داشته باشد و به مشتریان و افرادی که به شغل و حرفه شما مرتبط باشند، یاری برساند، از نظر مخاطبان، آن محتوا منشاء اطلاعاتی با ارزش می باشد و موجب فرستادن محتوا (اشتراک گذاری محتوا) در شبکه های اجتماعی می شود و مخاطبان بیشتری را به طرف شما می کشاند. پس بهترین استراتژی و بازاریابی اینترنتی در بحث محتوا، تولید محتوای باکیفیت و مفید است.

بازاریابی ایمیلی

از اصلی ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، می توان به بازاریابی ایمیلی اشاره کرد. این بازاریابی، روشی برای ارتباط بیشتر و مستقیم تر با مشتریان است.
در بازاریابی اینترنتی به شیوه ایمیلی، ایمیلتان به دست مشتریانی که به کار شما علاقه دارند می رسد. این نوع بازاریابی تنها شامل متن نمی باشد بلکه یک رسانه کامل حاوی عکس ها، کلیپ ها، لینک ها و نقش های گرافیکی می باشد که سبب ممتاز کردن محصولات و خدماتتان می گردد.

بازاریابی بنری

بازاریابی بنری شامل تمامی تبلیغات بنری داخل صفحات سایت، تبلیغ های داخل اپلیکیشن های موبایل، تبلیغ در موتورهای جستجوگر، بنرهای تبلیغی داخل خبرنامه ها و غیره می شود.

بازاریابی از طریق موبایل
هر روزه تعداد افراد بیشتری از موبایل های هوشمند جهت وب گردی، تهیه و خریدن محصولات و خدمات، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها، بهره می گیرند. در واقع به طور تخمینی حدود ۵۰ درصد از ترافیک وب سایت ها از طرف گوشی های موبایل می باشد. بازاریابی از طریق موبایل یعنی ارتباط داشتن با مخاطبان از راه گوشی های هوشمند و تبلت ها. این نوع بازاریابی همچنین شامل وب سایت های رسپانسیو یا واکنشگرا (responsive) و یا سایت های ویژه ای که برای مخاطبان موبایل ساخته شده است، می باشد. سایر روش های شناخته شده به طریق بازاریابی با موبایل شامل اپلیکیشن ها و تبلیغات درون اپلیکیشن ها، تبلیغات روی سایت های موبایلی، پوش نوتیفیکیشن ها و... هست.

نتیجه گیری
فناوری های حوزه دیجیتال با اندازه گرفتن دقیق و کامل مقیاس های کلیدی و مقدار اثر گذاری بازاریابی بر فروش، یک فرصت بسیار خوب برای کسب و کارها به وجود آورده است. فقط هنگامی می توان مقدار سرمایه برگشتی را محاسبه کرد که اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید و در این راه، آشنا بودن با انواع مختلف بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی و به کار گیری بهینه از این شبکه های بازاریابی، ضروری است.

خواندن 1243 دفعه