اینکوترمز چیست؟

اینکوترمز Incoterms به معنی اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی که از ترکیب سه کلمه انگلیسی International Commercial Terms تشکیل شده است که در سطح جهان نیز به رسمیت شناخته شده و توسط اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) توسعه یافته است. برای شناخت بیشتر اینکوترمز ادامه مطلب را در مهرارقام دنبال کنید.

اینکوترمز به عنوان ابزاری بین‌المللی و کارآمد تعهدات فروشنده و خریدار در ارتباط با اخذ مجوزها و پروانه‌های لازم برای محل کالا، هزینه‌های حمل و نقل، پوشش بیمه‌ای و نحوه مکان تحویل کالا با تعاریف استاندارد برای جلویری از سوءتفاهم دعوی حقوقی و اتلاف وقت و پول مشخص می‌نماید.

شایان ذکر است اینکوترمز برای اولین بار در سال 1936 تهیه و در سالهای بعد برای هماهنگ سازی با شیوه‌های نوین تجارت بازبینی شد. همچنین علیرغم تصور عمومی اینکوترمز انواع قرارداد بین‌المللی نیست و فقط اصطلاحاتی برای قراردادهای خرید و فروش کالا است.

تجارت

تجارت یا داد و ستد انتقال مالکیت محصول، کالا یا خدمت از یک شخصیت حقیقی یا حقوقی به دیگری به ازای دریافت چیزی است. تجارت به دو قسمت تجارت داخلی و تجارت خارجی تقسیم می شود.

کسب و کار

مجموعه یا سازمانی که برای ارائه کالا یا خدمت به مشتری راه‌اندازی می‌شود را کسب و کار می‌نامند. کسب و کار برای افزایش دارایی و سود دهی به صاحب یا صاحبانشان تاسیس می‌شوند.

صادرات

ارسال کالا یا خدمات به کشورهای دیگربه منظور فروش یا معاوضه صادرات گفته می‌شود. از مزیتهای صادرات می‌توان به افزایش ظرفیت بازار، افزایش تولید و کاهش خطرات سرمایه‌گذاری اشاره نمود و از زیانهای آن فقدان شناخت برای قواعد بازرگانی ، تفاوتهای فرهنگی و زبانهای متفاوت است.

یکی از روشهایی که امروزه در تجارت و کسب و کار بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. بازاریابان از این روش تجاری استفاده می‌کنند تا در دنیای تجارت خود را بیشتر به مخاطبانشان بشناسانند. دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند بازاریابان با هزینه‌ای کم و روشی پرمخاطب محصول خود را معرفی کنند. کسب و کار ما در مهرارقام این است که با دیجیتال مارکتینگ محصولات، خدمات و کسب و کار شما را به مخاطبانتان بشناسانیم. با ما در ارتباط باشید ما نیز در مسیر موفقیت با شما گام برمی‌داریم. 

خواندن 626 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا