نقش استارتاپها در اقتصاد

اشتغال در هر جامعه‌ای نیاز اقتصادی، پیشرفت و توسعه آن جامعه به حساب می‌آید و همین امر دلیلی بر پاگرفتن استارتاپها در اقتصاد کشورهاست. استارتاپ از آن کلمه‌های جدیدی است که به تازگی در دنیای کسب و کار ظهور کرده است و در زبان فارسی از آن با کسب و کار نوپا یاد می‌کنند.

استارتاپها معمولا سازمانها یا شرکتهای کوچکی هستند که سرعت در آنها نقش مهمی دارد. آنها باید در کمترین زمان ممکن مدلی خاص با هدف درآمدزایی برای کسب و کار خود پیدا کنند. این مدل باید بتواند با مرور زمان قابلیت تکرارپذیری و افزایش درآمد داشته باشد تا بتوانند محصول یا خدمات خود را با تولید انبوه ارائه کنند. یافتن سریع مدل کسب و کار در زمان کوتاه برای موفقیت استارتاپها مهم است زیرا کشف دیرهنگام، این فرصت را برای رقیبان ایجاد می‌کند تا زودتر به نتیجه برسند.

مهمترین مورد در موفقیت کسب و کارهای نوپا مشتریان در جامعه هدف آنهاست. آنها نیازهای واقعی مشتریان را شناسایی و در برخی موارد برای آنها نیاز تولید می‌کنند. همین امر باعث سرعت رشد تجاری آنها می‌شود.

برای شروع هر کسب و کاری، سرمایه و سرمایه‌گذاری احتیاج است از این رو استارتاپها که با مزیت کم بودن هزینه اولیه سرمایه‌گذاری کسب و کار در جهان شکل گرفته است. این موضوع در ایران هم مورد استقبال جوانان خلاق و خوش‌فکر قرار گرفت تا بتوانند با کمترین هزینه به ایده‌های خلاق خود جامه عمل بپوشانند.استارتاپها در اقتصاد نقش مهمی دارند

پیشرفت علم و کاربرد آن در زندگی اجتماعی در دنیای امروزی به جایی رسیده است که اقتصاد جامعه را مبتنی بر دانش کرده است. کسب و کارهای نوپا موجب تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی شده است. ایران به عنوان کشوری جوان و دارای امکانات به روز تکنولوژی، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری و تولد استارتاپ است. استارتاپها نقش مهمی در کسب و کار و اقتصاد دارند و در پی راهی هستند تا محصولات یا خدمات نوآورانه خود را معرفی و از آن راه به سود برسند.

افرادی که در استارتاپها کار می‌کنند برخلاف کارمندان سازمانها، خود را جزئی از سیستم می‌دانند نه جدا از آن. بنابراین در کسب و کارهای نوپا افراد خود را نسبت به محیط کاری خود متعهد و مسئولیت‌پذیر می‌بینند و در سود و زیان آن سهیم هستند. همچنین پویایی این نوع از کسب و کارها انگیزه و نوآوری آنها را بالا برده و نتیجه متناسبتری را ارائه می‌شود.

آمار نشان می‌دهد ایرانیان نیز سهم قابل توجهی از تولید علم در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد سرمایه انسانی کشور ما شایستگی تولید دانش را داشته است. استارتاپها کارهای مختلفی انجام می‌دهند؛ ارائه خدمات از مهمترین نقشهای خدماتی آنها در کشور بوده که نشان از اهمیت آن در اقتصاد کشور است.

تولید زمانی پایدار است که خدمات پس از فروش داشته و به آن وسیله بتواند نظر مشتریان را جلب کند. ایران نیز هر ساله خدمات بسیاری به خارج از کشور صادر کرده که بخش عمده صادرات کشور را شامل می‌شود. استارتاپها و خدمات رو به رشدی که ارائه می‌کنند در رشد اقتصادی کشور نقش دارند. این استارتاپها با سرمایه کمتر و خلق موقعیتهای جدید بر اساس نیاز موجود یا با ایجاد یک نیاز جدید شروع به کار می‌کنند.

در دنیای امروز شاخص مهم شناخت میزان رشد و توسعه کشورها، خدماتی است که به ازای تولید ارائه می‌کنند. مفید بودن این قضیه رابطه مستیقمی با بالاتر بودن این نسبت دارد یعنی هر چه تولید بیشتر باشد متناسب با آن، خدمات هم بیشتر و نهایت سود هم بیشتر خواهد شد. استارتاپها برخی مواقع کار تولیدی خود را به کشورها یا شرکتهای کوچکتر واگذار می‌کنند اما طراحی و خدمات را خود عهده‌دار می‌شوند. با این کار هم از منابع انسانی کشور مقابل استفاده کرده و هم برای تامین مواد اولیه و مورد نیاز از کشور مقابل بهره می‌گیرند.

یکی از تمایزات استارتاپها با مشاغل سنتی در نوع بازاریابی آنهاست. استارتاپها از فناوریها و تکنولوژی روز بیشتر استفاده می‌کنند و همگام با آن به روز می‌شوند. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین یکی از همان روشهاست که استارتاپها برای معرفی کسب و کار خود بیشتر از آن استفاده می‌کنند. کم‌هزینه بودن، به روز بودن و در دسترس بودن دیجیتال مارکتینگ بیشتر استارتاپها را برای استفاده از آن ترغیب می‌کند. اگر شما هم جزو استارتاپها هستید و تمایل به شناساندن کسب و کار خود به مخاطبانتان هستید یا علاقه دارید محصولاتتان را بیشتر معرفی کنید با مهرارقام در ارتباط باشید. ما در مسیر موفقیت همراه شما گام برمی‌داریم.

خواندن 1421 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا