تجارت چیست

تجارت همان مبادله یا داد و ستد کالا و خدمات است که تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در این روند شرکت و از آن استفاده کنند.

در هر عمل تجاری لازم است با رضایت دو طرف کالا و خدماتی واگذار و مقابل آن کالا و خدماتی ستانده شود. قرار گرفتن ایران از قدیم الایام در جاده ابریشم و ورود و خروج بازارگانان تجارت را در کشور توسعه داد. با مهرارقام همراه شوید تا مختصری در مورد تجارت صحبت کنیم.

تجارت آزاد

تجارت آزاد نوعی از تجارت است که داد و ستد در آن محدودیتی بین کشورها در تبادل ایجاد نمی‌کند. یعنی تجارت آزاد محدودیت مالیاتی و تعرفه‌ای ندارد، تخصیص کالا در میان کشورهای تجاری بر اساس قیمتهای مصنوع صورت گرفته که ممکن است بازتاب واقعی عرضه و تقاضا باشند.

یکی از عناصر مهم و کلیدی در مناطق تجارت آزاد موافقتنامه تجارت آزاد است. بازار آزاد همان اقتصاد آزاد است و خریداران و فروشندگان در آن از لحاظ قیمت و مقدار بدون قید و شرط با هم معامله می‌کنند، بدون هیچ اجباری در خرید و فروش. معمولا دولتها افراد را برای این نوع از تجارت، آزاد می‌گذارند و مقابل تولیدکنندگان نیز به خواست و رضایت خود دست به تولید می‌زنند. از این رو دولت هرگز مداخله‌ای در تعین قیمت و مقدار محصول تولیدی آنها نخواهد کرد.

ویژگیهای تجارت آزاد

در تجارت آزاد هیچ موانع تجاری وجود ندارد و تجار می‌توانند بدون تعرفه و گمرک به داد و ستد بپردازند. تجار و بازرگانان در تجارت آزاد دسترسی آزاد به اطلاعات بازار و بازارهای جهانی دارند. در این نوع از تجارت هرگز سیاستهای منحرف کننده تجارت که موجب سود برخی از افراد و شرکتها می‌شود وجود ندارد. تجارت آزاد جنبش آزاد کارگری و حرکت آزاد سرمایه را داخل کشورها و بین کشورها ممکن می‌سازد.

 

خواندن 19960 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا