تاثیر سود بانکی بر بورس

بازارهای سرمایه در همه جای جهان به هم پیوسته بوده و رابطه مستقیمی با هم دارند به طوری که با تغییر در یک بازار در بازار دیگر نیز تغییرات محسوس خواهد بود. با مهرارقام همراه شوید تا در مورد تاثیر سود بانکی بر بورس بیشتر صحبت کنیم.

 

برای رشد و پایداری بازار با وجود زمانبر بودن باید سرمایه گذاری اتفاق بیفتد تا به نتیجه مورد نظر برسد. از این رو نیاز است فرایندی با مراحل تزریق سرمایه، تبدیل به تولید و رسیدن به سوددهی طی شود. بدون شک بازار بورس ایران با سود سپرده های بانکی و اوراق مشارکت می تواند یکی از با اهمیت ترین مولفه های قابل بررسی در نظام بازار سرمایه ایران باشد.تاثیر سود بانکی بر بورس

برای شناخت تاثیر سود بانکی در بازار بورس باید رابطه شاخص بورس و نقدینگی مورد بررسی قرار گیرد. شاخص بورس در رابطه با نقدینگی در جامعه رتباط مستقیم و مثبت دارد و مقابل با نرخ ارز و نرخ سود واقعی بانکها رابطه منفی دارد. اگر در بازار سرمایه نرخ ارز دارای رشد کاذب باشد یا سود سپرده بانکی بیشتر از میزان تورم موجود در جامعه باشد آنگاه پول و سرمایه جامعه به سمت آن بازارها سرازیر خواهد شد. در این زمان دیگر بازارهای ریسک پذیر چون بازار بورس بهره ای از نقدینگی موجود در کشور نخواهد برد.‎

از بازار بورس می توان به عنوان بهترین بازار مولد میان دیگر بازارها نام برد، بازاری مستقل از دیگر بازارها. حال میتوان گفت این بازار موتور محرک در بخش تولید به حساب می آید و میتواند باعث رشد و شکوفایی بخش تولید و صنعت کشور شود. در کنار آن می تواند سود خوبی برای سرمایه گذاران بخش تولید به وجود آورد و مقابل کاهش نرخ سود بانکی کاهش نرخ سود بهره تسهیلاتی که در اختیار واحد های تولیدی قرار میگیرد. کاهش نرخ سود بهره تسهیلاتی می تواند وضعیت هزینه های مالی واحدهای تولیدی را بهبود ببخشد و در سود عملیاتی سهام واحدهای تولیدی صنعتی نیز اثر مثبت می گذارد.

نهایت رشد در تولید و بالا رفتن نقدینگی تولید کنندگان یعنی ورود پولهای هوشمند بخش تولید به سوی بانکها باعث رونق وضعیت بانک ها می شود.

 

خواندن 883 دفعه
برچسب‌ها
محتوای بیشتر در این بخش: « آشنایی با اَپک فروش چیست؟ »

موارد مرتبط

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا