اهمیت و نقش شرکتهای مدیریت صادرات کالا و خدمات

مدیریت صادرات کالا و خدمات استفاده از فرآیند مدیریتی در حوزه‌‌ کارکردی صادرات و توسعه بازار است.

مدیریت صادرات کالا و خدمات نوعی از مدیریت است که نیازمند هماهنگی تمام کسانی است که در کسب و کار و صادرات مشغول فعالیت هستند. این موضوع مربوط به تأمین امنیت سفارشات صادرات، تکمیل به موقع و موفقیت‌آمیز مطابق با آنچه از سوی خریداران خارجی مشخص شده است.

یک شرکت مدیریت صادرات مسئول فروش از طریق حسابهای مشخص و توسعه‌ توزیع در یک بخش مشخص است. فروش میدانی یکی از مهمترین نقشهای یک شرکت مدیریت صادرات است. افزایش دسترسی به بازارهای خارجی و در کنار آن افزایش تقاضا باعث شده امثال این شرکتها در پی شناسایی فرصتهایی سودآور صادرات محصولاتشان باشند.

از آنجا که شرکتهای متوسط یا کوچک منابع مالی و عملیاتی ندارند از بازارهای داخلی فراتر نرفته و پیشرف نمی‌کنند. اینجاست که شرکتهای مدیریت صادرات کالا و خدمات کمک کننده می‌شوند. شرکتهای مدیریت صادرات مانند یک پل ارتباطی برای ورود به بازار خارجی یا جهانی به بنگاههای اقتصادی کمک می‌کنند. در واقع رابط کسب و کارهای است که به دنبال صادرات محصولات هستند. این شرکتها با توجه به شرایط ونیاز می‌توانند مدیریت همه یا بخشی از فعالیتهای صادراتی بنگاههای اقتصادی را به عهده بگیرند.

شرکتهای صادرات کالا و خدمات معمولا در تمام نقاط مختلف دنیا خدمات مشابهی ارائه می‌کنند. شرکتهای مدیریت صادرات مانند یک دپارتمان انحصاری فروش صادراتی برای بنگاهها عمل کرده، مستقل بوده و برای مدیریت امور صادراتی با بنگاهها قرارداد رسمی می‌بندند.

اکنون با این روش کسب و کارهای کوچک می‌توانند هزینه‌های راه‌اندازی صادرات را پایین نگه داشته و سرعت سودهی کار خود را افزایش دهند. آنها می‌توانند با ورود به بازارهای بین‌المللی با هدایت کارشناسان برای خود امنیت را به وجود بیاورند. کسب ‌و کارهای کوچکی که با شرکتهای مدیریت صادرات کالا و خدمات همکاری می‌کنند می‌توانند تجربه صادرات خود را از طریق مزایای کلیدی دیگر منتقل کنند.

هدف مدیریت صادرات کالا و خدمات

بی‌شک استفاده از مدیریت صادرات کالا و خدمات می‌تواند در بازاریابی و کسب و کار مفید واقع شود. برای این منظور مدیریت صادرات کالا و خدمات با هدفی تشکیل شده که در ادامه مختصر به چند مورد اشاره شده است.

  • کسب دانش و آگاهی در مورد تجارت بین‌المللی و آشنایی با فرایند صادرات و واردات
  • ماهیت مدیریت صادرات کالا و خدمات
  • ماهیت مدیریت صادرات را می‌توان به ‌درستی در زمینه‌ حوزه‌ کارکردی صادرات و روند مدیریتی درگیر در مدیریت صادرات درک کرد.

مزایای مدیریت صادرات کالا و خدمات

شرکتهای مدیریت صادرات کالا و خدمات به عنوان صادرات غیرمستقیم فشار فعالیتهای صادراتی از دوش مشتریانش کم می‌کند. شرکت مدیریت صادات همچون نماینده یا توزیع کننده دست به کار می‌شود. آنها با تحقیقات بازار خارجی، نمایشگاههای تجاری و تبلیغات محصولات دیگر در خارج از کشور، استراتژ‌های بازاریابی برای هدف قرار دادن خریداران برتر، ایجاد سیستمهای تدارکات، مدیریت و آموزش نیروی فروش خارجی، تدارک هر گونه خدمات و تسهیلات اضافی و مدیریت پیروی از مقررات به صادرکنندگان کمک می‌کند.

البته این نکته را باید متذکر شد که شرکت مدیریت صادرات کالا و خدمات هرگز مالکیت قانونی محصولات آنها را برعهده نمی‌گیرند. کسب و کاری که صادرات را انجام می‌دهد در طول فرآیند صادرات مالکیت قانونی محصولات خود را حفظ می‌کند.

خواندن 1325 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا