میزان اهمیت روابط عمومی در کسب و کار چقدر است (بخش دوم)

روابط عمومی یکی از بخشهای کلیدی در شرکتهایی است که کسب و کار تجاری دارند. بیشتر روابط عمومی را به عنوان مبلغ می‌شناسند در حالی که روابط عمومی فراتر از همه این حرفهاست. بزرگی و کوچکی یک شرکت یا کسب و کار ربطی به وجود یا عدم روابط عمومی ندارد.

 برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، روابط عمومی نقش مهمی ایفا می‌کند. پیشتر همین جا در بخش نخست همین مطلب با موضوع اهمیت روابط عمومی در کسب و کار را منتشر کردیم. حال برای آگاهی بیشتر از نقش روابط عمومی در کسب و کار در بخش دوم مطلب مهرارقام را دنبال کنید.

روابط عمومی شخصی است

در تبلیغات ممکن است شما مخاطبانتان را جمعیت‌شناسی کرده باشید. حتی ممکن است گروه کانونی (Focus groups) و تحقیقات بازار انجام دهید تا هر چه بیشتر روی نیازهای آنها تمرکز کنید. با این ‌حال همچنان اشخاص برای شما ناشناس باقی می‌مانند. ارتباط شما با آنها بیشتر حول محدوده علائق عمومی می‌چرخد به جای این که شخصی باشد. تبلیغات در ذات خود نوعی ارتباط جمعی است. اما در روابط عمومی، ارتباط فردی از طریق کانالهای مختلفِ تاثیرگذار، ممکن می‌شود.

روابط عمومی اعتبار می‌بخشد

روابط عمومی در کسب و کار با توجه به کانالی که از طریق واسطه‌های معتبر برای برقراری ارتباط با افراد و گروه‌ها ایجاد می‌کند به سازمان یا آن شرکت اعتبار می‌بخشد. ضمن این که این واسطه‌ها با مخاطبان خاصی سر و کار دارند که آنها را به عنوان معیاری برای فیلتر کردن چیزهای بی‌ارزش قبول دارند. اگر پیامهایمان در ارتباطات موفق عمل کرده‌اند، به دلیل اعتباری است که از اعتبار واسطه‌ها دریافت کرده‌اند.

میزان اهمیت روابط عمومی در کسب و کار چقدر استروابط عمومی در کسب و کار دقیق و جزیی عمل می‌کند

این امکان وجود دارد با تبلیغات پاسخ و تاثیری که پیام ما روی مخاطب گذاشته محاسبه شود. این عمل شبیه به یک آزمایش کنترل شده است که بارها تکرار می‌شود. در روابط عمومی نیاز است که واسطه‌ها بخشهای مهم پیام شما را درک کنند و در پیام خود جای دهند. از این رو روابط عمومی کمتر قابل پیش‌بینی است. به این معنی که پیام ما باید با دقت زیادی در همان مسیر پیام واسطه قرار بگیرد. همه اینها به معنی شناخت نیازهای آنها، نیاز مخاطبان و درک درست از نقطه‌ای است که کسب و کار شما و پیامش، با فضای پیرامونی هماهنگ می‌شود.

روابط عمومی پایه و اساس ارتباطات (روابط) است

یک روابط عمومی عالی در کسب و کار به معنی راه‌اندازی ارتباط مستمر است با بسیاری از تاثیرگذاران مهم و در نتیجه مخاطبانشان و دانستن این که چطور کسب و کار شما ممکن است به منبع داده‌ای عالی برای تاثیرگذاری تبدیل شود. با این حال بقای این رابطه بر توانایی سازمان شما برای برقراری این موارد بستگی دارد:
• اطلاع از نیاز تاثیرگذاران
• پاسخ به موقع به درخواست تاثیرگذاران
• دسترسی اختصاصی به مدیران مهم در سازمان شما
• بیان صادقانه مسئله‌تان

روابط عمومی فرصت‌شناس است

ارتباطات روابط عمومی شما با تاثیرگذاران لازم نیست همیشه مربوط به کسب و کار یا شغل شما باشد. شما می‌توانید به آنها امکان دسترسی مستقیم به مصرف کنندگان را بدهید. به این وسیله می‌توانید عملکرد آنها برای رفع مسائل با استفاده از امکانات سازمان را مشاهده و بررسی کنید. مسلما آنها می‌دانند که شما مشتریان ناراضی را معرفی نمی‌کنید و خودشان هم بدون کمک شما بعید است که بتوانند این کار را انجام دهند. بنابراین با این کار امکانی برای او فراهم می‌کنید تا با مشتری درباره رقبایتان صحبت کند و اطلاعات کاملتری فراتر از کسب و کارتان به دستتان دهد.

روابط عمومی تبلیغات رایگان نیست

روابط عمومی در کسب و کار به سخت‌کوشی و صرف زیاد زمان نیاز دارد. به بیان دیگر تفکر فرصت‌شناسانه و ارزیابی تیزبینانه هر نوعی از اخبار که پیرامون کسب و کار شما در گردش است. اگر کسب و کارتان می‌تواند این کار را انجام دهد، پس روابط عمومی در کسب و کار می‌تواند به آن کمک کند تا پرنفوذتر، بزرگتر و حتی مهمتر از جایگاه واقعیش به نظر برسد.

کارکردهای روابط عمومی در کسب و کار زمانی بیشترین تاثیر را خواهد داشت که با بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هماهنگیهای لازم را داشته باشد. هنگامی که کالا یا خدماتی در دیجیتال مارکتینگ تبلیغ یا معرفی می‌شود روابط عمومی در کسب و کار مربوطه باید با پوشش مطلوب و جذاب آن محصول فعالیتهای بازریابی را تقویت کند. از این رو ترکیب روابط عمومی در کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ به طور کاملا محسوس از اهمیت بالایی برخوردار است

خواندن 1142 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا