فروشنده موفق چگونه با مشتری برخورد می‌کند

وقتی در جایگاه مشتری قرار می‌گیرید معمولا فروشنده را شخصی خودخواه، بدون درک مشتری، در پی فروش کالا و دریافت پورسانت به ازای هر مشتری می‌شناسید. اما حقیقت اصولا باید چیزی جدا از این حرفها باشد. فروشنده موفق می‌داند که مشتری کمک کننده او در مسیر موفقیت است

پس باید تلاش کند تا رضایت او را جلب کند. او در خود نیازی به دروغگوی نمی‌بیند چون هر محصولی مقابل محصولات مشابه خود حتما مزیتهایی چون کیفیت، جدیدی، ارزانی و... برای رقابت دارد.

فروشندگان خوب بیشتر می‌شنوند و کمتر سخن می‌گویند. آنها زمانی لب به سخن باز می‌کنند که مشتری نیازمند یا خواستار آن باشد. برخورد با مشتری امر مهمی در فروشندگی است که هر فروشنده موفق باید با آن خوب آشنا باشد. نوع برخورد فروشنده می‌تواند خود دلیلی بر جذب مشتری باشد. برای آن که به فروشنده موفق تبدیل شوید در این مطلب با مهرارقام همراه شوید که راهکارهایی را به شما برای برخورد با مشتری معرفی می‌کنیم.

فروشنده موفق چگونه عمل می‌کند

با لبخند به استقبال مشتری بروید

چهره شادمان شما می‌تواند دلیلی برای ماندن مشتری در محیط کاری شما باشد. لبخند شما به مشتری می‌گوید که از حضور او خرسند و مشتاق به کمک به او هستید. سعی کنید هنگام ورود او را ملاقات کرده و خوشامدگویی کنید.

فقط به فکر فروش جنس خود نباشید

به عنوان یک فروشنده موفق باید به مشتری و خواست او توجه کنید. سعی کنید نیازهای او را بشناسید. سعی کنید سوالهای شخصی مرتبط به کالای خود از او بپرسید و در رفتارتان به او بفهمانید مسئله او برای شما به عنوان فروشنده مهم است.

اعتماد و اطمینان برای شرکتتان بخرید

مشتری کالای مورد نظر را از شما می‌خرد و در مقابل شما اعتمادش نسبت به خود، شرکتتان و کالای مورد نظر را از او می‌خرید. هر چیزی که نشان از اعتبار شرکت شماست در معرض دید مشتریان قرار دهید. اگر کالای مورد نظر نیاز به لوازم جانبی دارد حتما مشتری را از آن آگاه و اطلاعات لازم را در اختیارش قرار دهد.

فروشنده موفق چگونه عمل می‌کندمدارک یا هر چیز دیگری را که ثابت می‌کند متعلق به شرکتی معتبر هستید به او نشان دهید. اگر به مصرف‌کننده محصولاتی می‌فروشید که احتیاج به لوازم یدکی دارند، اطلاعات کافی درباره این لوازم در اختیار او بگذارید.

مشتری را آگاه کنید

به عنوان فروشنده باید این توانایی را داشته باشید که بتوانید فضا را برای راهنمایی مشتری آماده کنید. باید بتوانید کاری کنید مشتری از نیازهایش سخن بگوید. حال نوبت شماست که به عنوان فروشنده موفق از آنچه می‌دانید و آنچه توانایی دارید استفاده کنید و به مشتری بگوید چرا به کالای مورد نظر احتیاج دارد.

تجهیزات را معرفی کنید

هر آن چیزی که مربوط به کالای مورد نظر است را به مشتری معرفی کنید. وظیفه شما به عنوان فروشنده است که امکانات کالای خود را به مشتری معرفی کنید. با این کار به او می‌گوید پیش از فروش محصول نیازهای او را در نظر گرفته‌اید و رضایت و خواست او برای شما مهم است. این کار شما باعث می‌شود مشتری به اهمیت محصول شما پی ببرد.

پاسخگوی سوالات مشتری باشید

وقتی نیاز مشتری را شناختید موظفید به سوالات او پاسخگو باشید. به عنوان یک فروشنده موفق باید با آرامش به او پاسخ دهید و از سوالات ساده یا پی در پی او عصبانی نشوید. آرامش شما در مشتری اطمینان ایجاد می‌کند.

برای این که فروشنده موفق باشید باید به آنچه گفته شد عمل کنید. البته باید مد نظر داشته باشید پیش از برخورد با مشتری باید بتوانید محصولات خود را معرفی و برای خود مشتری پیدا کنید سپس در پی برخورد با مشتری و فروش آن باشید. مهرارقام به شما دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین را برای معرفی خدماتتان پیشنهاد می‌دهد. برای شناخت بیشتر و استفاده از دیجیتال مارکتینگ با مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 562 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا