چاپ کردن این صفحه
چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده می‌کنند

حضور هر چه بیشتر تکنولوژی در زندگی روزمره مسیر آن را تغییر داده و نیازهای جدیدی برایمان درست کرده است. تغییر مسیر و حرکت در آن موجب تغییر روش در زندگی و کسب و کار شده است. اینترنت از همان موارد کلیدی تکنولوژی است که در زندگی فعلی بیشتر مردم نقش اکسیژن دارد و زیست بدون آن غیرممکن است.

 

حضور افراد با هر گروه سنی در محیط اینترنت ما را بر آن می‌دارد از این محیط برای معرفی کسب و کار خود غافل نشویم. امروزه شبکه‌های اجتماعی مختلفی چون تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و لینکدین در سراسر دنیا کاربران بسیاری دارند. ما می‌توانیم آنها را به خدمت گرفته از ویژگیهای خاص شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنیم.

مهرارقام در بخش نخست این مطلب سعی کرده با روشهایی ساده اما کلیدی به شما بگوید در دنیای مجازی اینترنت که امروزه نمود واقعی پیدا کرده است چطور می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را به دیگران بشناسانید. چگونه تبلیغ کنید و به طرفداران، مخاطبان یا دنبال کنندگان خود بیفزایید.

انتخاب موضوع و تمرکز بر آن

اگر به صفحات تخصصی در شبکه‌های اجتماعی سر بزنید متوجه این موضوع می‌شوید که تمرکز روی یک موضوع تخصصی چقدر می‌تواند برای مخاطبان آن مهم باشد. با داشتن یک موضوع واحد می‌توانید علاقه‌مندان همان حوزه را دور خود جمع کنید. مخاطبی که شما را دنبال می‌کند می‌داند دقیقا پی چه چیزی آمده و نیاز مورد نظر خود را می‌تواند همین جا برطرف کند.

چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده کنیم

تمرکز حول یک موضوع خاص برای شما هم راحتتر خواهد بود. زیرا می‌دانید دقیقا مخاطبانتان چه کسانی هستند، نیازهایشان چیست و برای رساندن مفهوم خود باید چگونه با آنها سخن بگویید. تمرکز روی یک موضوع خاص کمک می‌کند شما طرفداران خود را به راحتی پیدا کنید.

حرکت با زمانبندی منظم

اگر می خواهید مخاطبانتان شما را بشناسند، کاری کنید که شما را ببینند. یعنی لازم است هر روز حرفی برای گفتن داشته باشید. برای ملکه شدن در ذهن همیشه تکرار پیشنهاد می‌شود. پس باید برای معرفی خود یک برنامه منظم روزانه داشته باشید.

رقابت در فضای اینترنت بسیار شدید است و هر روز بر تعداد رقبا افزوده می‌شود. اگر شما یک برنامه منظم نداشته باشید بی‌شک از ذهن مخاطبانتان در شبکه‌های اجتماعی پاک خواهید شد. آنها از شما توقع دارند روزانه محتوای جدید و باارزشی دریافت کنند وگر نه دلیلی برای دنبال کردن شما نمی‌بینند و در نهایت آنها را از دست خواهید داد.

در نگاه شما برای رسیدن به موفقیت هر محتوای جدید باید به عنوان یک فرصت برای جذب مخاطب در نظر گرفته شود. این را بدانید که اگر مطلب شما برای مخاطب جذاب باشد و نیازهایش را برطرف کند او با تگ کردن دوستانش رایگان برایتان تبلیغ می‌کند. اگر مطالب شما به اندازه کافی برای دوستان آنها مفید باشد و با آن ارتباط برقرار کنند به همین راحتی به مخاطب جدید شما تبدیل می‌شوند.

استفاده از هشتگ در مطالب

چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده کنیمهشتگ واژه‌ای است که با علامت # در شبکه‌های اجتماعی مشخص می‌شود و می‌توان روی آن کلیک کرد تا به محتوای منتشر شده دیگران با همین هشتگ دسترسی پیدا کنیم. هشتگ از گزینه‌های پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار است که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده درست و به جا از آن می‌تواند به شناساندن ما به مخاطب و توسعه کسب و کار کمک کند.

بهتر است هشتگهایی را انتخاب کنید که به موضوع مورد بحثتان مرتبط باشد تا شما را در گروه مناسب قرار دهد. شما می‌توانید خود سازنده یک هشتگ باشید و به وسیله آن تمام مطالبتان را یک جا جمع‌آوری کنید یا از هشتگهایی استفاده کنید که پرطرفدار هستند.

در این مورد می‌توانیم از مثال ساده‌ای استفاده کنیم. کسب و کار ما در مهرارقام به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مرتبط است. ما این کلمه را در شبکه‌های اجتماعی هشتگ می‌کنیم. مخاطب با کلیک کردن به روی عبارت یا واژه‌ای که هشتگ کرده‌ایم به تمام مطالبی که با دیجیتال مارکتینگ هشتگ شده است دسترسی خواهد داشت.

ادامه این مطلب را در بلاگ مهراراقام از دست ندهید تا بهتر و بیشتر بدانید چگونه می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید.

خواندن 686 دفعه