چاپ کردن این صفحه
چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده می‌کنند

 امروزه علاقه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار به یکی از وسیله‌های ارتباطی بین مردم تبدیل شده است. برای همین کسب و کارهای مختلف از این موضوع تاثیر گرفته و آن را وسیله‌ای برای ارتقای کار خود قرار داده‌اند.

استفاده درست از انواع شبکه‌های اجتماعی به ارتباط با مشتری، گسترش کسب و کار و حتی در ارتباطی پایدار با مشتریان یاری‌رسان خواهد بود. شما باید بتوانید از این علاقه استفاده و متناسب با نیازهای آنها عمل کنید تا کسب و کاری موفق داشته باشید.

پیشتر نیز در مهرارقام بخش نخست همین مطلب را عنوان کردیم و از چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار سخن می‌گفت. اکنون در بخش نهایی این مطلب همراه ما باشید.

استفاده از مکان‌نما در مطلبچگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده می‌کنند

راحت و بی‌دردسر می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده، خود را به مخاطبتان نزدیک کرده و او را بیشتر در جریان قرار بازار خدماتی خود دهید. استفاده از مکان‌نما یکی از این روشهاست که بیشتر شبکه‌های اجتماعی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهند. گاه بهتر یا لازم است بدون هیچ توضیح اضافی به مخاطب اطلاعات بیشتری بدهید و به او بگوید مطلبی که در اختیارش قرار داده شده از کجاست.

زمان مناسب برای ارائه مطلب

در استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار هم برای مطالب خود هم برای مخاطبتان ارزش قائل شوید. برای اشتراک گذاری مطالب خود زمانی در نظر بگیرید که مطمئن هستید مخاطب آن را می‌بیند، می‌خواند و مزاحمتی برایش ندارد. به همین راحتی بدون این که سخنی گفته باشید به او می‌گویید چه زمانی باید منتظر پیامتان باشد. البته این زمان نمی‌تواند برای تمام مخاطبان یکسان باشد زیرا هر یک از آنها می‌توانند گوشه‌ای از دنیا شما را همراهی کنند. معمولا بهترین زمان می‌تواند ابتدای صبح، پیش از خواب شبانه یا هنگام ظهر باشد.

چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده می‌کنندتولید محتوای جدید و جذاب

پیشتر گفته شد برای جذب مخاطب و شناساندن کسب و کارتان بهتر است از یک موضوع پیروی کند. اما مهم است آنچه تولید می‌کنید برای مخاطب جذاب باشد و در او کششی برای دنبال کردن شما ایجاد کند. زیرا او شما را در مقام مقایسه با رقیبانتان قرار می‌دهد. پس باید دلیلی برای همراهیتان ببیند.

در این بخش هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار همزادپنداری کنید؛ بهترین کار این است که خود را جای مخاطب بگذارید و از خودتان بپرسید: «من به عنوان مخاطب چرا باید دنبال کننده این کانال باشم؟» به موضوعات تکراری از زاویه‌ای نگاه کنید که دیگران ندیده‌اند.

در هر مطلب خود را معرفی کنید

با به وجود آمدن شبکه‌های بسیار در فضای مجازی مخاطب با انبوهی از اطلاعات مواجه می‌شود که بیشتر آنها کپی‌برداری شده از دیگری است. مخاطب را دانا در نظر بگیرید چون او هم مثل شما در همین دنیا و هر روز میان همه این شبکه‌ها پرسه می‌زند، می‌بیند، می‌خواند و می‌شنود. اگر می‌خواهید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود تلاش کنید بهتر آن است سعی کنید مطالبتان را خودتان تولید کنید؛ بنویسید یا بسازید. حال با مطلب تولیدیتان به خود ببالید و در هر مطلب با اسم، لوگو و نشان تجاریتان، آن را امضا و خود را معرفی کنید. با این کار بر محتوای تولیدی خود اعتبار افزوده و آن را تایید کرده‌اید.

نامهای مرتبط و مشهور را تگ کنیدچگونه از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار استفاده می‌کنند

اگر در کارتان با آدمهای معروف در ارتباط هستید یا نقش مستقیمی در کسب و کارتان دارند برای معرفی خود از شهرت آنها استفاده کنید. در محتواهایی که به اشتراک می‌گذارید حتما نام آنها را تگ کنید، این کار کمک می‌کند طرفداران آنها با شما آشنا شده و در صورت تمایل شما را دنبال کنند. شاید آنها هم به طرفداران وفادار شما تبدیل شدند.

در این مورد می‌توانیم از مثال ساده‌ای استفاده کنیم. کسب و کار ما در مهرارقام به دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مرتبط است. وقتی ما در کسب و کار دیجیتال مارکتینگ خود برای افراد یا برندهای معروف کاری انجام بدهیم حتما برای این که کسب و کارمان بیشتر شناسانده شود باید به آن برند یا آن شخص معروف اشاره کنیم. این کار به ما کمک می‌کند کسب و کارمان معرفی و مخاطب در جریان کارهای ما قرار گیرد.

خواندن 752 دفعه