چاپ کردن این صفحه
بازاریابی آنلاین در کسب و کار را بشناسیم

 ورود اینترنت در زندگی امروز با این که جهان بزرگی را روی ما گشوده اما دنیای ما را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده است. دیگر اینترنت تبدیل به یکی از ارکان و ملزومات زندگی شده تا جایی که نبود آن حتما بخشی از زندگی را لنگ می‌کند. این نقش را به شکلی واضحتر می‌توان در دنیای کسب و کار دید.

 

از این رو همه دنبال آن هستند کسب و کار خود را از راهی معرفی کنند که در دسترستر، آسانتر و کم‌هزینه‌تر باشد.

علاقه روز افزون مردم به اینترنت و شبکه‌هایی که با اینترنت در ارتباط است کسب و کارهای امروزی را بر آن داشت تا برای رونق بازارشان خود را از این راه معرفی کنند. بنابراین مشاغلی که از بازاریابی آنلاین استفاده نکنند عملا از رقیبان خود عقب افتاده‌اند. بهتر است همراه ما باشید تا بیشتر با بازاریابی آنلاین در کسب و کار و نقش آن آشنا شوید.

بازاریابی آنلاین را در کسب و کار بشناسیم

بازاریابی آنلاین روشی از بازاریابی است که در آن از ابزارها و رسانه‌های آنلاین استفاده می‌شود. بازاریابی آنلاین را با نامهای دیگری چون بازاریابی اینترنتی و آنلاین مارکتینگ (Online Marketing) هم می‌شناسند. این بازاریابی فرایندی است که با استفاده از اینترنت مشتری را جذب و حفظ می‌کند.

نخستین گام در انجام بازاریابی آنلاین شناخت است. پیش از هر چیز باید هدف را شناسایی کنید، با تواناییهای خود آشنا شوید و نیاز مشتریان بالقوه را بشناسید. در نهایت با ایجاد ارتباط با مشتری می‌توانید خدمات و محصولات خود را به مشتری بشناسانید.

گام بعدی بازاریابی آنلاین در کسب و کار داشتن وبسایتی با طراحی و برنامه‌نویسی متناسب با حوزه کسب و کار شماست. نتیجه همه این کارها باید به بازدید مشتری از سایت و سفارش محصول منجر شود. این نتیجه می‌تواند از تماس تلفنی، دانلود کاتالوگ شرکت، دانلود نسخه رایگان نرم‌افزار شما، عضویت در وبسایت و... حاصل شود. گاه لازم است برای رسیدن به نتیجه مورد نظر نیازی برای مشتری بسازید.

بازاریابی آنلاین در کسب و کار از جمله ابزارهایی است که فضای مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد. بازاریابی اینترنتی این امکان را می‌دهد با هزینه کمتر، سرعت و بهره‌وری بیشتر مخاطبان بیشتری جذب کالا یا خدماتتان کنید. اینترنت فضای رایگان زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به وسیله بازاریابی اینترنتی با کم کردن هزینه به مشتریانتان اطلاع‌رسانی کنید.

بازاریابی آنلاین را در کسب و کار بشناسیم

بازاریابی آنلاین در کسب و کار شما را از تنگنای محدودیت زمان و مکان خارج می‌کند. مخاطب هدف با دسترسی به اینترنت در هر زمان و مکان می‌تواند اطلاعات ارسالی شما را دریافت کند. بازاریابی اینترنتی به دلیل امکان اشتراک گذاری در فضای وب دیگر مختص یک مخاطب نیست و به صورت شبکه‌ای می‌تواند بیش از یک مخاطب داشته باشد.

تبلیغات بصری (Display Advertising)، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)، بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)، بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM)، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو  یا سئو (SEO)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی زنجیره‌ای روشهای بازاریابی آنلاین در کسب و کار است که بعدها هر کدام را جداگانه تعریف خواهیم کرد.

کسب و کار ما در مهرارقام دیجیتال مارکتینگ است که از این راه می‌توانیم به شما کمک کنیم خدمات یا محصولات خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. اگر می‌خواهید از بازاریابی آنلاین در کسب و کار خود استفاده کنید با مهرارقام ارتباط برقرار کنید. 

خواندن 490 دفعه