ضدبازاریابی چگونه عمل می‌کند

اصل بازاریابی بر اساس نیازهای انسانی انجام می‌شود. بازاریابی برای ارضای نیازها و تبدیل از بالقوه به فعل یک فرد عادی به مشتری است. ضدبازاریابی روشی جدید با رویکردی متفاوت در بازاریابی است که موجب جلب توجه و جذب مشتری بیشتر می‌شود. جوابگو نبودن بازاریابی سنتی بازاریابان را بر آن داشت تا از ضدبازاریابی استفاده کنند.

بازاریابان باید بدانند برای فروش بیشتر محصول به مصرف کننده تبلیغات تنها راه‌حل نیست. ممکن است تبلیغات زیاد مشتری را دلسرد و او را از آن محصول شما زده کند. در ضدبازاربی لازم نیست تبلیغات شما با سر و صدای فراوان همراه باشد اما نیازی هم نیست عرصه را خالی و جا را برای رقیبان باز بگذارید.

در تبلیغات ضدبازاریابی نباید به گونه‌ای عمل کنید تا کسانی که تبلیغات شما را دیده‌اند در آمار خرید محصولات از کسانی که تا به حال این محصولات را ندیده‌اند کمتر باشند. فراموش نکنید ضدبازاریابی روشی دیگر اما متفاوت از بازاریابی برای نشان دادن محصول مورد نظر شماست. در این روش شما از اطلاعات پیش پا افتاده و غیرضروری خودداری می‌کنید. همراه با مهرارقام این مطلب را دنبال کنید تا ببینید در ضدبازاریابی از چه روشهایی برای نشان دادن محصول استفاده می‌کنند.

هیاهو کمتر، حیرت و شگفتی بیشتر

در تبلیغات ضدبازاریابی لازم نیست غوغا به پا کنید. برای شناساندن محصولتان باید مختصر و مفید عمل کنید. لازم نیست از کلمات درشت یا از صدایی باهیجان استفاده کنید. باید محصول را به گونه‌ای متفاوت معرفی کنید تا مخاطب هدفتان را شگفت‌زده کنید.

جذب کردن مخاطب به جای تبلیغ محصول

هنگامی که محصول خود را معرفی می‌کنید توجه داشته باشید خیلی نباید تمرکزتان را روی معرفی بگذارید. درست است که شما هزینه کرده‌اید تا مخاطب محصول شما را ببیند و بشناسد. اما در ضدبازاریابی باید بتوانید پیش از معرفی، مخاطب را جذب کنید. تبلیغات شما باید برای مخاطب هدفتان جذاب باشد این جدابیت او را بر آن دارد تا محصول شما را امتحان یا مقابل آن احساس نیاز کند.

سادگی و انحصاری بودن

در ضدبازاریابی لازم نیست شلوغ کنید، همه چیز را کنار هم بگذارید یا همه چیز را با هم نمایش دهید تا مفهوم مورد نظر خود را منتقل کنید. از سادگی استفاده کنید. به گونه خاص خود عمل کنید. باید ارائه محصول، خاص شما باشد هم مخاطب را خیره کند هم هر منحصر به برند خودتان باشد.

روانشناسی معکوس

در روانشناسی معکوس شما می‌خواهید عملی انجام شود اما به جای به کار بردن فعل مثبت از فعل منفی استفاده می‌کنید. یا به جای این که به او بگویید این محصول را خریداری کند از او می خواهید این کار را انجام ندهد. یعنی از طریق روانشناسی معکوس در تبلیغات ضدبازاریابی خود مخاطبان را تشویق می‌کنید با انجام عملی در ظاهر مخالف نهایت به سمت محصول شما کشیده شود.

یکی از کارهای مهرارقام این است که به وسیله دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند تا محصولات خود را به مخاطبان خود معرفی کنند. دیجیتال مارکتینگ یک روش از تبلیغات یا بازاریابی است که می‌تواند ضدبازاریابی را نیز در خود جای دهد. برای شناخت بیشتر دیجیتال مارکتینگ یا استفاده از آن می‌توانید با ما در مهرارقام ارتباط برقرار کنید.

خواندن 774 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا