محتوا و بازاريابى محتوا چیست

ايرانيان طى قرنها براى انتقال پيام، سنت، عقايد و آدابشان از قالبهاى مختلف شعر، داستان، ضرب‌المثل، پند و اندرز بهره جستند يا با برپایى اعياد و مراسمهاى مختلف مذهبى سعى كردند اطلاعاتى را از نسلى به نسل ديگر منتقل كنند.

برخی اوقات براى بيان احساساتشان از ابزارى به نام نقاشى و هنرهاى دستى استفاده کرده‌اند و با نوشتن و آموزش براى انتقال دانش و آموخته‌هاى خويش به ديگران گام برداشتند.

 اين روشهاى پيشينيان ما نه تنها باعث حفظ و انتقال اين اطلاعات ذى قيمت به نسلهاى بعدى شد بلكه داده‌هايى را به ما منتقل كرده كه امروزه به مجموعه اين آثار ادبى، تاريخى، فرهنگى، هنرى و مذهبى «محتوا» گفته مي‌شود. اين محتواى غنى كه فرهنگ چند هزار ساله ايران را تشكيل مى‌دهد كشور ما را از ساير كشورها متمايز کرده و باعث خلق آثار ارزشمندى در عرصه‌هاى مختلف نشر، تئاتر، فيلم، عكاسى، نقاشى، موسيقى و حتى صنايع دستى شده است.

با گذر زمان شکل محتوا و در کنار آن هدف از تولید محتوا نیز تغییر کرده است. بیشترین مدلهای تغییر در شکل محتوای تولیدی به زمان ظهور اینترنت برمی‌گردد و اکثر آن محتواهای تولیدی با هدف انتقال دانش انجام می‌شود. از آنجا که برای یادگیری امکان تجربه همه اتفاقات نیست به وسیله تولید محتوا دانش این تجربه‌ها نیز منتقل خواهد شد.

محتوا و بازایابی محتوا چیست؟

 

در دهه‌هاى اخير با رشد و توسعه فناورى اطلاعات در جهان و همه‌گير شدنش در جوامع بشرى ابزارهاى متفاوتى براى انتقال و گردش اطلاعات به وجود آمده كه مى‌توان به وبسايتها، شبكه‌هاى اجتماعى، اينفوگرافیکها، پيام‌رسانها و ساير رسانه‌هاى نوين اشاره کرد. اين ابزارها تغيير و تحولهاى عظيمى در رفتار و مراودات اجتماعى به وجود آورده و جامعه را به سوى تحرك بيشتر در جا به جايى محتوا سوق داده و آشنايى ملل مختلف با فرهنگ و رسوم يگديگر را به ارمغان آورده است.

با توجه به محتواى غنى كشور و گردش سريع محتوا كه در بستر فناورى ايجاد شده با تعيين يك استراتژى مشخص مى‌توان رونق و توسعه اقتصادى را به وجود آورد كه به اختصار و به عنوان نمونه در اين خصوص شرح داده مى‌شود.

  • معرفى آثار تاريخى، مذهبى، گردشى و تفريحى براى جذب توريست 
  • معرفى مراكز درمانى و پتانسيلهاى پزشكى كشور برای جذب توريست درمانى
  • معرفى مراكز علمى و آموزشى، تحقيقاتى و پژوهشى برای جذب پژوهشگران و جويندگان علم و دانش
  • معرفى نگارخانه‌ها، موزه‌ها، اعياد، جشنها و رويدادهاى فرهنگى و ادبى
  • ساير موارد

اين معرفیها مى‌تواند با عنوان «توليد محتوا» در قالبهاى مختلف متن، صدا، تصوير، انيميشن و فيلم به وسیله فضاى مجازى يا ساير رسانه‌ها در اختيار مخاطب قرار گيرد. اين روش نه تنها بر علم و دانش مخاطب مى‌افزايد بلكه مخاطب را به عنوان همراه هميشگى جذب مى‌كند. اين مخاطب همراه، مبلغ استفاده از اطلاعات شما به ديگران خواهد بود.

توليد محتوا مى‌تواند در راستاى اهداف يك بنگاه اقتصادى برای برندسازى يا معرفى محصول يا خدمت و براى افزايش ضريب نفوذ در بازار باشد. ارائه مجموعه دستورالعملها و راهنماى كاربرى محصول به مخاطب به وسیله انتشار در نشريات مكتوب، رسانه‌هاى تصويرى و شنيدارى، سايتها و شبكه‌هاى اجتماعى، اطلاعات مورد نياز برای انتخاب يا مقايسه با ساير محصولات در اختيارش قرار مى‌‌دهد و راه‌حلى مناسب براى بازاريابى با اثرات مفيدتر است. همچنين از بار منفى انبوه تبليغات كه مخاطب را اذيت مي‌كند نيز مى‌كاهد.

محتو و بازاریابی محتوا چیست؟توليد محتوا در جهانى از ميليونها تبليغ با رقابتى سخت و فشرده بين برندها كه مخاطب را براى انتخاب سرگردان مى‌كند از ديدگاه صاحبنظران فناورى اطلاعات بسيار ارزشمند است و باعث جذب مخاطبان بيشتر مي‌شود؛ مخاطبانى كه مى‌توانند به مشتريان هميشگى يك برند تبديل شوند. به اين شيوه از بازاريابى كه هميشه داراى نوآورى و خلاقيت است و موتورهاى جست‌وجو در فضاى مجازى بر آن تاكيد فراوان دارند و اهميت زياد قائل هستند و از آن به عنوان پادشاه يا حاكم نام مي‌برند «بازاريابى محتوا» گفته مي‌شود.

امروزه كه فناورى، دنياى كسب و كار را متحول كرده و شاهد پيدايش روشهاى نوين كسب و كار، بازاريابى و عرضه كالا و خدمات در جامعه هستيم مي‌بايست اذعان كرد در آينده نه چندان دور شاهد نابودى بسيارى از مشاغل فعلى خواهيم بود. به همين دليل است فعالان اقتصادى مي‌بايست زمينه‌هاى پيوند فناورى با كسب و كارشان را فراهم سازند و همگام با پيشرفت تكنولوژى در مسير توسعه بنگاه اقتصاديشان گام بردارند.

در اين مسير شركتهاى فعال در زمينه فناورى اطلاعات مي‌توانند انواع ابزارهاى فناورانه براى افزايش بهره‌ورى و كاهش هزينه‌ها را براى توليد، صادرات و عرضه محصول يا خدمت به بنگاه‌هاى اقتصادى و فعالان بخش خصوصى ارائه کنند.

شرکت مهرارقام رايانه افتخار دارد به پشتوانه پتانسيل جوانان و متخصصان فناورى اطلاعات با بهره‌مندى از فناوريهاى نوين براى طراحى وبسايت، توليد محتوا، ديجيتال ماركتينگ، ايجاد شبكه‌هاى اجتماعى و تبليغات اينترنتى در كنار روشهاى موجود براى معرفى محصولات و خدمات، راه‌حلهاى فناورانه بازاريابى و كسب و كار هوشمند را به فعالان اقتصادى ارائه کند و تجربه‌اى ماندگار و پايدار با بهره‌مندى از ابزارهاى ديجيتال براى حضور در بازارهاى داخلى و خارجى را در اختيار تجار، بازرگانان، صاحبان صنعت، معدن و كشاورزى قرار دهد. 



خواندن 888 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا