هدف‌گذاری در فروش چگونه باید باشد

داشتن هدف در انجام هر کاری ارزش و اهمیت آن را مشخص می‌کند. بدون تعیین هدف هرگز کار به جلو پیش نخواهد رفت.

در فروش هم داشتن هدف مهم است و به تمام فعالیتهای پیرامون آن معنا می‌بخشد. داشتن هدف انرژیها را متمرکز و ایجاد انگیزه می‌کند. هدف داشتن و حرکت در مسیر موفقیت مانند داشتن نقشه برای ساخت چیزی عمل می‌کند. هنگامی که هدف مشخصی داشته باشید برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید این تلاش به شما انرژی چند برابر برای ادامه مسیر خواهد داد.

لازم است هدف‌گذاری در فروش به صورت فروش سالانه و تقسیم هدف سالانه به ماهانه، هفتگی و روزانه تخمین زده شود. شما به عنوان فروشنده روزانه باید بدانید برای بدست آوردن چه حجم و چه مقدرا فروش به محل کسب و کارتان می‌روید در غیر این صورت انرژی خود را تلف کرده و از سود بیشتر غافل هستید. در ادامه مطلب هدفگذاری در فروش با مهرارقام همراه شوید.

هدفگذاری در فروش دارای مشخصاتی است که در زیر به آن اشاره شده است.

پیش از هر چیز هدفهای فروش را مشخص، واضح و دقیق بیان و مکتوب کنید. بیان دقیق هدف ایجاد علاقه و انگیزه می‌کند. در هدف‌گذاری آرزوهای فروش خود را در نظر بگیرید. حواستان به فروشنده‌های موفق در حوزه کسب و کارتان باشد، آنها که زمانی آرزو داشتید جای آنها باشید و هدف خود را رسیدن به میزان فروش آنها و رسیدن به قابلیتهای آنها در فروش قرار دهید. در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هدفهایتان دست یافتنی است و از انسانهایی موفق و برتر الگو برداری می‌کنید.

زمانبندی هدفها را مشخص کنید. برای هدفتان زمان شروع و پایان انتخاب کنید. بدانید چه زمانی باید شروع و تا چه زمانی برای اتمام کار فرصت دارید. زمانبندی شما را برای رسیدن به هدف در مسیر موفقیت یاری خواهد کرد. سعی کنید از تمامی توانایی خود برای تصور کردن بهره گیرید ولی بدانید که مانند هر هدف‌گذاری دیگر هدفتان باید دست یافتنی و قابل باور باشد.

هدفها باید قابل اندازه‌گیری و پیگیری باشد. به وسیله جدول پیگیری هدفها، میزان دستیابی به نتایج در راستای هدف را کنترل کنید. به هدف‌گذاری فروش ملموس فکر کنید. مقدار فروش ایده‌آل شما چه مقدار است؟ دوست دارید در این هفته چه مقدار پول به دست آورید یا چه مقدار کالا بفروشید؟ برای فروش این مقدار کالا چه تدبیری اندیشیده‌اید؟ باید از اول هفته که به کسب و کارتان می‌روید در پی چه چیزهایی باشید؟

هدف باید قابل دستیابی و واقع‌بینانه باشد. اگر در زمینه فروش فعالیت دارید و هدفی را برای خود برمی‌گزینید که تا کنون موفقترین فروشندگان نیز به آن دست نیافته‌اند و در انتخاب هدف واقع‌بین نبوده‌اند. بنابراین هدف نباید آسان یا دور از دسترس باشد. هدفها باید عمده، مهم و اساسی باشند.

افکار خود را برای رسیدن به چند هدف عمده در فروش متمرکز کنید. فراموش نکنید شما دارای توان، انرژی، زمان و بودجه محدود هستید. بهترین مدیران و استراتژیستها آینده وسیعی در ذهن دارند و چشم‌اندازشان را به اهداف جزیی‌تری تقسیم کرده و از کل به جز می‌رسند. به این شیوه می‌توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به پیشرفتهای موفقی در فروش برسند.

خواندن 2398 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا