چاپ کردن این صفحه
ثریا دارابی یکی از مطرح ترین نام ها در دنیای کارافرینی و کسب و کارهای آنلاین است.

ثریا دارابی یکی از مطرح ترین نام ها در دنیای کارافرینی و کسب و کارهای آنلاین است. وی زاده سپتامبر 1983 و فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر است. او کارش را از نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال و رسانه های اجتماعی شروع کرد. و بعدها نیز با شرکت های مطرح و بزرگی مثل گوگل، فیسبوک و توئیتر همکاری کرد. یکی از اقدامات خلاقانه وی برنامه موبایلی فود اسپاتینگ بود (food spotting) توسط این برنامه میتوان تصاویر غذاها و اطلاعات مربوطه شان را به اشتراک گذاشت.

 

این ایده ازاینجا در ذهن وی شکل گرفت که طی سفرهایش هزاران عکس از غذاهای مختلف داشت اما بخاطر نمی آورد اسمشان چیست یا دقیقا کجا آنها را خورده است. این برنامه به سرعت موردتوجه نشریات مطرح متعددی قرارگرفت. وبسایتش یکی از 50 وب سایت برگزیده مجله تایم درسال 2010  شد و همچننین به عنوان نرم افزاری فوق العاده برای سفر توسط Travel+Leisure Mag انتخاب شد.

در سال 2010 تصویر و نام وی روی جلد مجله Fast Company به عنوان یکی از 100نفر برتر خلاق(خلاق ترین ها) در کسب وکارهای سراسر جهان، منتشر شد.

او همچنین یکی از دو بنیانگذارشرکت زیدی (Zady) است که در سال 2013 تاسیس شد و شامل فروشگاهی آنلاین برای عرضه پوشاک شیک و با کیفیت به مشتریان میباشد. در این وبسایت به شفافیت بر ارکان زنجیره تامین از ابتدا تا انتهای کار تاکید میشود و در واقع پلتفورمی برای خرید اجناس توسط آنهاییست که به اصالت خریدهایشان بها میدهند. در سال 2014 کمپانی زیدی توسط مجله Fast Company به عنوان یکی از 10 شرکت برتر نوآور در زمینه خرده فروشی در دنیا معرفی شده است.

فعالیت های متنوع و گسترده ی وی و همچنین موفقیت های فوق العاده ی وی از دلایل اصلی شهرت و محبوبیت اوست و او را به الگویی برای زنان سراسر دنیا و کارافرینان جوان بدل کرده است.

 

 اصالت وی ایرانیست، او در یکی از مصاحبه های خود در پاریس در برنامه  le web درباره ی تجارت الکترونیکی به همراه رکسان ورزا (وی نیز بانوی ایرانی الاصل موفقی در زمینه ی تجارت الکترونیک و IT میباشد) شرکت کرد  و درباره زیدی و چگونگی شکل گیری آن، ویژگی های متمایزش و اینکه آینده ی دنیاری تجارت آنلاین را چطور میبند، توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه ویدئوی مشترک او با رکسان ورزان در برنامه  le web درباره ی تجارت الکترونیکی و همینطور برنامه ی مصاحبه ای که توسط MOGUL تهیه و ضبط شده که با بنیان گذاران زیدی مصاحبه میکند را خواهیم دید.

خواندن 1537 دفعه