ارائه انواع خدمت به مشتری را بشناسید

مشتریها اشخاص، شرکتها یا سازمانهایی هستند که انواع کالا و خدمات را خریداری می‌کنند. زمانی که مشتری از آن کالا و خدمات استفاده کند به مصرف کننده تبدیل می‌شود. مشتریها بازدیدکننده کالا و خدمات ارائه شده در محدوده کسب و کار شما هستند.

این امر نباید چنین توهمی ایجاد کند که او به شما وابسته است بلکه دقیقا قضیه عکس این است. در ادامه این مطلب با مهرارقام همراه شوید تا انواع خدمت به مشتری را برایتان شرح دهیم.

شما به عنوان ارائه دهنده کالا و خدمات باید حتما با این نکات آشنا باشید که مشتریان مزاحمان کسب و کار شما نیستند بلکه هدف کارتان هستند، بیگانه در کارتان نیستند بلکه بخشی از آنند و بدانید اگر کاری برای او انجام می‌دهید لطفی در حق او نکردید بلکه او با فراهم کردن چنین فرصتی برای شما، لطف کرده است. برای پیشرفت در کسب و کار وظیفه شما ارائه انواع خدمت به مشتری است، این نکته را فراموش نکنید.

مشتریها انواع مختلفی دارند که برای ارائه انواع خدمت به مشتری باید آنها را بشاسید. خدمات خود را باید طوری ارائه کنید که برای انواع مشتریان جذابیت داشته باشد. این ارائه باید برای یک مدیر کاملاً متفاوت از آنی باشد که برای یک فرد معاشرتی یا یک فرد متفکر عرضه می‌کنید. هر سبکی انتظارات متفاوتی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. همراه ما باشید تا نحوه ارائه به چهار نوع از مشتریان را شرح دهیم.

افراد معاشرتی

ارائه خدمت به مشتری معاشرتی باید به صورت تحریک کننده، تفریحی و سرگرم کننده باشد. تلاش کنید که نشان دهید محصول شما چگونه در چشم دیگران و مشتری به نظر می‌آید.

ارائه انواع خدمت به مشتری را بشناسیدافراد مدیر

هنگام ارائه محصول خود برای یک مدیر سعی کنید این کار را کوتاه، بدون حاشیه روی، همراه با نکات اصلی و مرتبط با کسب و کار انجام دهید. زمان ارائه برای این افراد محدود است، پس وقت خود را با پرداختن به جزئیات یا مکالمات غیر ضروری تلف نکنید. گزینه‌هایی به آنان بدهید که بتوانند بر پایه آن تصمیم‌گیری کنند.

افراد متفکر

ارائه شما در مواجهه با این افراد باید منطقی، اطلاع‌رسان و همراه با جزئیات باشد. متفکران، بسیار تحلیلی هستند. بنابراین به دنبال اطلاعات دقیق، صداقت و پایایی می‌گردند. از ارائه خود با اسناد و داده‌های پشتیبانی کننده و مقدار زیادی اطلاعات فن شناختی حمایت کنید. انتظار نداشته باشید که همان روز به تصمیم برسند. متفکران نیاز به دقت دارند تا در بحر تفکر فرو روند و روی هر نقص و ایراد به طور دقیق کار کنند. زمان خاصی را برای پیگیری ترتیب دهید.

افراد رابطه‌گرا

پیش از ارائه خدمات خود به افراد رابطه‌گرا در مورد عقاید و احساسات آنها سوال کنید و نشان دهید که راه‌حل شما سازگار با دیگر قسمتهای مختلف درون شرکت آنان خواهد بود. رابطه‌گران می‌خواهند بدانند که آیا مشتریان دیگر هم از کالا و خدمات شما حمایت می‌کنند یا خیر. آنان گرایش به پیروی از هنجار و امور معمول دارند، بنابراین در این مورد هنگام ارائه خدمت به مشتری راه‌حل خود را بیش از حد عجیب و غریب و زننده نکنید.

کسب و کار ما در مهرارقام نیز ارائه خدماتی چون طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. ما نیز برای ادائه خدمت به مشتری سعی بر شناخت او داریم تا بتوانیم به بهترین شکل خدمات خود را عرضه کنیم. ما باید مشتری خود را بشناسیم تا با استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای مشتریان خود مشتری جذب کنیم. برای آشنایی بیشتر با دیجیتال مارکتینگ با ما در مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 593 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا