برخی از رموز موفقیت در کسب و کار را بشناسید

رقابت در بازار کسب و کار زیاد است و هر کس با روشهای متفاوتی در پی آن است که محصولات خود را چگونه به مخاطبانش برساند. برای رسیدن به موفقیت در راه تجارت نکات بسیار زیادی وجود دارد و در این زمینه حرف زیاد زده شده است.

در این مطلب مهرارقام در مسیر موفقیت همراه شماست تا برخی از رموز موفقیت در کسب و کار که می‌تواند یاریگر شما باشد را برمی‌شمرد. برای نزدیک شدن به موفقیت همراه ما باشید.

مدام در حال چک کردن رقیبان خود باشیدبرخی از رموز موفقیت در کسب و کار را بشناسید

یکی از رموز موفقیت در کسب و کار این است که مدام محصولات یا کالا و خدمات رقیبان خود را ببینید و با محصولات خود مقایسه کنید. در این بین مشتریان را نیز از یاد نبرید. می‌توانید از تجربه برندهایی که محصولاتی مشابه شما دارند استفاده کنید. ایرادهای آنها را ببیند، نقطه قوت آنها را در نظر بگیرد و با توجه به آن محصول خود را بی‌نقص تکمیل و ارائه کنید. برای نمونه تجزیه و تحلیل سه ماهه عملکرد رقبا در آمازون، یک تصویر لحظه‏ای و آنی به شما می‏‌دهد، اما نمی‌‏تواند به شما بگوید که کسب‏ و ‏کار شما چگونه ممکن است آینده شرکت را تحت‌تاثیر قرار بدهد. بنابراین سعی کنید به ‌طور منظم تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید. این کار کسب‏ و ‏کار شما را به رقابت وادار می‏‌کند.

حساب کاربری در نت‏فلیکس و آمازون گزینه دیگری است که مشتریان می‌‏توانند پیشنهاد خود را به‌ صورت رایگان ثبت کنند و ارائه حمل ‏و ‏نقل دو روزه رایگان محصولات شما را جذابتر می‏‌کند. تحقیقات بازاریابی نیز این نظریه را تایید می‌کنند؛ از 467 بازاریاب مورد بررسی در یک مطالعه، 74 درصد معتقدند تجزیه و تحلیل رقابتی مهم است، اما 57 درصد گفتند که انجام آن خوب نیست. آیا بخشی از آن 57 درصد که گفتند خوب نیست، مطمئن هستند که در تجزیه و تحلیل رقابتی بازار در سطح مناسب و در منطقه درستی قرار دارند؟

نیاز عاطفی مشتریان را از یاد نبرید

این جا همان جایی است که شما توانستید بین خود و رقبایتان تمایز قائل شوید و با پشت سر گذاشتن مورد نخست پیام توسعه‌ای خود را داشته باشید. اما باید بدانید که هنوز این کار به تنهایی نمی‌توانند تاثیرگذار باشد. یکی از رموز موفقیت در کسب و کار این است که بیشتر از مشتریانتان بدانید. برای مشتریان شما مهم است محصولی که ارائه می‌کنید برای آنها چه منفعتی دارد. آنها وقتی بین شما و رقیبانتان تمایز قائل می‌شوند که به هدف منفعتی خود برسند.

برخی از رموز موفقیت در کسب و کار را بشناسیدحال شما باید چه کنید؟ از رموز موفقیت در کسب و کار این مهم است که تنها روی ویژگیهای کالای خود متمرکز نشوید بلکه به مزایای آن برای مشتری هم بیندیشید. مطمئن باشید که پیوند محصولتان با نیاز عاطفی مشتریانتان حتما به نفع شماست. زیرا این مشتریان هستند که بر اساس استدلال منطقی یا انگیزه‏‌های عاطفی تصمیم می‏‌گیرند. تجربه نشان داده 90 درصد از تصمیمات خرید، انتخاب عاطفی ناخودآگاه است. این احتمال وجود دارد که رقیبان شما با پایین آوردن قیمتها قادر به شکست دادن استدلال و منطق مشتریانتان شوند. اما اگر بتوانید به قلب مشتریان نفوذ کنید بر آنها پیروز می‌شوید.

برای نمونه در حال تلاش برای فروش یک ماشین کارآمد و کم‌مصرف هستید. اگر از مجموعه مشتریان، پدران و مادران را هدف قرار دهید می‏‌توانید بر به‌ صرفه بودن آن برای خانواده تاکید کنید. می‌توانید بگویید از دیگر مزایای آن مراجعه کمتر به پمپ بنزین است. این به آن معناست که پول بیشتری در حساب‏های بانکی ذخیره خواهید کرد، زمان بیشتری را با خانواده خواهید گذراند و محیط امنی برای فرزندان خود فراهم کنید. برجسته ساختن چنین مزایایی احساسات را تحت تاثیر قرار می ‏دهد. از آنجا که شما توجه آنها را به خودتان جلب می‌کنید، می‏توانید با این مشخصات ویژه آنها را متعجب کنید. 

منحصر به فرد بودن محصولتان را بیان دهید

نکته کلیدی در رقابت و از رموز موفقیت در کسب و کار شما این است که تمایز خود با رقیبانتان را بدانید. پس از این باید ارزشهایتان را ارزیابی و به روشی برگردانید که برای مشتریانتان معنی‌دار باشد. آنها منتظرند در هر مرحله ویژگیهای منحصر به فرد محصولات شما را تجربه کنند. عملکرد خود را منظم حسابرسی کنید. داده‌های مربوط به تیمهای داخلی و مشاوران و مشتریان را بررسی کنید. لازم نیست برای این تحقیق هزینه زیادی بپردازید. ممکن است بسیار سخت باشد، اما نگرانی به خود راه ندهید. زیرا این یک روند اجتناب‌ناپذیر است.برخی از رموز موفقیت در کسب و کار را بشناسید

باید یک دیدگاه جامع در مورد چگونگی تاثیر پیامها میان مشتریان به ‌دست آورید به ‌طوری که بتوانید استراتژیهای خود را بر اساس آنها شکل دهید. بسیاری از کارآفرینان ایده‌‏های خوبی دارند، اما دقت داشته باشید موفق بودن یا نبودن آن ایده‌‏ها بیشتر به برقراری ارتباط و نحوه اجرا بستگی دارد تا محرمانه نگه داشتن آنها. روی وجه تمایز و تفاوتهایی تاکید کنید که با احساسات مشتریان مرتبط است. این کار رمز موفقیت، سود‏آوری و شروع یک کسب ‏و ‏کار موفق است.

ظهور اینترنت در دنیای امروز باعث شده کسب و کارها نیز به این سمت تمایل و گرایش داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی یا همان بازریابی دیجیتال از آن نمونه کسب و کارهاست که معمولا برای شناساندن و فروش محصولات از آن استفاده می‌شود. یکی از رموز موفقیت در کسب و کار که کمتر شناخته شده است استفاده از فناورهای نوین امروزی مثل دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ از آن روشهاست که بسیاری از کارآفرینان و سازمانها سیستم بازاریابی آنلاین را به منظور افزایش فروش کالا و خدمات، در دستور کار خود قرار می‌دهند. اکر می‌خواهید با این روش بازاریابی بیشتر آشنا شوید مهرارقام را دنبال کرده و با ما در تماس باشید. 

خواندن 555 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا