فریلنسر کیست و چگونه کار می‌کند

فریلنسر فردی متخصص در رشته‌ای خاص است که طبق قوانین خود، آزاد و به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند. به افراد فریلنسر کارمزدی یا حق‌الزحمه‌ای نیز می‌گویند. آنها مستقل و طبق خواست خود برای افراد، سازمانهای داخلی یا بین‌المللی یا دولتهای خارجی کار می‌کنند و از نظر مکان و زمان آزادی عمل بسیاری دارند. فریلنسرها بیشتر دفتر کار ندارند و در محیط خانه کار می‌کنند. از این رو آنها به خاطر حضور بیشتر خود در خانه معمولا رابطه گرمتری با اعضای خانواده دارند. برای اشنایی بیشتر با فریلنسر و نوع کارش همراه با مهرارقام این مطلب را دنبال کنید.

فریلنسر کسب و کاری یک نفره دارند پس باید دانش بالایی هم داشته باشد. برای همین آنها همیشه در حال پژوهش و کنجکاوی هستند زیرا درآمد آنها رابطه مستقیمی با دانش آنها دارد. هر چه بیشتر بدانند می‌توانند پروژه‌های بیشتر و کنار آن درآمد بیشتری داشته باشد. ناگفته نماند فریلنسرها درآمد ثابتی ندارند و با توجه به کاری که می‌پذیرند این درآمد متغیر است.

فریلنسر کیست و چگونه کار می‌کند

آنهایی که فریلنس کار می‌کنند از آنجا که وقت آزاد بیشتری نسبت به زمانی که تمام وقت کار می‌کردند دارند دیگر تمایلی به شغل کارمندی ندارند. معمولا فریلنسرها خودشان رئیس خود هستند، در برنامه کاری خود بیشتر انعطاف و آزادی دارند، به دلیل علاقه زیاد به حوزه کاری خود فریلنس شده‌اند و دیگر نگران بیکاری و اخراج نیستند. آنها همیشه سعی در افزایش مهارتهای خود دارند زیرا باید از بین رقیبان خود انتخاب و کار بگیرند.

درست است که فریلنسرها در خانه کار می‌کنند اما این دلیلی نمی‌شود با دنیای خارج از خانه خود رابطه‌ای نداشته باشند. آنها برای گرفتن پروژه‌های بهتر و بیشتر نیاز به معاشرت و برقراری ارتباط دارند. آنها گاه احتیاج دارند دانش خود را خارج از کتابها و مقالات از منابع انسانی به دست بیاورند که این نیاز به روابط اجتماعی مناسب دارد.

عملکرد فریلنسرها با هم متفاوت است. برخی از مشتری می‌خواهند قرارداد امضا کند درحالی که برخی دیگر کار را با یک موافقتنامه شفاهی شروع می‌کنند. بعضی از فریلنسرها ممکن است هزینه کل پروژه را تخمین زده و بیعانه درخواست کنند. پرداخت به فریلنسرها نیز بسیار متفاوت است؛ فریلنسر ممکن است روزانه، ساعتی یا پروژه‌ای دستمزد بگیرد. برخی از فریلنسرها به جای دریافت یک مبلغ مشخص از روش ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری مبتنی بر نتیجه کار برای مشتری استفاده می‌کنند یعنی دریافت درصدی به صورت بیعانه. برای بعضی از پروژه‌های پیچیده به صورت فازبندی و در هنگام تحویل هر بخش از کار مبلغ آن قسمت را دریافت کنند.

نویسندگی، مترجمی، طراحی، نویسندگی آگهی‌های تجاری و مطالب تبلیغاتی، توسعه دهنده وب، ویرایشگر، متخصص بازاریابی، مشاور کسب و کار، توسعه دهنده نرم افزار و دستیار مجازی نمونه مشاغلی هستند که فریلنسرها علاقه بسیاری برای کار در آن حوزه‌ها دارند.

طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین از جمله کارهایی است که مهرارقام مانند فریلنسرها انجام می‌دهد. مهم نیست شما در کجا قرار دارید یا کسب و کار شما چیست مهرارقام می‌تواند با دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را معرفی کند. اگر می‌خواهید بیشتر با دیجیتال مارکتینگ یا با حوزه کاری مهرارقام آشنا شوید با ما در ارتباط باشید.

خواندن 630 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا