حساب پی‌پال را بیشتر بشناسید

پی‌پال یکی از بزرگترین شرکتهای پرداخت الکترونیکی در سراسر جهان است.

آنهایی که از تجارت الکترونیک در کسب و کارشان استفاده کرده‌اند حتما بسیار با نام پی‌پال برخورد داشته‌اند. در واقع پی‌پال شرکتی آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیک و سامانه انتقال وجه الکترونیکی کار می‌کند. در این مطلب بر آن شدیم بیشتر راجع به پیپال صحبت کنیم بگوییم چیست و چگون میشود از آن استفاده کرد. پس با این مطلب مهرارقام را همراهی کنید.

این سامانه یک حساب بانکی اینترنتی است که پرداخت و انتقال وجه در وب به صورت آنی ممکن می‌سازد. در تجارت الکترونیک پی‌پال را به عنوان جایگزین مناسب شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه نقد چون چک و حواله پولی استفاده می‌کنند. از پی‌پال به عنوان سریعترین و مطمئنترین روش برای واریز و دریافت وجه نام می‌برند.

با استفاده از پی پال به راحتی می‌توان وجه نقد را با حفظ اطلاعات مالی منتقل کرد. شما می‌توانید وجه نقد را با استفاده از مانده حساب پی‌پال خود، حساب بانکی،Credit Card و Debit Cardیا حساب پی‌پال اعتباری خود پرداخت کنید.

دریافت وجه نیز بسیار آسان است. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک آدرس ایمیل یا شماره موبایل است. در نتیجه می‌توانید وجه نقد را در سراسر دنیا پرداخت کنید. سامانه پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و به صورت آنی ممکن ساخته و گستردگی و مقبولیت این سامانه بین سایتهای اینترنتی و کاربران آن ناشی از هزینه‌های اندک در قبال خدمات، کاربرد آسان و امکانات مناسب است.

چگونگی کارکرد پی‌پال

پی‌پال این اجازه را به کاربرانش می‌دهد تا به شکلی ساده و در زمانی کوتاه با استفاده از اطلاعات شخصی و یک ایمیل یک حساب کاربری در وبسایت PayPal.com بسازند. در مرحله نخست ورود اطلاعات از شما خواسته می‌شود برای ایجاد حساب کاربری اطلاعات را صحیح و واقعی وارد کنید با این که کنترلی بر راستی این قضیه وجود ندارد اما چون پای پول در میان است بهتر است اطلاعات صحیح وارد شود.

پس از ورود اطلاعات کاربر باید به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری متصل شده تا پی‌پال این حساب را تایید کند. اکنون می‌توان مبلغ ارزی در حساب بانکی یا موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی را به پی‌پال انتقال داد یا‌‌‌ اکانت پی‌پال موجودی حساب یا کارت را به یک اکانت پی‌پال دیگر منتقل کنید یا با آن خرید کنید.

این پس به جای داشتن موجودی در حساب بانکی یا کارت اعتباری پول شما در شبکه‌ای از حسابهای کاربری پی‌پال ذخیره شده است. حال می‌توان از درگاه پی‌پال خرید کرده، پول به دیگر حسابهای پی‌پال انتقال داده یا دریافت کرد. از این رو شرکت پی‌پال می‌تواند بر تمامی تراکنشها چون صحت خدمات، رضایت پرداخت کننده و سرقت یا سوءاستفاده داخل شبکه‌ای نظارت داشته باشد. از این رو بیشتر کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات که نیازمند امنیت هستند حاضرند از چنین سرویس مطمئن، امن و سریع استفاده کنند. با این کار کمتر درگیر مراحل بانکی شده و سریع و دقیق بر درآمدهای خود مدیریت می‌کنند.

ایجاد حساب کاربری پی‌پال

بیش از یکصد میلیون کاربر در جهان از حساب پی‌پال برای خرید، فروش و پرداختهای خود استفاده می‌کنند. این حساب به دلیل امنیت و هماهنگی با دیگر کارتهای اعتباری و حسابهای بانکی بین کاربران اینترنت محبوبیت زیادی دارد. پی‌پال یکی از محبوبترین و امنترین روشهای پرداخت در اینترنت محسوب می‌شود از این رو داشتنش یکی از ملزومات فعالیت در دنیای اینترنت محسوب می‌شود.

از آنجا که کشور ایران با توجه به تمهیدات سایت پی‌پال دچار محدودیت است امکان دسترسی افراد داخل ایران به این حساب امکانپذیر نیست. اما برای افرادی که خارج از ایران زندگی می‌کنند با ورود به این سایت می‌توانند اقدام به ایجاد حساب کاربری کنند. کاربران با رعایت نکاتی مشابه با ایجاد حساب کاربری در هر سایت دیگری با وارد کردن نام و نام خانوادگی، ایمیل آدرس، آدرس محل زندگی یا شرکت، شماره تماس، کشور محل زندگی و... به سادگی می‌توانند برای خود حساب کاربری باز کنند. پس از آن لازم است با استفاده از اطلاعات یک حساب بانکی خارجی، یک کارت نقدی یا اعتباری بین‌المللی چون مستر کارت یا ویزا کارت حساب کاربری خود را مورد تایید قرار دهند. پس از ایجاد حساب کاربری و تایید ایمیل فعال‌‌سازی، حساب کاربری پی‌پال فعال شده و کاربر می‌تواند با استفاده از شناسه و رمز عبور پی‌پال وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات آن استفاده کند.

قوانین داشتن حساب پی‌پال

  • برای داشتن این حساب باید از خارج از کشور ایران اقدام کنید یا ساکن مکانی خارج از منطقه جغرافیایی ایران باشید زیرا همان طور که پیشتر گفته شد این سایت برای کشور ایران محدودیت قائل شده است.
  • کسانی که حساب PayPal آمریکایی باز می‌کنند حتما باید یک حساب بانکی واقعی به عنوان پشتوانه بانکی در این کشور داشته باشند و گرنه این سایت مانع از ایجاد حساب بانکی می‌شود.
  • از آنجا که این حساب اینترنتی است و ممکن است کاربران باز کردن حساب پی‌پال خود اطلاعات واقعی وارد نکنند از روشهای مختلف این مسئله را پیگیری می‌کند. اگر سایت پیپال به این نتیجه برسد که اطلاعات حساب کاربر غیرواقعی است آن حساب با هر میزان موجودی مسدود و بسته خواهد شد. از آنجا که کسب و کارها برای تجارت الکترونیک بیشتر از این حساب استفاده می‌کنند پس بهتر است اطلاعات حساب واقعی و صحیح وارد شود.
  • هر بار که کابر برای دسترسی به حساب از اینترنت استفاده می‌کند برای او یک IP Address جدید تعریف می‌کند.
  • چون سایت موقعیت شخص را از روی IP Address می‌شناسد پس هر بار که این عدد تغییر می‌کند روبات پیشرفته فکر می‌کند چندین شخص در حال استفاده از این حساب هستند که این مورد در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست. سپس برای اطمینان حساب را بسته با کاربر مکاتبه کرده و پس از رفع مشکل دوباره حساب گشوده می شود. معمولا برای جلوگیری از این رخداد از یک VPN شخصی استفاده می‌کنند که یک IP Address شخصی به کاربر داده و هر بار فقط با همان یک IP Address وارد این سایت خواهید شد.
  • پس از ساختن یک حساب بانکی اگر کاربر دائم به حساب ورود و خروج داشته باشد این عمل از نگاه ربات مشکوک بوده و آن حساب برای مدتی به صورت موقت بسته خواهد شد.
  • اگر از جای دیگری به حساب کاربر پول واریز شود و کاربر آن وجه را درجا برداشت کند با این که کار اشتباهی انجام نشده اما از نگاه روبات این عمل استفاده ابزاری از بانک به حساب آمده و آن حساب کاربری مسدود می‌شود. البته این کار پس از مکاتبه کوتاه متوقف می‌شود اما بهتر است در ابتدا مبلغی در حساب نگه داشته شود.
  • از آنجا که ممکن است ارتباط اینترنتی در سرعت پائین قطع شود توصیه می‌شود در کارهای مرتبط با این بانک سرویسهای اینترنتی سرعت پایین استفاده نکنید. زیرا قطعی و برقراری مجدد تماس شما با بانک برای روبات مشکوک به حساب خواهد آمد.

نکات مهم برای پی‌پال‌دارها

  • تحت هیچ شرایطی از IP Addressهای چند نفره (Share) استفاده نکنید و برای هر حسابی که باز می‌کنید یک VPN تهیه کنید و توجه کنید موقع اتصال به این سایت VPN را فعال کرده باشید.
  • پس از ساخت حساب دائم هر روز به داخل آن نروید و مشخصات خود اعم از اسم، آدرس، ایمیل و سایر پروفایل را تغییر ندهید.
  • مبالغ زیاد با این حساب جابه جا نکنید و اگر قرار است کسی برای شما پول واریز کند در چند مرحله و با مبالغ حدود دویست دلار این کار را انجام دهد.
  • ناگهان به حسابی که در آن پولی نیست مبلغ زیاد واریز نکنید. هرگز حساب خود را تمام خالی نکنید.
  • آدرس ایمیلی که در ساختن PayPal استفاده می‌شود در هر سایت دیگری استفاده نکنید.
  • از هر سایت غیرمعتبر مانند کازینوها، فیلم فروشیهای مستهجن و... حتی اگر با PayPal قرارداد دارند خرید و استفاده نکنید.
  • Cookies مرورگر اینترنتی را همیشه پیش و پس از هر اتصال خالی نگه دارید.
  • بلافاصله پس از ساختن یک حساب اقدام به جا به جایی پول و خرید و فروش نکنید.
  • با نرم‌افزارهای تغییردهنده IP اقدام به ساخت حساب یا استفاده از حساب ساخته شده نکنید زیرا همزمان با شما میلیونها نفر در حال استفاده از آن IPهاست.
خواندن 611 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا