بازی تاج و تخت و کسب و کارها

این روزها همه از مجموعه‌ی بازی تاج و تخت حرف می‌زنند و کم‌تر کسی است که نام این مجموعه به گوشش نخورده باشد. اما این مجموعه به جز نقش سرگرم‌کنندگی چه تاثیری می‌تواند در زندگی افراد و مهم‌تر از آن، کسب و کارها داشته باشد؟ در این مقاله چند موردی که کسب و کارها می‌توانند از بازی تاج و تخت الگوبرداری کنند را با هم بررسی می‌کنیم.

به حفظ خودتان بیندیشید

با وجود آن‌که ما توصیه نمی‌کنیم ماجرایی مانند عروسی خون ترتیب دهید و رقبایتان را به قتل برسانید، می‌توانید از بازی تاج و تخت یاد بگیرید که در عین بی‌رحمی به فکر خودتان باشید. شخصیت‌هایی مثل تیریون لنیستر دایما این تفکر را در معرض نمایش می‌گذارند؛ انجام کارها با هدف حمایت از خانواده (و در مبحث ما، منظور کسب و کار شماست). این رویکرد برای تبدیل کسب و کارتان به یک کسب و کار منحصر به فرد ضروری است.

از مهارت نیروهای بیرون سازمان استفاده کنید

چند فصل قبل در بازی تاج و تخت، استنیس باراتین که خود را پادشاه حقیقی وستروس می‌خواند از کمک‌های ملیساندر بهره گرفت. ملیساندر پیش‌بینی کرد که استنیس با اطاعت از خدای روشنایی، می‌تواند لنیسترها را بیرون کند و به پادشاهی هفت سرزمین برسد. از این پیش‌بینی چه نکته‌ای می‌توان آموخت؟ بعضی وقت‌ها می‌توانید به نیروهای ماهر بیرون سازمانتان اعتماد کنید و نتیجه بگیرید.

بعضی وقت‌ها صداقت کار دست‌تان می‌دهد

ند استارک به دنبال کشف برخی روابط مشکوک در وستروس، به حقانیت پادشاهی جفری باراتین شک می‌کند. اعتماد بیش از حد ند استارک به لرد بیلیش، به بازداشت و در نهایت اعدامش منجر می‌شود. طبیعت صادق ند باعث می‌شود اطلاعاتش علیه خودش مورد استفاده قرار گیرد. در کسب و کارتان بسیار مهم است که اطلاعات مهم و حیاتی شرکت را در اختیار همه نگذارید. از این گذشته همیشه مراقب اطلاعاتی باشید که رقبایتان از شما می‌دانند.

زمستان در راه است؛ خود را آماده کنید

مردم وستروس از سرمای هوا تجربه‌ای ندارند و سالهاست در آسایش به سر می‌برند. اما این داستان به پایان خود نزدیک می‌شود و شهروندان وستروس باید برای زمستان آماده شوند. کسب و کار شما هم به برنامه‌ای برای آینده نیاز دارد؛ بهتر است عجله کنید و به آینده بیندیشید.

اژدها، ویژگی منحصر به فرد

دنریس تارگین یکی از افرادی است که خود را جانشین بر حق تاج و تخت می‌داند. فارغ از این ادعا او به چیزی مجهز است که رقبایش به آن دسترسی ندارند: اژدها. اژدها ویژگی منحصر به فرد دنریس است که ترس و احترام را برایش به همراه دارد و دنریس را از بقیه ممتاز می‌کند. ویژگی منحصر به فرد شما چیست؟

 به دنبال چیزی باشید که رقبایتان به گردتان نرسند و حتی فکرش را هم نکنند.

 

 

 

خواندن 1159 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا