دهه 20 بهترین زمان راه اندازی کسب و کار

چرا دهه 20 زندگي بهترین زمان راه اندازی کسب و کار است؟ و چه باید کرد؟


خلاصه ای از مقاله ای با همین عنوان، نوشته شده توسط لوی کینگ (Levi King) مدیر عامل وهم موسس Nav، منتشر شده در 7 آگوست 2017 در وبسایت کارآفرینی.


او ماجرای کارآفرین شدن خودش را اینطور تعریف می کند که هنگامی که تصمیم به ترک کالجو راه اندازی اولین کسب و کارش را گرفته، مانند همیشه سراغ عمو تاد خودش رفته و از او مشاوره می خواهد. عمو تاد درباره درآمد آن کسب و کار در سال اول، احتمال شکست و مواردی دیگر، سوالاتی می پرسد و نهایتاً اینطور پاسخ می دهد که چرا همین الان کسب و کارترا به راه نمی اندازی؟ تو در ابتدای دهه 20 زندگي ات هستی و این دهه تنها دوران زندگیت هستکه وقت داری ببازی!
حرفش کاملاً منطقی است. من مدرسه را رها کردم تا اولین کسب و کار خودم را که تعمیر وتولید تابلوهای الکتریکی بود، به راه بیندازم. البته این کسب و کار یک ایده لحظه ای نبود. بلکه باصنعت آشنا بودم و توسط رئیسم تشویق شده بودم تا کسب و کار خودم را در آن زمینه به راهبیندازم. برای راه اندازی کسب و کارتان در دهه 20 زندگي 5 نکته را به خاطر بسپارید:


1-اگر باور دارید که ایده جالبی برای راه اندازی دارید،به خوبی درباره اش فکر کنید،

برایش نقشه و طرح بریزید و ببینید که آیا هربار که به آن نگاه می کنید به جذابیت و مطلوبیت اولیه به نظر می رسد و یا خیر.


2- تا جایی که می توانید ادامه تحصیل دهید.

اگر محصل هستید تا جایی که می توانید دوره هایتجاری بگذرانید . دوره های مالی ومدیریتی می توانند بسیار مفید باشند چرا که یاد می گیریدچطور حساب و کتاب کنید و تا حد زیادی از پس محاسبات مالی کسب و کارخودتان بربیایید.خواندن کتاب های تجاری خوب نیز می تواند بسیار مفید باشد.


3- برای کسب و کارتان،اعتبار بیافرینید!

بدین معنا که حساب بانکی مشخصی برای کسب وکارتان بسازید و تمامی دریافت ها و پرداخت هایتان را با آن انجام دهید.


4-واقع بین باشید!

باید در نظر بگیرید که سال های اولیه کسب و کارتان ممکن است چندانسودبخش نباشد و اگر ایده تان از کسب و کار و موفقیتتان غیرواقعی باشد و در عمل نتیجهمتفاوتی بدست آورید، می تواند روی روحیه تان اثر بشدت مخربی بگذارد و حتی کسب و کارخود را به طور کل ببازید.

5- از مسیر لذت ببرید!


وقتی که کسب و کاری به راه می اندازید، در ابتدای کار، همواره به اینده فکر می کنید! برایتانبسیار جذاب است که نقشه های مختلفی درباره آینده و دستاوردهای آتی تان بکشید و به اصطلاحعامیانه قصرهای خیالی تان سر به فلک بکشند! و به خودتان بگویید هیچ کار نمی کنم تا بهx،y،z برسم. اینکه طولانی مدت برنامه ریزی کنید و آینده نگر باشید، بسیار عالیاست، اما برای سلامتی روح و روان خودتان و البته سلامتی کسب و کارتان هم که شده، گاهی همبه خودتان استراحت بدهید و تلاش کنید تا از مسیر لذت ببرید.
توصیه عموی من قابل اطمینان و به جا بود و من هم آن را به شما توصیه میکنم! فرصت راغنیمت بشمارید، ریسک کنید و همین حالا ایده تان را پیاده سازی کنید، تا زمانیکه جوان و باانرژی هستید! رویاهای غیرقابل باور برای خودتان خلق کنید، و کلام آخر این که موفق شوید!

 

خواندن 1052 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا