چند راهکار برای افزایش فروش

ملاقات‌های تجاری رو در رو


دلیل حضور بازرگانان، تجار، صاحبان صنایع و ارائه دهندگان خدمات در هیات‌های تجاری، جلسات تجاری و نمایشگاه‌ها برگزاری ملاقات‌های تجاری رو در رو (B2B) جهت انجام مذاکره تجاری برای معرفی محصولات و خدماتشان است.

بازاریابی به روش مذاکره مستقیم با طرفهای تجاری سالهاست بعنوان روشی مرسوم بمنظور ارائه اطلاعات دقیق از پتانسیل های تولیدی و صادراتی شرکتها استفاده می‌شود و تاثیر زیادی برای عرضه محصولات و افزایش فروش دارد به شرط انکه از دانش‌های مختلف فردی استفاده شده و نکات مهم مدنظر قرار گیرند تا نتایج دلخواه بدست آیند.

چند-راهکار-برای-افزایش-فروش

•دانش فن بیان و روابط عمومی

اشخاصی که مسلط به فن بیان جهت ارائه مطالب‌شان هستند و از توانمندی ارتباط با مخاطب برخوردارند، در صورتیکه دارای اطلاعات کاملی از محصول تولیدی یا خدمت سازمان متبوع باشند، می توانند از تلفیق دانش فن بیان و روابط عمومی به منظور ارتباط با مشتری جهت برجسته نمودن مزایا و ویژگی های خاص تولیداتشان بهره گرفته و با بیان پیشنهاداتی برای رفع چالشها و مشکلات کلیدی روزمره توسط این محصولات، پیامدهای مثبت را به ارمغان آورند تا فروش بیشتری داشته باشند.

•فروش محصولات و خدمات به مدیران ارشد

احتمالاً برگزاری جلسه با مدیران میانی و کارشناسان خرید بسیار آسان‌تر از مواجه با مدیران ارشد و سطوح رده بالاتر یک سازمان است. اما این نکته حائز اهمیت است که آنها قدرت لازم جهت ارائه پاسخ مثبت به پیشنهادات شما از سوی سازمانشان را ندارند و به احتمال زیاد فقط آموزش دیدند تا به بازاریاب‌ها و فروشندگان “نه” بگویند وعموماً شما قادر نیستید به آنها چیزی بفروشید. پس پیشنهاد می‌شود انرژی و تلاش‌تان را برای مذاکره با مدیران ارشد و افراد رده بالاتر صرف نمائید.

  

•ارائه پروپوزال‌هایی با چند روش انتخابیچند-راهکار-برای-افزایش-فروش

یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران بازاریابی و فروشندگان در ملاقات‌های تجاری ارائه پروپوزال‌های فاقد محتوای دقیق و کامل جهت معرفی محصول و خدمت است که یا فاقد راهکارهای ارزشمند برای تشویق طرف تجاری‌ به خرید است و یا مشتریان واقعی را با ارائه یک روش خرید، بسیار محدود میسازند. از این رو قبل از حضور در جلسه تجاری میبایست نسبت به تهیه پروپوزالی حاوی اطلاعات کامل از مزیت‌های محصول یا خدمت که طرف مقابل را در مسیر خرید قرار دهد اقدام نموده و با روش‌ها و گزینه های مختلف جهت خرید، انگیزه و علاقمندی به خرید را افزایش دهید.

•فروش آنلاین یا اینترنتی

به لطف فناوری اطلاعات، فروشگاه‌های اینترنتی و سایتهای تجارت الکترونیک زیادی در سطح دنیا فعالیت می‌کنند که راه‌ حل‌های کارآمد و مفیدی را برای توسعه بازار و عرضه محصولات و خدمات به تولیدکنندگان ارائه میدهند. بهره مندی از ابزارهای نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در کنار روشهای متداول می تواند افزایش فروش و سودآوری را به ارمغان اورد ولی هرگز جایگزین ملاقات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌ها یا هیات‌های تجاری و بازاریابی نخواهد شد.

•اهداف، برنامه‌ها و ارزشها

هر کسب و کاری با تدوین اهداف و برنامه های مشخص تاسیس می‌شود و برای رسیدن به ارزشهای خاص ادامه فعالیت می‌دهد. تشریح شفاف و کامل اهداف، برنامه‌ها و ارزشهای سازمانی باعث جلب مشتریان و اعتماد آنها می‌شود که در توسعه بازار بسیار مفید خواهد بود.

•قرارداد و تخفیف

برای بیشتر مشتریان و مخاطبان کیفیت محصول و ارائه خدمات مناسب دارای ارزش می‌‌باشد، پس بجای ارائه قیمت ارزان نامتعارف و عجله در انعقاد قرارداد که سود چندانی نخواهد داشت بر روی کیفیت و ارزشهایی که خلق کرده اید تمرکز کنید و بدنبال راه حل‌های موفقیت آمیز در بازار باشید که این رویکرد می تواند منجر به جذب مشتریانی شود که برای سال های آتی برای شما ارزش می آفرینند.


مهرارقام رایانه بعنوان شرکتی فعال در زمینه توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، در راستای افزایش دانش فنی و عمومی فعالان اقتصادی ایران مقالات متعددی را در زمینه های گوناگون مورد نیاز اقشار مختلف تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقمندان منتشر خواهد کرد. با مهرارقام همراه باشید.

 

چند-راهکار-برای-افزایش-فروش

 

 

خواندن 834 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا