سیستم مدیریت محتوای جوملا چیست

اگر قصد داشته باشید وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین شوید بی‌شک با عبارات زیادی مواجه خواهید شد که برخی برایتان آشنا و برخی دیگر ناآشنا به نظر می‌رسد. ما اینجاییم که هر بار این عبارات را به شما معرفی و بیشتر در مورد آنها توضیح دهیم.

 

برای این که بتوانید در تجارت الکترونیک مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید بیش از هر چیز نیازمند یک وبسایت هستید. داشتن وبسایت نیاز به طراحی سایت حرفه‌ای دارد که پیشتر در مورد آن صحبت کردیم. هر سایت بر یک سیستم مدیریت محتوا استوار است؛ جوملا نیز یک سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر وب است که انتشار و مدیریت محتوا را آسان می‌کند. جوملا کمک می‌کند وبسایتی قوی همراه با اصول حرفه‌ای بهینه‌سازی سایت یا همان سئو داشته باشید.

جوملا به دلیل کاربرپسندی و سادگی محبوبیت دارد و نیز مانند بقیه سیستمهای مدیریت محتوا رایگان و کدباز است. آنهایی که برای طراحی سایت از این CMS استفاده می‌کنند می‌دانند جوملا بومی‌سازی شده با زبان فارسی و محیط مناسبی برای توسعه افزونه‌های مختلف است. بیشتر طراحان وبسایت، جوملا را علاوه بر رایگان بودن از آن رو ترجیح می‌دهند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی می‌توانند روی محیطی با کاربری زیبا و گرافیکی، وبسایت خود را توسعه دهند.

سیستم مدیریت محتوای جوملا چیست

مزیت جوملا بر دیگر سیستمهای مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوای جوملا به دلیل قابلیت گسترش آسان، امکانات فراوان، تیمهای پشتیبانی فعال و گسترده نسبت به همتایان خود پرکاربردتر است. از این رو اکثر وبسایتهای شرکتی، فروشگاهی، اطلاع‌رسانی، آموزشی و... با این CMS راه‌اندازی شده‌اند. جوملا به دلیل قابلیت استفاده به صورت فریمورک با ساخت افزونه امکان گسترش سایت برای استفاده راحتتر کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد.

تمامی منوها و امکانات مدیریتی در جوملا در دسترس بوده و طراح سایت می‌تواند به راحتی کل سیستم مدیریت را زیر نظر داشته باشد. همچنین جوملا برای طراحی و گسترش ماژول به طراح این امکان را می‌دهد که علاوه بر بخش ماژول از پلاگین و کامپوننت هم استفاده کند. سیستم کدباز جوملا نیز امکان گسترش و توسعه آن را برای هر کسی مقدور ساخته است از این رو به راحتی می‌توان انواع ویرایش و تغییر را برای اختصاصی‌سازی این سیستم در کدهای آن انجام داد.

معایب جوملا بر دیگر سیستمهای مدیریت محتوا

جوملا مزیتهای بسیاری بر دیگر سیستمهای مدیریت محتوا دارد اما برای آنهایی که از این سیستم استفاده می‌کنند بی‌شک عیبهایی نیز بر آن می‌شمارند. پیشتر امکان استفاده از ماژول و کامپوننت در جوملا را مزیت برشمردیم اما از آنجا که طراحان برای استفاده از آنها مجبور به خریدند آن را عیبی بر جوملا نسبت به دیگر رقیبان می‌دانند. در کنار آن نیز گفتیم کدباز بودن جوملا که کمک شایانی برای گسترش کار سایت در جوملاست نیز می‌تواند عیب باشد. طراحان سایت معتقدند در دسترس بودن همگانی کدهای یک سیستم، درصد نفوذ و کاهش امنیت آن سیستم را نیز افزایش خواهد داد.

سیستم مدیریت محتوای جوملا چیستبا توجه به همۀ آنچه گفته شد چه مزیتها چه معایب، اکثر شرکتها و سازمانهای بزرگ وبسایتهای خود را بر اساس سیستم مدیریت محتوای جوملا برنامه‌ریزی می‌کنند. تیم مهرارقام نیز در بخش طراحی سایت خود برای صنفهای مختلف از این cms استفاده کرده و با توجه به امکاناتی که جوملا در اختیار طراح سایت قرار می‌دهد ما به شما هم این سیستم مدیریت محتوا را پیشنهاد می‌کنیم.

خواندن 536 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا