سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا نرم‌افزاری است که مدیریت ثبت، به روز رسانی و بازاریابی محتوا را مدیریت می‌کند. نام سیستم مدیریت محتوا که از ترجمه عبارت content management system گرفته شده نرم‌افزاری روی سرور بوده که همه ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت یک سایت را داراست.

 

CMS به مدیر سایت اجازه به روز رسانی و مدیریت وبسایت را بدون نیاز به طراحی دوباره سایت، می‌دهد. این نرم‌افزار الزاما وابسته به وب نیست و به وسیله آن می‌توان سه عمل ایجاد، مدیریت و سطح‌بندی اطلاعات را انجام داد.

 وبسایت شما هر چقدر هم گسترده باشد یک اپراتور ساده می‌تواند با استفاده از CMS آن را به روز رسانی و نگهداری کند. برای همین دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای به روز رسانی به وسیله طراح سایت نیست و تنها یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز است. همچنین استفاده از CMS در طراحی سایت داینامیک راه‌اندازی آن را سریعتر از سایت استانیک خواهد کرد.

سیستم مدیریت محتوا در زمیته طراحی سایت و مدیریت وبسایتها تحولی شگرف ایجاد کرده است. کاربران سایتها دیگر در خود نیازی به صفحات وبسایتی ساده و ثابت نمی‌بینند بلکه سایتی می‌خواهند که بتوانند خود را در آن شریک دیده و دنبال محتوایی هستند که آنها را دوباره به آن وبسایت برگرداند.

سیستم مدیریت محتوا چیست

انفجار کاربران در فضای اینترنت و توقع بیش از پیش آنها شرکتهای طراحی سایت را بر آن داشت تا با طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزاری جامع، منعطف و منطبق با نیازهای مشتریان بتوانند وبسایتهای اینترنتی راه‌اندازی کرد. از این رو بعدها نرم‌افزار سیستم مدیریت محتوا ساخته شد. پیشتر نیز گفتیم طراحی سایت داینامیک هم به همین صورت است و وبسایت با کنترل پنل سیستم مدیریت محتوا مدیریت می‌شود.

سیستم مدیریت محتوا قابلیتهای زیادی دارد که کارایی آن بسته به نوع محتوا متفاوت است. نرم‌افزار CMS از نظر کاربرد و اهمیت از سه بخش تشکیل شده است.

محتوای متنی Text Contentسیستم مدیریت محتوا چیست

حجم زیادی از اطلاعات در وبسایت که شامل خبر، مقاله، کتاب و هر محتوای متنی دیگر می‌شود.

محتوای چند رسانه‌ای Multi Media Content

سیستم مدیریت محتوا در این بخش استانداردهای خاصی دارد از این رو سیستم مدیریتی آن تخصصی است؛ کاربرد عمومی ندارد و شامل صدا، تصویر و فیلم می‌شود.

محتوای فایلی File base Content

در این بخش برای نگهداری و مدیریت محتوا چون محتوای چند رسانه‌ای استانداردهای خاص و تخصصی وجود دارد. محتوا در این بخش شامل فایلهای فشرده، فایلهای اجرایی و کتابهای الکترونیک می‌شود.

سیستم مدیریت محتوا از نظر نوع مدیریت و سطح‌بندی اطلاعات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سطح‌بندی اطلاعات هر چه سیستم مدیریت محتوا تخصصی‌تر باشد سطح‌بندی جزئی‌تر خواهد شد. سیستم مدیریت محتوا دسترسی به اطلاعات را در سه بخش ایجاد یا ورود اطلاعات، ویرایش مدیریت و انتشار اطلاعات در نظر می‌گیرد.

ضرورت سیستم مدیریت محتوا

محتوا از آن مواردی است که بازدید سایت را بالا خواهد برد از این رو به روز رسانی بلاگ اهمیت بالایی دارد. اگر صفحات بلاگ یا وبسایت شما به روز رسانی نشود کاربران شما با همان صفحات پیشین یا ثابت مواجه شده و بازدید از سایت شما را فراموش خواهند کرد. همان طور که پیشتر در طراحی سایت داینامیک گفته شد مدیران وبسایت با نصب سیستم مدیریت محتوا می‌توانند تغییرات مورد نظر وبسایت را خودشان انجام دهند و دیگر نیازی به طراح سایت برای به روز رسانی نداشته باشند.

سیستم مدیریت محتوا چیستبنابر آنچه گفته شد سیستم مدیریت محتوای خوب و ساده می‌تواند شما را در داشتن یک وبسایت حرفه‌ای که منطبق با سلیقه، نیاز، قوانین و مقررات بانکی و دولتی و پاسخگوی نیاز مشتری باشد کمک کند. شرکت مهرارقام در طراحی سایت خود از سیستم مدیریت جوملا همراه با پنل اختصاصی برای تنظیمات استفاده کرده و این سیستم را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. از این رو شما می‌توانید بدون وابستگی به هر گونه کدنویسی یا برنامه نویسی وبسایت مرتبط با کسب و کار خود را به روز رسانی و تغییر دهید. برای ورود به دنیای دیجتال مارکتنگ و طراحی سایت حرفه‌ای با مهرارقام در ارتباط باشید.


 

خواندن 748 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا